Gå til innhold

hvordan fridde han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8)

hvordan fridde han?

Hva tror dere er det "vanligste" frieriet/måten å fri på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som fridde.........på skuddårsdagen :ler:

Skrevet

men Hvordan fridde du?

spurte med en ring i hånden? eller under en middag?

Skrevet

Den ble litt vrien :oops: Hadde fått tak i en nydelig blomsterbukett(tvinnet med en masse hjerter) champagne osv.Ba han gå i badekaret, så skulle jeg komme etter(aner ikke hva han forventet seg, men :sjarmor: ) så det var en med STORE øyne og veldig forventningsfull da jeg kom inn... og gikk ned på kne og fridde :hoho: (han hadde nemlig aldri trodd at jeg skulle gjøre det, hehe) men det var aldri tvil i hans øyne da han svarte JAAAAA :wink:

Skrevet

Jeg fridde også, på skuddårsdagen! :wink: Dette var en søndag, og vi begge visste om at det var den "eneste" muligheten for oss jenter å fri... Et frieri lå nok i luften uansett, men jeg skjønte fort at han lissom ventet på noe den dagen... Jeg gjorde meg litt "kostbar" og "lur", og ventet helt til vi hadde lagt oss for kvelden.. Klokken var litt over 23.30, så stakkars mannen hadde ventet i mange timer - og han ble veeeeldig glad da jeg spurte, og jeg fikk ja sporenstriks! :kline:

Hadde ikke ringer, så de dro vi og bestilte dagen etter. Det tok et par uker før de var ferdige, og vi håpet de skulle bli ferdige til hans fars bursdag slik at vi kunne "kuppe" showet med ringpåsettelsen. Uten at noen visste om det (ikke min kjære heller selvsagt), overrasket jeg alle med ringene i bursdagslaget. Jeg holdt en tale til hans far, hvor jeg avsluttet med beviset på at han om litt skulle bli min svigerfar og ledet deretter oppmerksomheten over på min kjære, og tok frem ringene... Det ble tårevått og stående applaus!

Ikke noe av dette ble superduperromantisk osv, men det passet oss veldig!

Skrevet

Min mann gikk ned på kne på en romantisk restaurant i Tyrkia......sukk :)

Skrevet

Sambo fridde en nyttårsaften. Vi stod ute på verandaen og så på fyrverkeriet da han smatt inn en tur og kom ut med en rose. Han gikk ned på kne og fridde og jeg sa selvsagt ja. Han hadde ikke kjøpt ringer, for han visste at jeg gjerne ville være med å bestemme hvordan de skulle se ut. Senere sa han at han hadde forberedt en masse han skulle si om oss to, men han ble så nervøs og rørt at han ikke fikk fram annet enn frieriet. :hjerte:

Skrevet

Vi var midt i en krangel/diskusjon i småfylla en kveld hjemme (hadde gjester i kjelleren, vi var på kjøkkenet). Plutselig går han ned på kne og spør om jeg vil gifte meg med han.

Skal love at den diskusjonen vi hadde hatt ble glemt fort :)

Han gikk ned på kne igjen da vi hadde kjøpt ringer og satte de på 1.5 mnd senere (på 1 års dagen vår). Han ville nemlig fri i edrutilstand også.

Skrevet

Min sambo, lagde frokost til meg på julaften med maaaange stearinlys. Han spurte om jeg ville ha en presang allerede nå, og jeg sa jo selvsagt ja l(elsker pakker!).

Fikk en liten eske med sløyfe på, åpnet den og der var verdens nydligste ring. Så vel ut som et spørsmålstegn når jeg åpnet den. Han gikk rundt bordet og ned på kne forran meg. "Vil du gifte deg med meg jenta mi?".

Åhhh - jeg ble så glad.

Han har fortalt i ettertid at han syntes julaften passet best fordi:

Jeg er en skikkelig julejente, og elsker alt som har å gjøre med jul.

Dette var vår første jul sammen, og vår første jul hjemme (ba alle til oss).

Dette var datteren vår sin første jul.

Han hadde ikke hørt noe bryllupsmas fra familien på en stund :ler:

Skrevet

Han fridde til meg i en vakker park, med masse blomster, trær og flotte fontener. Han visste at jeg drømte om å bli fridd til på et idyllisk sted og det ønsket fikk jeg virkelig oppfylt! Han var så søt når han gikk ned på kne og holdt en liten "tale" - så nervøs, enda han burde vite godt hva svaret ville bli!

Skrevet

Vi var i Stockholm og feiret ettårsdagen vår. Planen hans var å fri under middagen, men siden det var magedans og underholdning hele kvelden ble det veldig bråkete der så han valgte å ikke gjøre det der. Da vi var tilbake på hotellet, gikk jeg inn på badet for å gjøre meg klar for natta. Da jeg kom ut, sto han foran meg på kne, og ringen lå på puta mi...

Skrevet

Jeg fridde i sommer :-)

Brukte noen måneder til å lage ei scrapbook om oss, og på siste side lå det to ringer.

Han ble veldig overraska, men veldig glad for at jeg endelig ville gifte meg :wink:

Skrevet

Min kjære satte seg ned på knærne, en kald januardag (2,5 årsdagen) på en fin restaurant på Aker Brygge. Jeg fikk samtidig en flott diamantring :hjertesmil:

Vi hadde likevel tenkt å se RINGENES herre 3 den kvelden. Passet jo bra :wink:

Skrevet

Fridde og fridde fru blom.

Jeg har lenge mast om at jeg hadde lyst til at vi skulle inngå partnerskap. Og vi forlovet oss i september 2001.

Men så i fjor så slang jeg ut; "skal vi ikke bare gifte oss da?"

Og så satte vi dato da.

Så romantiske var vi :ler:

Skrevet

Åjaa, da skjønte jeg hva du mente med Madamen i en annen sammenheng (sorry at jeg var litt treig i oppfattelsen)... :-(

Gratulerer Madley! :-)

Skrevet
Åjaa, da skjønte jeg hva du mente med Madamen i en annen sammenheng (sorry at jeg var litt treig i oppfattelsen)... :-(

Gratulerer Madley! :-)

Helt i orden! :wink:

Tusen takk!

Skrevet

Mannen min gikk ned på kne med en nydelig diamantring og fridde på det stedet vi møttes i RL første gang... såååååå søøt han da

:hjerter: :hjerter: :hjerter: :hjerter:

8)

Skrevet

ååå... får tårer i øynene nesten, av å lese dette..

så søte frierier... :-)

bare drømmer om at jeg skal bli fridd til snart..

vi har vert sammen 2,4 år

Skrevet

Ingen fridde hos oss. Vi har kommet frem til disse viktige livsvalgene gjennom diskusjon og blitt enige. Noe jeg er veldig glad for. Jeg vil ikke bli overrumplet med et frieri, det er ikke min greie, jeg liker at det snakkes gjennom og at man kommer til enighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...