Gå til innhold

bostøtte, hjelp meg å forklar ene spm de spør om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke om bostøtte som en siste utvei. Jeg har ikke krav på hjelp fra nav fordi jeg er student (med barn) og fortsatt har jeg ikke fått tak i deltidsjobb.

Ene spørsmål de spør om heter "Deltar du et i arbeidsrettet tiltak?", og når jeg trykker på forklaringsbiten så blir jeg ikke klokere. Så hva betyr dette spm?

Er det slik at når jeg er student, uten å være sponset av nav, så er jeg ikke kvalifisert til å motta støtte?

I såfall må jeg nesten bare gi opp utdanningen min for å jobbe 100% i stedet for.

Anonymous poster hash: 50318...171
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke om bostøtte som en siste utvei. Jeg har ikke krav på hjelp fra nav fordi jeg er student (med barn) og fortsatt har jeg ikke fått tak i deltidsjobb.

Ene spørsmål de spør om heter "Deltar du et i arbeidsrettet tiltak?", og når jeg trykker på forklaringsbiten så blir jeg ikke klokere. Så hva betyr dette spm?

Er det slik at når jeg er student, uten å være sponset av nav, så er jeg ikke kvalifisert til å motta støtte?

I såfall må jeg nesten bare gi opp utdanningen min for å jobbe 100% i stedet for.

Du vet vel om du deltar i et arbeidrettet tiltak?

Anonymous poster hash: 488ae...d9b

AnonymBruker
Skrevet

Student med studielån, stipend OG barn kan søke om bostøtte.

Studenter med støtte fra NAV som eks AAP og barn kan også søke støtte.

Studenter som er studenter og bare det får ikke støtte.

Anonymous poster hash: 4de2f...59f
  • Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nei, du deltar ikke i et arbeidsrettet tiltak.

Et arbeidsrettet tiltak er f.eks utplassering i bedrift via NAV, attføringstiltak, arbeidstrening osv

AnonymBruker
Skrevet

Du vet vel om du deltar i et arbeidrettet tiltak?

Anonymous poster hash: 488ae...d9b

Begynner å lure når jeg ikke kan fullføre søknaden uten å trykke JA på dette spm.

Jeg er student, får studielån OG har et barn hvilket gjør at jeg BURDE kvalifiseres uten å måtte svare ja på dette spm. :)

Nei, du deltar ikke i et arbeidsrettet tiltak.

Et arbeidsrettet tiltak er f.eks utplassering i bedrift via NAV, attføringstiltak, arbeidstrening osv

Takk for svar..! jeg mente at det var noe slikt, men ble litt usikker.

Ringer kommunen på mandag for å spørre hva jeg skal gjøre uten å bli tatt for å juks på søknaden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...