AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 Jeg blir oppsagt pga nedbemanning som skyldes bedriftens forhold. Kan jobbe ut august om jeg ønsker. Vurderer om jeg skal ta ett år til med utdanning, for å bedre jobbmuligheter og kunne sikre fast jobb. Denne utdanningen er i en annen by, og jeg skal IKKE selge leilighet og det er ikke et alternativ å flytte pga familie. Altså: jeg håper å få bo i byen jeg jobber i nå. Alternativet mitt er arbeidsledighetstrygd frem til jeg finner jobb. Kan nav gå inn å gi støtte til slik utdanning?Anonymous poster hash: 330c6...5d7
Sharinx Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Jeg har hørt at nav kan hjelpe til med utdanning, dersom du er over 25.. men jeg kan ta feil..
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Dette gjelder ett års ekstra utdanning for å kunne arbeide som lærer. Vet at det er stor mangel på realfagslærere, og slik det er nå har jeg ikke sjanse på fast jobb innen det yrket. jeg er forresten 30. Noen som vet kriteriene for at de skal hjelpe? Anonymous poster hash: 330c6...5d7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 Det blir lånekassen og jobb på deg som alle andre studenter, dersom der er ped sem du mangler, så er det null problem å ta ved siden av jobb.Anonymous poster hash: 7606f...3a4 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Tror det er litt vanskelig å få støtte til utdanning, og man må vel ha endel utfordringer. Vet at mange går på aap og kan da få støtte til utdanning, men tror ikke de bare gir støtte til alle som vil ha Aner ikke om nav kan støtte det om man går på dagpenger. Hvis jeg skal tippe, så vil jeg jo tro det er en mulighet hvis det kan sikre en til å komme seg ut i jobb igjen, men de er nok strenge på det. Ville tatt kontakt med nav og hørt hva de kan eventuelt hjelpe deg med. Anonymous poster hash: 0a8ce...f49
Cowboy Lotte Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Man får ikke lov å studere samtidig som man mottar dagpenger, Nav krever at du er villig til å ta hvilket som helst arbeid/praksis. De eneste som kan studere er de som er syke på Aap, men selv der er det meget strengt, og kun hvis Nav mener det er hensiktsmessig.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Jeg har hørt at nav kan hjelpe til med utdanning, dersom du er over 25.. men jeg kan ta feil.. Ved 26 år så kan du få støtte til utdanning under AAP. Ikke ved arbeidsledighetAnonymous poster hash: d67a6...56e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Dette gjelder ett års ekstra utdanning for å kunne arbeide som lærer. Vet at det er stor mangel på realfagslærere, og slik det er nå har jeg ikke sjanse på fast jobb innen det yrket. jeg er forresten 30. Noen som vet kriteriene for at de skal hjelpe?Anonymous poster hash: 330c6...5d7 Det er ingen kriterier. Svaret er at NEI, dette får du ikke støtte til. Vil du studere må skaffe jobb og søke lån fra lånekassenAnonymous poster hash: d67a6...56e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Tror det er litt vanskelig å få støtte til utdanning, og man må vel ha endel utfordringer. Vet at mange går på aap og kan da få støtte til utdanning, men tror ikke de bare gir støtte til alle som vil ha Aner ikke om nav kan støtte det om man går på dagpenger. Hvis jeg skal tippe, så vil jeg jo tro det er en mulighet hvis det kan sikre en til å komme seg ut i jobb igjen, men de er nok strenge på det. Ville tatt kontakt med nav og hørt hva de kan eventuelt hjelpe deg med. Anonymous poster hash: 0a8ce...f49 Nei. Du får ikke studere under dagpenger. Da er det skaff deg jobb eller så må du på kurs i regi av NAVAnonymous poster hash: d67a6...56e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #10 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er enslig mor til 2, har flere kroniske sykdommer og studerer, må jobbe for å få råd til det, og fult stipend og studielån. Nav kan jo ikke bare dekke utdannelse til alle som vil ha det. Anonymous poster hash: 4adc9...46c 1
Rotemor Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Jeg blir oppsagt pga nedbemanning som skyldes bedriftens forhold. Kan jobbe ut august om jeg ønsker. Vurderer om jeg skal ta ett år til med utdanning, for å bedre jobbmuligheter og kunne sikre fast jobb. Denne utdanningen er i en annen by, og jeg skal IKKE selge leilighet og det er ikke et alternativ å flytte pga familie. Altså: jeg håper å få bo i byen jeg jobber i nå. Alternativet mitt er arbeidsledighetstrygd frem til jeg finner jobb. Kan nav gå inn å gi støtte til slik utdanning?Anonymous poster hash: 330c6...5d7 Du får ta opp studielån som alle andre friske mennesker må. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #12 Skrevet 15. mars 2015 Nei. Du får ikke studere under dagpenger. Da er det skaff deg jobb eller så må du på kurs i regi av NAVAnonymous poster hash: d67a6...56e Ok, da vet jeg det.Anonymous poster hash: 0a8ce...f49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå