Lullu Skrevet 17. august 2004 #21 Skrevet 17. august 2004 ååå... får tårer i øynene nesten, av å lese dette.. så søte frierier... :-) bare drømmer om at jeg skal bli fridd til snart.. vi har vert sammen 2,4 år Skjønner at du er rimelig gifteklar ja Det tok min sambo 6 år å få ut finger'n :-)
Catzy Skrevet 17. august 2004 #22 Skrevet 17. august 2004 Jeg fridde også selv, på skuddårsdagen. Vi har diskutert bryllup litt teoretisk etter å ha vært i 4 stk sammen, så begge visste at den andre ville gifte seg. Så da skuddårsdagen kom, så regnet jeg med å få ja. Det var ikke altfor romantisk. Vi spiste frokost som vi pleier på søndager, og tok med avisene tilbake i senga. Etter å febrilsk ha bladd over alle sider med "I dag er det lov for damer å fri", og før han fikk den delen som disse artiklene var, så så jeg han dypt inn i øynene og spurte om han ville gifte seg med meg. Og han sa JA og var kjempeglad, og hadde egentlig forventet det. Hvis jeg ikke hadde fridd, så ville han ventet til bursdagen min, en mnd senere. Etter å ha planlagt litt og ringt rundt, dro vi og spilte rollespill, og spurte en skuespiller-kompis om han ville være toastmaster. Alle vennene våre syntes det var så stas. Catzy
Arkana Skrevet 17. august 2004 #23 Skrevet 17. august 2004 Ingen fridde hos oss. Vi har kommet frem til disse viktige livsvalgene gjennom diskusjon og blitt enige. Noe jeg er veldig glad for. Jeg vil ikke bli overrumplet med et frieri, det er ikke min greie, jeg liker at det snakkes gjennom og at man kommer til enighet. De aller fleste har vel snakket om ekteskap lenge før et frieri kommer. Jeg ville bli veldig overrasket hvis noen påstod at de aldri hadde snakket et ord om det før frieriet.
Lullu Skrevet 17. august 2004 #24 Skrevet 17. august 2004 Jeg ble fridd til jeg, og ble ikke det minste "overrumplet". Overrasket over at det skjedde da ja, men det gjorde frieriet enda bedre! Elsker overraskelser. Vi hadde vært sammen i 6 år, og han visste at jeg ville leve resten av livet med han. Personlig ville jeg ikke planlegge bryllupet, men heller vente med planlegging til et frieri kom - så gammeldags er jeg :-) Men folk er da forskjellige! (Fra han fridde, ble vi forlovet.)
blyg Skrevet 18. august 2004 #26 Skrevet 18. august 2004 Hei! Min mann og jeg var i Karibien i fjor, da hadde vi vært sammen i 8 år.. jeg trodde heller ikke han noengang kom til å fri, og hadde slått det helt fra meg... det eneste jeg hadde bestemt meg for var at JEG ville ikke fri... (er litt gammeldags der). Da vi hadde vært ute hele dagen på stranden, og satt på verandaen med et glass vin og så på solnedgangen, måtte han plutselig inn og "ordne noe". Da han kom ut igjen, kom han bort til stolen hvor jeg satt, satte seg på kne, og spurte: xxxx, vil du gifte deg med meg? Jeg ble ganske målløs, ikke fordi jeg ikke trodde han ville ha meg, men rett og slett fordi han FRIDDE!!! Han hadde kjøpt en nydelig diamantring i hvitt gull, som ble min forlovelses ring, intill vi satte på nye ringer når vi giftet oss: Altså: han hadde ikke forlovelses ring. Vi satte dato mer eller mindre med en gang, og det gikk nesten nøyaktig 11mnd fra han fridde til vi giftet oss i sommer! Det hender disse "tafatte" mennene slår til allikevel, når du minst aner det! blyg
Catia Skrevet 18. august 2004 Forfatter #27 Skrevet 18. august 2004 Søtt ... Håper min slår til snart også men prøver ikke tenke formye på det.. selv om jeg tenker litt og venter litt vil det uansett komme som en STOOOR overraskelse, for jeg TROR det liksom ikke før det evt skjer...
Bokalven Skrevet 18. august 2004 #28 Skrevet 18. august 2004 Vi forlovet oss etter å ha vært sammen i 4 år, og det er snart 6 år siden. :D Tenk, snart har vi vært sammen i ti år!
Catia Skrevet 18. august 2004 Forfatter #29 Skrevet 18. august 2004 Tiden får fort ja!! litt skremmende fort men ikke fort nok når jeg venter på et frieri...
Rød Skrevet 19. august 2004 #30 Skrevet 19. august 2004 Jeg fridde selv jeg - på skuddårsdagen. Var faktisk ganske nervøs for jeg var ikke sikker på om han ville gifte seg......Men han ville ' selvfølgelig gifte seg med meg' Vi var i Praha, hadde vært på en nydelig klassisk konsert i en gammel kirke, tuslet over Karlsbrua - midt på Karlsbrua tok jeg frem champagne og glass , hadde laget en rebus som han fort løste før jeg spurte om han ville gifte seg med meg...det ville han!! også gråt vi litt begge to da! drakk champisen i kulda, og gikk til en romantisk restaurant og begynte å leke med tanken på hvor og når... Så ble det 24. september i år - litt over et halvt år til palnlegging har gått fort - nå er det bare 5 uker igjen til det skjer.....
Gjest Tex Skrevet 20. august 2004 #33 Skrevet 20. august 2004 Min kjære mann fridde til meg i stua hjemme hos mine foreldre julaften rundt 22.30 i 2002. Mine foreldre, mine barn og min søster var der. Vi hadde åpnet alle pakkene, og plutselig reiste han seg, gikk ned på kne med en liten boks i hendene og sa at han hadde planlagt dette lenge, han hadde spurt foreldrene mine om velsignelse, og så spurte han om jeg ville gifte meg med han. Jeg fikk en nydelig diamantring med inngravert din Texas 24.12.2002 inni, og samme kveld satte vi datoen. Nå har vi snart vært gift i tre måneder!
nessi Skrevet 20. august 2004 #34 Skrevet 20. august 2004 De aller fleste har vel snakket om ekteskap lenge før et frieri kommer. Jeg ville bli veldig overrasket hvis noen påstod at de aldri hadde snakket et ord om det før frieriet. Vi hadde ikke pratet om det, så jeg ble kjempe overrasket. Vi hadde ikke vært sammen i mer enn 10 mnd.
Catia Skrevet 20. august 2004 Forfatter #35 Skrevet 20. august 2004 det MÅ bare være det romantiske frieriet. at man SLIPPER å ta opp ønsker om bryllup FØR frieriet.. Du er heldig nessi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå