AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Familie på 4. Barn 7 og 9. Foreldrene har en del krangler. Mor er kontrollerende og far konfliktsky. Barna gråter når de skal hjem, tydelig at samlivet til foreldrene påvirker barna. Ingen mistanke om vold eller rus. Går rett og slett på uro og dårlig stemning. Anonymous poster hash: a8bec...841
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Hvis barna alltid gråter når de skal hjem og du har en generelt dårlig følelse om stemningen i huset, så ja. Det handler ikke alltid om rus eller (fysisk) vold.Anonymous poster hash: 50f99...274
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Herre Gud, Meld ifra så kan BV avgjøre om det er grunn til å følge dette videre. Meld heller en gang for mye enn forl lite. På den annen side husker jeg at jeg leste et innlegg her om en sinna mor som ikke likte at far hadde dratt fra 3 åringen som sov for han skulle hente et annet barn på trening. Om ikke jeg tar feil sp skrev TS i det innlegget at : om dette var hos naboen ville jeg ha meldt ifra. Så tenk litt før du melder, ville situasjonen vert ok om dt skjedde i ditt hus? Anonymous poster hash: 0a130...d61
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Takk for svar. Det er alltid litt ømt med tanke på hvor grensene går rundt bekymringsmelding, men barna blir preget. Forholdet bærer nok litt preg av å være destruktivt. Anonymous poster hash: a8bec...841
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Høres ut som om de kan ha godt av familieterapi. Er BV veien til det? I såfall ville jeg sendt en melding. Belastende for familien? Ja. Bedre for barna? Mest sannsynlig ja.Anonymous poster hash: e88fc...36c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Takker. Så vidt meg bekjent har de vært i terapi for ett år tilbake men det ser ikke ut som om det har blitt helt bra allikevel dessverre. Anonymous poster hash: a8bec...841
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Jeg kommer fra et sånt hjem, og jeg hadde blitt sjeleglad om noen hadde meldt fra. Det var blant annet ubehandlet psykisk sykdom som slo ut i full blomst hjemme, kan det være noe sånt i den familien du tenker på også? Anonymous poster hash: a4dc4...70d 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Har dere prøvd å snakke med dem? Anonymous poster hash: 6d037...7a0 1
Papirfly Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Jeg ville meldt. Barnevernet kan snakke med foreldrene og hvis de selv innser hvordan deres samliv påvirker barna, kan de jobbe med dette (under press fra BV denne gangen), og barna kan få det mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Jeg ville meldt. Barnevernet kan snakke med foreldrene og hvis de selv innser hvordan deres samliv påvirker barna, kan de jobbe med dette (under press fra BV denne gangen), og barna kan få det mye bedre. Blir feil å kalle det press fra bv, er ikke slik Bv fungerer. De går inn og gjør en undersøkelse og kommer med anbefalinger på hva som er best for denne familien. Familieterapi, individuell psykologhjelp, BUP, foreldreveiledning, familieteamet, familiehjem, besøkshjem, avlastning osv. Også finner foreldre og bv en løsning sammen. Anonymous poster hash: 6d037...7a0 1
Papirfly Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Blir feil å kalle det press fra bv, er ikke slik Bv fungerer. De går inn og gjør en undersøkelse og kommer med anbefalinger på hva som er best for denne familien. Familieterapi, individuell psykologhjelp, BUP, foreldreveiledning, familieteamet, familiehjem, besøkshjem, avlastning osv. Også finner foreldre og bv en løsning sammen. Anonymous poster hash: 6d037...7a0 Ja, det var ikke helt sånt ment. Jeg prøvde å få fram at når det er BV som mener de må ta tak i dette problemet, så forstår de kanskje hvor viktig det er, og at de er nødt til å komme til en løsning.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #12 Skrevet 14. mars 2015 Familie på 4. Barn 7 og 9. Foreldrene har en del krangler. Mor er kontrollerende og far konfliktsky. Barna gråter når de skal hjem, tydelig at samlivet til foreldrene påvirker barna. Ingen mistanke om vold eller rus. Går rett og slett på uro og dårlig stemning. Anonymous poster hash: a8bec...841 Hva mener du at de gråter når de skal hjem? Hjem fra hvor? Hjem fra deg (er de på besøk hos deg? Er du nabo? Det er du vel siden du hører kranglene), eller hjem fra barnehage/skole? Jobber du i barnehagen eller skolen deres? Hva mener du med en del krangler? Hver dag? Flere ganger om dagen? Er det skriking/brøling? Eller bare at de ikke blir enige? Anonymous poster hash: aafbd...512
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 http://www.krad.no/forebygging/barnevern/bekymringsmelding Anonymous poster hash: ae9b3...e5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå