Gå til innhold

Rund dag feires kun med nær familie. Facebookstatus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg runder 50 år om noen uker. Dagen blir feiret med nær familie etter eget valg, men har lagt merke til at alle legger ut om turer til Paris, spa og andre festligheter. Av den grunn har jeg lyst å fjerne fødselsdato fra profilen, men noen få vet likevel om dagen og vil komme med gratulasjoner på veggen.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å offentligjøre hvordan dagen ble feiret. Det får meg til å høres kjedelig ut. Økonomien spiller også inn pluss at de fleste venninnene mine bor spredt rundt i landet.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 1389c...97b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg runder 50 år om noen uker. Dagen blir feiret med nær familie etter eget valg, men har lagt merke til at alle legger ut om turer til Paris, spa og andre festligheter. Av den grunn har jeg lyst å fjerne fødselsdato fra profilen, men noen få vet likevel om dagen og vil komme med gratulasjoner på veggen.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å offentligjøre hvordan dagen ble feiret. Det får meg til å høres kjedelig ut. Økonomien spiller også inn pluss at de fleste venninnene mine bor spredt rundt i landet.

Hvordan gjør dere det?

Er du sikker på at du runder 50. Denne tankegangen hørtes litt vel fjortis ut for meg...

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tulling. Om du har bikka 50 og ennå ikke klarer å gi faen i hva andre synes om deg sier jeg bare god bedring.

Anonymous poster hash: b2c95...e9c
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

beklager TS, men der er jeg enig med de andre som har svart deg. Jeg er 44 og gir blanke f... i hva folk mener om meg. Jeg skriver hva jeg har lyst til å skrive på facebook og om noen ikke liker det jeg skriver så er det deres problem, ikke mitt! En dag skal feires og det er kun du som bestemmer hvordan du vil gjøre det!

Anonymous poster hash: 4eec5...493
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det?

Vi har snart rund dag begge to. Planen er å rømme landet en helg eller noe, slik at det ikke blir noe styr eller at vi føler at vi må feire det med stort kalas.

Anonymous poster hash: 1d7c8...8c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har snart rund dag begge to. Planen er å rømme landet en helg eller noe, slik at det ikke blir noe styr eller at vi føler at vi må feire det med stort kalas.

Anonymous poster hash: 1d7c8...8c2

Planen var også å rømme landet, men det passer ikke likevel på grunn av medisinsk behandling. Derfor blir det kun nærmeste familie.

Til dere andre. Jeg spurte bare hvordan dere bruker å gjøre dette. Jeg ser venninner som ikke oppgir fødselsdato og andre som legger ut bilder og detaljer.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Planen var også å rømme landet, men det passer ikke likevel på grunn av medisinsk behandling. Derfor blir det kun nærmeste familie.

Til dere andre. Jeg spurte bare hvordan dere bruker å gjøre dette. Jeg ser venninner som ikke oppgir fødselsdato og andre som legger ut bilder og detaljer.

Ts

Hvis du ikke vil ha våre meninger må du la være å legge ut spørsmålet her. Gjør det du ønsker å gjøre, ikke hva du skal gjøre for at dine venner skal synes om deg. Jeg synes det er kjempekjekt at verden får vite at jeg er blitt et år eldre, alternativet vil jeg ikke tenke på! Om noen blir sur fordi jeg ikke inviterte de får bli deres problem.

Anonymous poster hash: 4eec5...493

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i den alderen selv og noen av vennene mine skriver på FB hva de gjør på dagen og noen ikke. De fleste ikke, når jeg tenker meg om. Og jeg kan aldri tenke meg at det er fordi de skammer seg over måten de feirer femtiårsdagen sin på. Det er bare ikke alle som deler like mye.

Anonymous poster hash: 3886f...9d0
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i den alderen selv og noen av vennene mine skriver på FB hva de gjør på dagen og noen ikke. De fleste ikke, når jeg tenker meg om. Og jeg kan aldri tenke meg at det er fordi de skammer seg over måten de feirer femtiårsdagen sin på. Det er bare ikke alle som deler like mye.

Anonymous poster hash: 3886f...9d0

Det i orden for meg å feire med familie og ta en ekstra tur på byen med par, tre venninner tett inntil dagen og ikke å ha et stort arrangement. Når jeg tenker meg om er det ikke så mange som legger ut bilder og detaljer, det er bare gjengangerne som blir lagt merke til.

Ts

Ts

Skrevet

Jeg runder 50 år om noen uker. Dagen blir feiret med nær familie etter eget valg, men har lagt merke til at alle legger ut om turer til Paris, spa og andre festligheter. Av den grunn har jeg lyst å fjerne fødselsdato fra profilen, men noen få vet likevel om dagen og vil komme med gratulasjoner på veggen. Jeg vet ikke om jeg kommer til å offentligjøre hvordan dagen ble feiret. Det får meg til å høres kjedelig ut. Økonomien spiller også inn pluss at de fleste venninnene mine bor spredt rundt i landet.Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 1389c...97b

Du er 50 år og bryr deg om facebook?! Hva faen! Hvorfor bryr folk seg så utrolig mye om noe så idiotisk som facebook?

• Liker 1
Gjest pandabjørnen
Skrevet

Det er jo din dag er det ikke?

Da bestemmer du jo selvsagt selv hva du vil gjøre utav dagen din, og om du vil la det gå forbi i stillhet eller om det skal offentliggjøres og feires på FB.

Det går an å ha bare fødselsdatoen synlig da, og så fjerne fødselsåret ditt om du ikke vil vise at du har jubileum. Ellers så er jo selvsagt det å fjerne hele fødselsdatoen også en mulighet, om du vil ha minst mulig oppmerksomhet på dagen din.

Når det gjelder hva andre gjør og legger ut for sine dager/jubileum, så kan vel det umulig spille noen rolle for deg. Skulle noen ha meninger om hva jeg enten legger ut eller ikke på FB, så får de bare værsågod å ha det.

Det interesserer meg stort sett fra "hælen og ned" hva andre gjør og ikke gjør på sine bursdager, jeg finner ikke på noe kostbart eller ekstarordinært bare for å ha noe fint å vise frem på FB når jeg har bursdag/jubileum.

Da tar jeg heller med min familie på tur, når det passer for oss alle sammen og kaller det heller en ferie-tur e.l., slik at det ikke blir et "solo-opplegg". Jeg liker ikke noe styr eller oppmerksomhet på min fødselsdag, så den dagen har aldri vært offentlig på min FB-profil (og kommer heller aldri til og bli det). Har i grunnen ikke feiret min bursdag "frivillig" siden barneskolen, jeg liker rett og slett ikke oppmerksomhet og styr, men mine barn har stor glede av å finne på noe for meg og da får de jo selvfølgelig lov til det.

Men for de som ønsker å vise at de jubilerer og gjør noe stort ut av dagen sin på FB, så har jeg full forståelse for det, jeg bare deler ikke deres måte å gjøre det på.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem faen bryr seg om facebook? :P

Anonymous poster hash: cd29e...e98
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem faen bryr seg om facebook? :P

Anonymous poster hash: cd29e...e98

Bestemødre f.eks.

Skrevet

Det er mulig å gjøre sånn at ingen kan skrive på veggen din. :) Så forandrer du det tilbake etter bursdagen din.

Skrevet

Det er da vel ingen som bryr seg om hvordan du feirer din bursdag?

Skrevet

Kan du ikke bare la være å skrive noe på facebook da? Facebook har jo ikke noe med hvordan du feirer dagen din :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sperre for posting på din vegg/profil eller deaktivere den denne dagen (og kanskje litt før og etter dagen). Dermed er det ingen gratulasjoner som andre kan henge seg på.

Anonymous poster hash: 6f4d9...4f7
AnonymBruker
Skrevet

Dagen da jeg ble 40 var jeg i utlandet med mamma. Det var bare oss to og jeg hadde heller ingen annen feiring av dagen min verken før eller etterpå. Jeg ventet til seint på kvelden, takket for alle hilsener på facebook og skrev at dagen er feiret med shopping, palmesus, sol og varme i utlandet (eller noe i den duren)

Anonymous poster hash: 8050a...9b4
Skrevet

Du bryr deg så mye om hva andre måtte mene om hvordan du feirer bursdagen din? Er du 15 eller 50?

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fylte 50 fikk jeg utrolig mange gratulasjoner på facebook. Skrev en kort status og takket for oppmerksomheten, men sa ingen ting om hvordan dagen ble feiret.

At noen kolleger la ut et par bilder er en annen sak, men det var fra markeringen på jobb, ikke den egenlige bursdagsfeiringen.

Anonymous poster hash: 241fa...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...