AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #21 Skrevet 18. mars 2015 Jeg synes det er bedre å ha en festdrakt fra sparkjøp, og så kanskje spare til en skikkelig bunad enn å kjøpe en billig bunadskopi fra kina. Anonymous poster hash: f0c1d...91b 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #22 Skrevet 18. mars 2015 Jeg synes det er bedre å ha en festdrakt fra sparkjøp, og så kanskje spare til en skikkelig bunad enn å kjøpe en billig bunadskopi fra kina. Anonymous poster hash: f0c1d...91b Fullstendig enig med deg. Anonymous poster hash: e52bc...19b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #23 Skrevet 3. april 2019 Noen som vet om Sparkjøp festdrakten passer til høye jenter. Jeg er nesten 180. Anonymkode: 88087...b4f
Megplussto Skrevet 4. april 2019 #24 Skrevet 4. april 2019 Etter min mening er det direkte snobbete å se ned på eller baksnakke noen for tøyet de har på seg - bunad eller ikke. Gjør virkelig folk det..? Isåfall må folk må virkelig vokse opp og ta seg en bolle. Kunne aldri falt meg inn å tenke slik når jeg ser noen som har pyntet seg til 17 mai eller annen festlighet. Er da virkelig det samme hvor drakten er fra og hvor mye den koster spør du meg!😊 Drakten er fin, ser flott pyntet ut, og jeg synes du skal ha den på deg med stolthet TS! 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #25 Skrevet 4. april 2019 57 minutter siden, Megplussto skrev: Etter min mening er det direkte snobbete å se ned på eller baksnakke noen for tøyet de har på seg - bunad eller ikke. Gjør virkelig folk det..? Isåfall må folk må virkelig vokse opp og ta seg en bolle. Kunne aldri falt meg inn å tenke slik når jeg ser noen som har pyntet seg til 17 mai eller annen festlighet. Er da virkelig det samme hvor drakten er fra og hvor mye den koster spør du meg!😊 Drakten er fin, ser flott pyntet ut, og jeg synes du skal ha den på deg med stolthet TS! Bunadspolitiet dukker opp ved jevne mellomrom vettu Anonymkode: ca746...aaa
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #26 Skrevet 5. april 2019 Partydrakter fra sparkjøp er noe av det mest Harry man kan ha på seg. Stygt, billig, Harry og tacky. Anonymkode: 67ad9...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #27 Skrevet 5. april 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Partydrakter fra sparkjøp er noe av det mest Harry man kan ha på seg. Stygt, billig, Harry og tacky. Anonymkode: 67ad9...a4f Fortell meg gjerne om den «ordentlige» bunaden din, som du arvet eller fikk i konfirmasjonsgave, og dermed ikke brukt ei krone selv på. 😘 Anonymkode: 95d5c...42c 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #28 Skrevet 5. april 2019 Etter min mening ; går du i ein billig festdrakt så kan du likesågodt gå i dongeribukse eller eit kostyme. For det er ikke noe stas eller høytid over dem. DET meiner jeg! Anonymkode: 1aa83...49d 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #29 Skrevet 5. april 2019 På 18.3.2015 den 10.48, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er bedre å ha en festdrakt fra sparkjøp, og så kanskje spare til en skikkelig bunad enn å kjøpe en billig bunadskopi fra kina. Anonymous poster hash: f0c1d...91b Hva er en skikkelig bunad? Kina syr ikke bunader for Norge. Bunader enten de er kjøpt på Husfliden eller hos andre bunadsforhandlere syes i lakostland som Estland, Polen m.m. Stoffene i bunadene kommer fra samme stoffprodusent. En festdrakt fra Sparkjøp eller fra Ludo er faktisk ikke dumt. Enten alene eller som et alternativ til annen bunad, særlig dersom man har småbarn og det blir søl med is, brus og annet på 17. Mai. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter min mening ; går du i ein billig festdrakt så kan du likesågodt gå i dongeribukse eller eit kostyme. For det er ikke noe stas eller høytid over dem. DET meiner jeg! Anonymkode: 1aa83...49d Hva folk tar på seg til fest bestemmer ikke du. For noen er en festdrakt til 1 500 kroner vel så mye stas å kle seg i som en bunad til 30 000. Før hadde de hverdagsbunader. Hverdagsbunadene var det vel så mye stas å kle på seg til søndagsbesøk, hverdags eller andre mindre spesielle anledninger enn 17. mai og julaften da Hardangerbunadene gjerne kom frem fra skapet elelr loftet. Ville virkelig heller hatt besøk av et menneske i festdrakt enn i dongeri til 17. mai frokosten. Anonymkode: c2305...dfd 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #30 Skrevet 5. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva folk tar på seg til fest bestemmer ikke du. For noen er en festdrakt til 1 500 kroner vel så mye stas å kle seg i som en bunad til 30 000. Før hadde de hverdagsbunader. Hverdagsbunadene var det vel så mye stas å kle på seg til søndagsbesøk, hverdags eller andre andre spesielle anledninger enn 17. mai og julaften da Hardangerbunadene gjerne kom frem fra skapet elelr loftet. Ville virkelig heller hatt besøk av et menneske i festdrakt enn i dongeri til 17. mai frokosten. Anonymkode: c2305...dfd Prøver ikke å bestemme, bare sier hva jeg syns om det. That´s all Anonymkode: 1aa83...49d
The Kitten Skrevet 6. april 2019 #31 Skrevet 6. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortell meg gjerne om den «ordentlige» bunaden din, som du arvet eller fikk i konfirmasjonsgave, og dermed ikke brukt ei krone selv på. 😘 Anonymkode: 95d5c...42c Min bunad ble sydd og brodert av min bestemor til konfirmasjonen min.... Når jeg ser noen i en drakt fra Sparkjøp 17. mai tenker jeg: Så fint at personen har pyntet seg. (Om jeg tenker noe, stort sett tenker jeg ingenting). Som du sikkert skjønner var jeg ikke den AB du siterte. 1
Fru Uperfekt Skrevet 6. april 2019 #32 Skrevet 6. april 2019 På 13.3.2015 den 21.26, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk de er veldig fine, og kjøpte meg en slik for et par år siden. Men så leste jeg at mange baksnakket disse billige draktene. Og selv om jeg følte meg veldig fin når jeg tok den på, følte jeg meg ikke vel når jeg brukte den på 17 mai, fordi jeg hadde følelsen av at andre så på meg og tenkte sitt. Hvorfor er det slik? Disse draktene er ikke så veldig forskjellig fra en bunad, og det er ikke alle som har råd til en dyr drakt. Jeg har ikke min lenger, men jeg synes de er flotte når jeg ser de på andre. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 87ee6...78c Jeg syns en fin kjole er bedre. Er ikke krise å ikke ha bunad Har 2 fest og 1 hverdagsbunad men bruker de sjeldent er ofte greiest å heller bruke vanlige penklær 2
Fru Uperfekt Skrevet 6. april 2019 #33 Skrevet 6. april 2019 På 16.3.2015 den 14.39, AnonymBruker skrev: Hvorfor er noen som er billig absolutt noe negativt? Anonymous poster hash: b7596...c1e Dårlig kvalitet = lav levetid på plagget = økt forurensning 1
The Kitten Skrevet 6. april 2019 #34 Skrevet 6. april 2019 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Jeg syns en fin kjole er bedre. Er ikke krise å ikke ha bunad Har 2 fest og 1 hverdagsbunad men bruker de sjeldent er ofte greiest å heller bruke vanlige penklær Hva er en hverdagsbunad? Jeg bare spør for at jeg er vant til at bunad kan brukes til 17. mai, bryllup o.l. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #35 Skrevet 6. april 2019 På 18.3.2015 den 10.48, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er bedre å ha en festdrakt fra sparkjøp, og så kanskje spare til en skikkelig bunad enn å kjøpe en billig bunadskopi fra kina. Anonymous poster hash: f0c1d...91b Festdrakten fra sparkjøp er også laget i Kina. Anonymkode: 1a5a9...bf1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #36 Skrevet 6. april 2019 Hvem bryr seg hva gamle kjerringer tenker? Bare ha på deg det du vil. Jeg har både festdrakt og bunad, festdrakten kosta 5000 kr og er maskinbrodert, men bruker den mye mer enn den ekte bunden siden jeg synes den har mye finere design og bedre snitt. Anonymkode: 99109...ed2 1
Fru Uperfekt Skrevet 6. april 2019 #37 Skrevet 6. april 2019 18 timer siden, The Kitten skrev: Hva er en hverdagsbunad? Jeg bare spør for at jeg er vant til at bunad kan brukes til 17. mai, bryllup o.l. Noen steder har hverdagsbunad min er fra Hardanger og er mye enklere enn festbunadene. Veldig greit når en har små barn som lett kan ødelegge ens fest bunad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå