Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #1 Skrevet 16. august 2004 Har ei jente på 5 år som har fått skjeve tær pga for små sko. Oppdaga det først nå i sommer, og ble fryktelig irritert på den skobutikken jeg har vært trofast kunde hos. Det har vært den samme ekspeditøren som har hjulpet oss hver gang hele det siste året som jeg har hatt stor tiltro til. Burde jo selvfølgelig ha sjekka dette bedre selv, men man stoler vel på at de ansatte kan jobben sin? Er det noen som har erfaring med skjeve tær, kommer de til å rette seg ut etterhvert som hun vokser?
Gjest Fighter Skrevet 16. august 2004 #2 Skrevet 16. august 2004 Er du sikker på at det er skoene som har gjort at de har blitt sånn?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. august 2004 #3 Skrevet 16. august 2004 Har ei jente på 5 år som har fått skjeve tær pga for små sko. Oppdaga det først nå i sommer' date=' og ble fryktelig irritert på den skobutikken jeg har vært trofast kunde hos. Det har vært den samme ekspeditøren som har hjulpet oss hver gang hele det siste året som jeg har hatt stor tiltro til. Burde jo selvfølgelig ha sjekka dette bedre selv, men man stoler vel på at de ansatte kan jobben sin? Er det noen som har erfaring med skjeve tær, kommer de til å rette seg ut etterhvert som hun vokser?[/quote'] Jeg vet fint lite om temaet, og aner ikke om tærne retter seg ut igjen, men... de selger sko, man må vel ikke være barnelege for å være kvalifisert til det? Hvis noen har noe ansvar her, så vil jeg påstå at det er du og faren til barnet!
Sandra Skrevet 16. august 2004 #4 Skrevet 16. august 2004 Hvorfor ble du irritert på skobutikken? Har hun solgt for små sko? Husk at barn vokser fort enkelte perioder av året, og at en må passe på å selv sjekke om barnet har vokst ut av skoen. Det er anbefalt å kjøpe sko som er ca. 1.5 cm lengre enn foten, lenger kan de ikke ha, det gjør det veldig vanskelig for barnet å gå. Du sjekker vel også selv hvordan foten til barnet ditt er i skoen når du kjøper sko til henne?
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #5 Skrevet 16. august 2004 Her er jeg igjen. Takk for svarene! Skodama har solgt for små sko, selv om hun målte foten. Det fikk jeg vite da jeg var innom en annen skobutikk for å kjøpe et ekstra par joggesko. Dama der målte foten som vanlig men gjorde oppmerksom på at foten hennes var nokså brei, derfor større skonr. Jeg måtte som følge av dette kaste to par sko som hun hadde brukt i en måned! Så denne 1,5cm regelen gjelder ikke når barnet har breie føtter..
Sandra Skrevet 17. august 2004 #6 Skrevet 17. august 2004 Jo, 1.5 cm regelen må følges! Barnet kan ikke ha for lange sko bare fordi foten er bred. Det som skjer da, er at barnet må anstrenge seg for å få med skoen, og de lærerseg å gå på en veldig gal måte. Det du må kjøpe er bredere sko, ikke lengre sko. Du må finne et skomerke som har brede lester! Du bør ikke ha de mye over 1.5 cm for lange, du ser på hele skoen når barnet går at det blir for langt, skoen knekker over tuppen og barnet må liksom slenge skoen for å få den med seg.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #7 Skrevet 17. august 2004 Har ikke jentet klaget over vondt? Hvor lenge gikk hun i de før de ble for små? Kjente dere ikke foran når dere prøvde? det er vel ike bar skobutikken sin feil dete? Man har da litt ansvar for skokjøp selv ogå.
diddi Skrevet 17. august 2004 #8 Skrevet 17. august 2004 Min mor har i alle år passet på at jeg har hatt bra sko. Men jeg har skjeve tær uansett. Trange sokker er like ille!!! Men jeg er nok tverrplattfot, og har med det fått skjeve stortær (Hallus valgus). Hadde nok ikke skyldt på skobutikken her nei. Kan anbefale Kavat. Dyre men brede og med høy vrist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå