Gå til innhold

på slankern, fest i morgen, trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg driver og slanker meg litt om dagen, og i morgen skal jeg på fest.

(skal drikke rødvin)

hadde egentlig tenkt å trene både i morgen og søndag. trener foressten kondisjon. er det dumt å gjøre det siden jeg skal drikke? har det egentlig noe å si?

og hvis noen av dere har noe tips til hva som er lurt/ikke lurt å spise på dagen før jeg skal ut, sånn ift treninga/slankinga så er det bare å spytte ut. hvis det er noen smarte "regler" på det.

Anonymous poster hash: d981f...b01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye vann, og å spise opp de kaloriene du trener vekk slik at du ikke blir beruset på tom mage. Du går sikkert i overskudd den dagen men det er vel ikke så farlig:-)

Skrevet (endret)

Livet skjer ;) jeg trener ofte før fest, mest fordi at da føler jeg meg på topp. Spiser også litt mer den dagen for å slippe å bli alt for full, iallefall et stort måltid i forkant av drikkinga.

Trener derimot ikke dagen derpå, og prøver å spise relativt sunt den dagen. Mest for å føle meg bedre, blir fryktelig klein :P

Nå vet jeg ikke hvor mye du skal ned og hvor lang tid du har på det. Jeg har gått ned mellom 50 og 60 kg iløpet av 2-3 år og har ikke droppet fester av den grunn.

Edit: det å spise ordentlig den dagen du drikker er viktig. Jeg har fler enn en gang endt opp med å bli alt for full fordi jeg drikker det samme som jeg gjorde da jeg veide mer.

Endret av Inwe
Gjest Runforit
Skrevet

En dag en gang i blandt vil ikke utgjøre noe forskjell på vektnedgang. Du må tenke livsstil, ikke slanking og i en livsstil er det rom for fester, bedre middager og godis/kake i blandt.

Når det kommer til trening så jogger jeg hver dag. Om jeg jogger dagen derpå kommer helt an på dagsformen, men som oftest går det helt fint for meg å jogge fordi spiser godt de dagene jeg skal drikke, jeg drikker masse vann samt at jeg planlegger mengden alkohol slik at jeg vet at jeg blir godbrisen og ikke full.

Hva du enn gjør så ikke "spar" kalorier fordi du skal drikke alkohol. Spis jeg gjerne sunt, godt og næringsrik og få i deg rikelig med vann også mellom drinkene på kvelden. Drinkorexia trenden som farserer der ute er livsfarlig(å ikke spise noe før man inntar alkhol). Det er stor fare for alkoholforgiftnig, blackouts etc noe som gjør kvinner ekstra sårbar og utsatt med feil selskap.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg skal ikke ned mye. Har bare litt fett jeg syns er fryktelig irriterende, så er i hovedsak for å bli litt smalere og få litt flatere mage og sånt. Føler det går fint sålangt, ser at f.eks magen er blitt liiiitt mindre, men det tar sykt lang tid ass.. - kanskje et godt tegn på at jeg gjør det på en sunn måte? Er også blitt glad i å trene og "må" gjøre det, helst annenhver dag. så det er jo bra, for jeg hater egentlig trening.

Skal selvfølgelig spise før jeg skal ut. Men jeg tenkte egentlig å droppe ett måltid, så heller bare spise 2 ganger før i kveld ca. (spiser vanligvis 3-4ganger om dagen) Sikkert ikke bra det heller, men da drikker jeg i allfall ikke på tom mage og føler meg litt bedre. Kommer sikkert til å gå litt i overskudd kanskje ja, men da hjelper det jo uansett å trene både i dag og i morgen. Planen er å drikke en flaske rødvin, det pleier være nok for meg selv de gangene jeg fester ofte. haha. tåler ikke all verdens. så er vel ikke sikkert hele flaska går ned en gang. skal ikke bli dårlig i morgen, og det går nok fint - har festa nok til å vite grensa.

weeee, gleder meg til fest igjen i hvertfall :D hehe

- TS

Anonymous poster hash: d981f...b01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...