Alenemamma_33 Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 Hei. Er det noen andre der ute som opplever eller har opplevd voldelig barnefar eller rusavhengig barnefar? Føler meg veldig alene i situasjonen, så prøver å komme i kontakt med andre i lik situasjon. Har mye erfaring med dette tema, så jeg kan også lytte. Min historie er vond, og det jeg deler her er bare kortversjon av toppen av isfjellet. Opplevde jevnlig vold under graviditet, og etter barnet var født. Jeg måtte tilslutt avslutte samboerskapet, ikke fordi jeg ikke var glad i barnefar, men for å beskytte meg selv, og ikke minst barnet fra dårlig oppvekstmiljø. Vi hadde gått i samtaler hos Familievernkontor og Barnevern, men barnefars voldproblematikk endret seg ikke så jeg måtte sette foten ned. Jeg er så glad jeg klarte ta den avgjørelsen og ikke ble en av de mange som blir værende i slike hjemmemiljø. Det er så altfor mange barn som lider i slike hjem. Uttrykksikonet unsure Etter bruddet havnet barnefar "på kjøret" med stoffmisbruk og er i dag helt ute av stand til å ta vare på seg selv. Rusen kommer fremfor ansvaret for sitt eget barn. Så jeg ble alene med omsorgen for et barn under 1 år. Stortrives som mamma, men det er også tungt. I en sånn situasjon må man bare holde hodet oppe for barnets skyld, mens man på siden har vært innviklet i løgner, løfter, håp og skuffelser og virkelig kjent på skinnet hva rusavhengighet og galskap kan gjøre. Om noen kjenner seg igjen i situasjonen, er det fint om du tar kontakt. Om det er vold, rus eller begge deler, så setter jeg stor pris på å høre fra deg.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Hei. Er det noen andre der ute som opplever eller har opplevd voldelig barnefar eller rusavhengig barnefar? Føler meg veldig alene i situasjonen, så prøver å komme i kontakt med andre i lik situasjon. Har mye erfaring med dette tema, så jeg kan også lytte. Min historie er vond, og det jeg deler her er bare kortversjon av toppen av isfjellet. Opplevde jevnlig vold under graviditet, og etter barnet var født. Jeg måtte tilslutt avslutte samboerskapet, ikke fordi jeg ikke var glad i barnefar, men for å beskytte meg selv, og ikke minst barnet fra dårlig oppvekstmiljø. Vi hadde gått i samtaler hos Familievernkontor og Barnevern, men barnefars voldproblematikk endret seg ikke så jeg måtte sette foten ned. Jeg er så glad jeg klarte ta den avgjørelsen og ikke ble en av de mange som blir værende i slike hjemmemiljø. Det er så altfor mange barn som lider i slike hjem. Uttrykksikonet unsure Etter bruddet havnet barnefar "på kjøret" med stoffmisbruk og er i dag helt ute av stand til å ta vare på seg selv. Rusen kommer fremfor ansvaret for sitt eget barn. Så jeg ble alene med omsorgen for et barn under 1 år. Stortrives som mamma, men det er også tungt. I en sånn situasjon må man bare holde hodet oppe for barnets skyld, mens man på siden har vært innviklet i løgner, løfter, håp og skuffelser og virkelig kjent på skinnet hva rusavhengighet og galskap kan gjøre. Om noen kjenner seg igjen i situasjonen, er det fint om du tar kontakt. Om det er vold, rus eller begge deler, så setter jeg stor pris på å høre fra deg. Vært i samme situasjon som deg, Bf var voldelig imot meg hele tiden,jeg satt ned foten når det gikk utover barnet. Jeg anmeldte han men saken ble henlagt:/ men vi har ikke noe kontakt i dag,ikke bryr han seg oppi barnet. Eneste han gjør er å gå rundt til folk og slenge dritt og så driver han å skal hevne seg på meg med å sende anonyme bekymrings meld hele tiden til bv.... er så lei!Anonymous poster hash: dd7a3...5a7
Alenemamma_33 Skrevet 23. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2015 Anonyme brev for å hevne seg? Så umodent om det virkelig er kun pga. hevn.... Kjempeflott at du gikk. Det er så mange som ikke går. :\
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Hei. Er det noen andre der ute som opplever eller har opplevd voldelig barnefar eller rusavhengig barnefar? Føler meg veldig alene i situasjonen, så prøver å komme i kontakt med andre i lik situasjon. Har mye erfaring med dette tema, så jeg kan også lytte. Min historie er vond, og det jeg deler her er bare kortversjon av toppen av isfjellet. Opplevde jevnlig vold under graviditet, og etter barnet var født. Jeg måtte tilslutt avslutte samboerskapet, ikke fordi jeg ikke var glad i barnefar, men for å beskytte meg selv, og ikke minst barnet fra dårlig oppvekstmiljø. Vi hadde gått i samtaler hos Familievernkontor og Barnevern, men barnefars voldproblematikk endret seg ikke så jeg måtte sette foten ned. Jeg er så glad jeg klarte ta den avgjørelsen og ikke ble en av de mange som blir værende i slike hjemmemiljø. Det er så altfor mange barn som lider i slike hjem. Uttrykksikonet unsure Etter bruddet havnet barnefar "på kjøret" med stoffmisbruk og er i dag helt ute av stand til å ta vare på seg selv. Rusen kommer fremfor ansvaret for sitt eget barn. Så jeg ble alene med omsorgen for et barn under 1 år. Stortrives som mamma, men det er også tungt. I en sånn situasjon må man bare holde hodet oppe for barnets skyld, mens man på siden har vært innviklet i løgner, løfter, håp og skuffelser og virkelig kjent på skinnet hva rusavhengighet og galskap kan gjøre. Om noen kjenner seg igjen i situasjonen, er det fint om du tar kontakt. Om det er vold, rus eller begge deler, så setter jeg stor pris på å høre fra deg. Han var ufin med meg mens jeg var gravid, brukte vold en gang. Men jeg sa det til ALLE, og det endte med at to han kjente banket litt vett i han, så det skjedde aldri igjen. Vi prøvde litt, men vi gjorde det slutt rett etter barnet var født.Anonymous poster hash: 3c91d...843 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå