AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 Jeg lurer på hvordan andre gjør det med samvær når barnet er sykt. Jeg har hovedomsorg for barnet på 1,5 år, far har samvær 2 dager i uken. Barnet har vært mye sykt, og er som regel hjemme hos meg selv om det er en pappa-dag. Nå er det jo forskjell på sykdommer selvfølgelig. Men ville dere sendt barn til samvær når barnet har litt feber men ellers god allmenntilstand? Problemet er også at far helst ikke vil ha barnet om de kun han være hjemme, da far alltid vil ut på noe med barnet. Jeg mener at om far vil ha samvær i det hele tatt, så må han også kunne ha samvær om barnet er litt sykt og må være inne. Det er en del av det å være foreldre.Anonymous poster hash: 6420f...795
Lillah Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Slik er det å ha barn. Hvorfor mener han at han kun skal ha barnet når de kan finne på noe og du skal ha det når det er sykt? Vettuhva, han bør skjerpe seg!
Tante-Sofie Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Jeg sender ikke et sykt barn fra meg, nei. Men han får heller ikke komme hjem med ham om ungen blir syk mens han er hos faren. Hos oss er regelen at syke barn blir der de er til de er friske, med mindre det er noe helt spesielt.
Lillah Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 En ting er jo om barnet er sengeliggende e.l., men i dette tilfellet har barnet feber, men god allmenntilstand...
Tante-Sofie Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Får likevel bli der han er. Feber er jo et tegn på at kroppen jobber med en infeksjon. Da tar man det med ro.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Så sant det ikke er noe mer enn feber, og det ikke er en lang reise som kan være slitsom syns jeg virkelig pappaen burde stille opp de få dagene han har samvær. Barn blir syke, sånn er det! Anonymous poster hash: 96bd4...6a6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Hvis barnet blir sykt til pappahelg spør pappa alltid meg om det er mulig å bytte helg. Vi bor en god del mil unna hverandre, det er ikke ønskelig at et sykt barn må reise over 20 mil på tre dager. Hvis barnet har blitt syk hos sin far har barnet vært hos han til det ble frisk. Far vil helst ha et frisk barn hos seg da han ser barnet så sjeldent og de finner på mye de helgene, det forstår jeg, men det er litt kjedelig at det alltid er jeg som får sykedagene med barnet.Anonymous poster hash: f1033...43b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Jeg sender ikke et sykt barn fra meg, nei. Men han får heller ikke komme hjem med ham om ungen blir syk mens han er hos faren. Hos oss er regelen at syke barn blir der de er til de er friske, med mindre det er noe helt spesielt. Slik har vi det også, barnet blir der det er. Også bytter vi helg, eller har dagene til gode. Det gjelder både feber og omgangssyke f.eks. Unødvendig å sende en smittsom unge til den andre, så flere blir smittet også. Vi samarbeider heldigvis veldig godt da, og pappaen er like god som meg, så han skjønner jo sånne ting av seg selv han og. (Bortsett fra f.eks i høst når vi hadde vannkopper i hus, da byttet vi halvveis for å dele på fraværet. Men da var ikke ungen spesielt syk, "bare" prikkete, og alle andre har hatt vannkopper.) Anonymous poster hash: 71b95...7bb
Jade Skrevet 15. mars 2015 #9 Skrevet 15. mars 2015 Jeg har ikke erfaring med slikt, men det kan da ikke være kjekt for et sykt barn å bli flyttet på. Greit at far bør ta sin del av sykedagene også, men man må jo ta hensyn til barnet først. Jeg så du skrev at allmenntilstanden var ok, men jeg ville ventet til han var feberfri. Ikke fordi da kan far ta han ut på ting, men fordi det er best for barnet å slappe av i stedet for å bli flyttet frem og tilbake.
Tante-Sofie Skrevet 15. mars 2015 #10 Skrevet 15. mars 2015 Jeg syne forøvrig det er helt fair at jeg som har barnet mest også tar de fleste sykedagene. En pappa med 20% samvær går glipp av 80% av livet til barnet sitt. Jeg skjønner godt at han da ønsker at det meste av de dagene skal være dager de kan bruke sammen, og det synes jeg er mest rettferdig mot barnet også.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #11 Skrevet 15. mars 2015 Vi får stadig syke barn på samvær, og det er forferdelig å se hvor trist det er for barna. Når de er syke vil de gjerne være hos mamma som de tilbringer mest tid med. Bare tull å være så sær at de skal på samvær for enhver pris. Jeg hadde ikke likt å bli "flyttet på" som syk. Anonymous poster hash: 8d617...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå