Belima Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Jeg skal kjøpe en stor kjele som jeg kan koke småsuppe, lapskaus mm i . Er da en 11 l kjele en grei størrelse eller holder det med 8 l? Hva har dere som dere er fornøyd med? Endret 14. mars 2015 av Belima
Gjest Badabing Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Kommer jo an på hvilken prisklasse du tenker på, men i en litt rimeligere prisklasse som jeg er veldig fornøyd med, er OBH Nordica sine kjeler. Siden jeg gjerne pleier å frese løk og hvitløk før jeg koker suppe, er denne fin til å kombinere stek og kok. Edit: Ser at du ønsker en enda større. Til det bruker jeg gjerne bare en stor jerngryte. Passer til å lage mye forskjellig. Har ikke savnet en egen suppekjele. Endret 14. mars 2015 av Badabing
Gjest Margit Spat Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Spørs hvor store forsamlinger du lager mat til, eller hvor store porsjoner du ønsker å lage. Jeg har en 8-liters-kjele som jeg bruker til fårikål, lapskaus o.l. Den er stor nok for oss i de aller, aller fleste tilfeller, men jeg har savnet å ha en enda større ved et par anledninger hvor jeg skulle lage suppe og gryterett for en stor dugnadsgjeng.
Belima Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2015 Jeg pleier å lage mat til 5 for to dager når jeg lager småsuppe mm . Tror etter å ha lest innlegget til deg over at jeg går for en på 11 liter. Takk til begge to.
Belima Skrevet 16. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2015 Småsuppe er en matrett med kokt kjøtt og mange forskjellige grønnsaker skåret i terninger. En suppe med forskjellige navn, som, betasuppe, kjøttsuppe, sodd og brennesnute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå