Gå til innhold

Lov å gå med hvit/blomstrete kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å ha på seg hvit/offwhite kjole med blomstermønster i bryllup? Blomstene er tydelig og medium store, og dekker en god del av kjolen.

Tenker på det at det kun er bruden som skal ha hvitt.....

Anonymous poster hash: df9ad...7f6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som hovedregel, nei, men du kan jo spørre bruden hva hun mener. Hvis hun synes det er greit, så er det greit.

Anonymous poster hash: cde45...717
AnonymBruker
Skrevet

Sikrere å gå for noe som ikke er hvitt

Anonymous poster hash: 2a88d...828
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Glemte å nevne at blomstene er farget (rød/rosa/gul osv).

Anonymous poster hash: df9ad...7f6
AnonymBruker
Skrevet

Bilde?

Det er forskjell mellom at hvit er den dominerende fargen eller bakgrunnsfarge på en kjole med mønster.

Anonymous poster hash: 5300f...ac9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: ca0a3...e9e
Skrevet

Går helt fint

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig! Den hørtes veldig søt ut :)

Anonymous poster hash: 2922b...ebd

Skrevet

Hadde ikke reagert på en blomsterkjole uansett hvilken farge som ligger i bunn. Er ikke akkurat noe som ligner en brudekjole 👍

• Liker 4
Skrevet

For meg hadde det vært greit. Spør bruden?

• Liker 4
Skrevet

Det må da være helt greit. Det høres ikke ut som kjolen din kan forveksles med brudekjole og da spiller det ingen rolle om bunnfargen er hvit.

• Liker 2
Skrevet

regelen med "ikke hvit kjole" er jo til for at ingen skal være i tvil om hvem som er bruden og ingen skal konkurrere med henne. Ser kjolen ikke brudeaktig ut så er den ok...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ok ut.

Anonymous poster hash: 33732...504
Gjest Citronella
Skrevet

En hvit kjole med blomster høres helt greit ut! Helt tullete å spørre bruden om det er ok, spør du meg. Og ganske sjokkerende at det anbefales flere ganger i en såpass kort tråd. Det sier meg om hvor konservative og anakronistiske enkelte mennesker kan bli når de skal gifte seg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres OK ut, men så skjønner jeg at jeg kanskje er mer avslappet når det gjelder bryllupsregler enn mange her inne? Jeg hadde på denne kjolen da jeg var forlover i en venninnes bryllup, og bruden synes i hvert fall at det var greit.

funm1e-i.jpg

• Liker 2
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg synes det høres OK ut, men så skjønner jeg at jeg kanskje er mer avslappet når det gjelder bryllupsregler enn mange her inne? Jeg hadde på denne kjolen da jeg var forlover i en venninnes bryllup, og bruden synes i hvert fall at det var greit.

funm1e-i.jpg

Nydelig! Og hvis ikke denne er grei, så hadde jeg forlatt bryllupet i protest! :kjefte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigerinna mi hadde hvit, fotsid kjole med store blomster på seg i bryllupet mitt. Hun spurte om det var greit på forhånd og hun var kjenpefin :)

Anonymous poster hash: a2362...708

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om denne i bryllup da? For hvit?

Anonymous poster hash: 03fc4...7bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 03fc4...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...