Aircondition Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 En mor ringte og spurte om minsta her ville ha besøk, så hun fikk besøk av sin venninne. Da de kom viste det seg at det gikk omgangsyke i hjemmet, besøket vårt ble frist på tirsdag mens mor nå løper på do, den ene broren er syk og muligens far.. Hvordan er det dette er, egentlig. Er vi sånn høvelig trygge siden jentungen har vært frisk så lenge, eller er sjansen stor for at hun drar med seg elendigheten hit? Jeg ble så satt ut da mor stod i gangen og fortalte det at jeg klarte ikke si noe. Men det er kanskje ikke farlig? I barnehagen skal det gå to døgn etter at BARNET er frisk, og dette er vel gjerne uavhengig av andre familiemedlemmers tilstand?
Lillah Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Selv om ikke barnet er syk, kan hun ha smitten i seg og dermed smitte dere. Dumt av mor å sende dattera si til dere og risikere at dere også blir syke..
Aircondition Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2015 Ja jeg tenkte meg det.. Jeg ble virkelig satt ut, jeg tenkte kanskje hun tullet først. Ungene var jo så glade så jeg fikk meg virkelig ikke til å sende de på dør igjen.. Kjempeflott.. 😣
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 En person regnes som smittebærer 48 timer etter oppkast. Dersom det var mindre enn 48 timer siden sist det aktuelle barnet kastet opp er det en viss fare for at dere blir smittet, ja. Når barnets mor er syk nå er nok ikke barnet det gjelder direkte smittebærer, men det er alltid en risiko for at dere blir smittet av henne likevel når noen i hennes nære omgangskrets har omgangssyken. Datteren burde egentlig vært hjemme til alle der var fri for omgangssyken.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 En person regnes som smittebærer 48 timer etter oppkast. Dersom det var mindre enn 48 timer siden sist det aktuelle barnet kastet opp er det en viss fare for at dere blir smittet, ja. Når barnets mor er syk nå er nok ikke barnet det gjelder direkte smittebærer, men det er alltid en risiko for at dere blir smittet av henne likevel når noen i hennes nære omgangskrets har omgangssyken. Datteren burde egentlig vært hjemme til alle der var fri for omgangssyken. Signerer denne!Anonymous poster hash: 77b99...920
Atea Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Jeg hadde faktisk sagt fra og blitt litt sur. Jeg har ikke småbarn og er singel, men likevel VIL JEG IKKE HA BESØK hvis folk er forkjølet eller har delvis diare. Samtidig er jeg ikke hysterisk heller, bare de periodene jeg ikke har tid til å bli syk. Men holder meg mest unna. En venninne vasker badet med klorin hvis hun får besøk når hun har diare og snev av omgangsyke. Jeg ville brukt eddik, men så vil jeg ikke ha besøk hvis jeg føler meg dårlig. Man trenger ikke bli syk. Vask badet, ha egne håndklær til å tørke seg med, og hold hendene borte fra munnen. Det bruker å gå bra.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Jeg hadde faktisk sagt fra og blitt litt sur. Jeg har ikke småbarn og er singel, men likevel VIL JEG IKKE HA BESØK hvis folk er forkjølet eller har delvis diare. Samtidig er jeg ikke hysterisk heller, bare de periodene jeg ikke har tid til å bli syk. Men holder meg mest unna. En venninne vasker badet med klorin hvis hun får besøk når hun har diare og snev av omgangsyke. Jeg ville brukt eddik, men så vil jeg ikke ha besøk hvis jeg føler meg dårlig. Man trenger ikke bli syk. Vask badet, ha egne håndklær til å tørke seg med, og hold hendene borte fra munnen. Det bruker å gå bra. Familier med barnehagebarn blir som regel syke før eller siden uansett. Anonymous poster hash: a1b63...954
Atea Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Familier med barnehagebarn blir som regel syke før eller siden uansett. Anonymous poster hash: a1b63...954 Ja, og etterhvert blir man mer immun.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Ja, og etterhvert blir man mer immun. Anonymous poster hash: a1b63...954
Aircondition Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2015 Jeg ble irritert og fikk naturligvis akutt innbilt omgangsyke. Men jentene var ute og lekte i nesten tre timer, og Gud, som de har koset seg. De har nesten ikke vært inne, så akkurat nå tenker jeg ikke veldig på det. Men helt enig, hun burde avsolutt holdt seg hjemme til alle var friske.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er sånn egentlig enig med deg, ts, at dette var på kanten. Moren burde hvertfall informert om dette når hun spurte om dere ville ha besøk, sånn at dere kunne fått bestemme selv om dere ville ta sjansen... Når det er sagt: hvis en eller flere i en familie har diaré/oppkast, mener dere seriøst at alle familiemedlemmne bør være hjemme til "karantenetiden" er over, selv om de selv ikke er syke??Anonymous poster hash: 65efb...c0e
Aircondition Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #12 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er sånn egentlig enig med deg, ts, at dette var på kanten. Moren burde hvertfall informert om dette når hun spurte om dere ville ha besøk, sånn at dere kunne fått bestemme selv om dere ville ta sjansen... Når det er sagt: hvis en eller flere i en familie har diaré/oppkast, mener dere seriøst at alle familiemedlemmne bør være hjemme til "karantenetiden" er over, selv om de selv ikke er syke??Anonymous poster hash: 65efb...c0e Nei, det mener jeg ikke
Piri Formis Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Så lenge jenta hadde vært symptomfri i over 48 timer hadde jeg ikke reagert. Endret 14. mars 2015 av Piri Formis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå