salat Skrevet 14. mars 2015 #1 Del Skrevet 14. mars 2015 Noen som har gode oppskrifter å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #2 Del Skrevet 14. mars 2015 Franske makroner? Jeg bruker denne: 105 gram malte mandler 155 gram melis 75 gram eggehviter 25 gram sukker + evt farge Sikter mandler og melis sammen. Pisker eggehviter, lager marengs med sukker. Evt. farge kommer i nå. Har i 1/3 av mandelblandingen og vender forsiktig sammen med slikkepott, gjentar to ganger. Sørger for å få ut de største luftboblene. Vender til massen er passe flytende, men ikke for mye. Fyller i sptoyrepose med rund tipp og sprøyter ut på plate. Slår brettet et par ganger i bordet for å få ut luftbobler, lar brettet stå så makronene får tørket. Vanligvis ca en time. Steker på 160 grader i ca ti minutter, eller 140 grader + varmluft hvis jeg har to brett. Når de har blitt kalde, fyller jeg dem med hva jeg nå har. Anonymous poster hash: 0b81f...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Del Skrevet 17. mars 2015 http://www.villaperlesukker.no/2014/09/01/sjokolade-makroner/ Denne er enkel og grei synes jeg Har både hatt skåldede mandler og vanlige, men ble ingen forskjell i smaken. Bare ta mandlene i en food prosessor. Anonymous poster hash: 583ef...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå