Amable Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er på leting etter et objektiv som ligger til 3500-4200,- For det første sliter jeg med å få kontakt med selgere og skulle jeg få tak er alle klare på at de ikke sender før penger er på konto. Jeg har lenge forsøkt å få tak i objektivet og nå haster det, så jeg ønsket at selger sendte det i dag før penger var på konto. Nå sendes ikke et eventuelt objektiv før mandag eller tirsdag. Det er jo like stor risiko for meg å sende fra meg penger før objektiv er sendt som det er for selger å sende fra seg objektiv før penger. Jeg har solgt en del på Finn, og alltid har jeg sendt før penger er på konto. Alltid har jeg fått betalt. Jeg stoler på mennesker og håper mennesker stoler på meg. Men det visst nok ikke så enkelt. Hvordan ser dere på dette?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har kun hentet selv, aldri sendt, når jeg har handlet på finn.Anonymous poster hash: 78ac9...45d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er på leting etter et objektiv som ligger til 3500-4200,- For det første sliter jeg med å få kontakt med selgere og skulle jeg få tak er alle klare på at de ikke sender før penger er på konto. Jeg har lenge forsøkt å få tak i objektivet og nå haster det, så jeg ønsket at selger sendte det i dag før penger var på konto. Nå sendes ikke et eventuelt objektiv før mandag eller tirsdag. Det er jo like stor risiko for meg å sende fra meg penger før objektiv er sendt som det er for selger å sende fra seg objektiv før penger. Jeg har solgt en del på Finn, og alltid har jeg sendt før penger er på konto. Alltid har jeg fått betalt. Jeg stoler på mennesker og håper mennesker stoler på meg. Men det visst nok ikke så enkelt. Hvordan ser dere på dette? Hva med å sende rekomandert? Da får du ikke hentet ut pakken før den er betalt. Da er vel begge sikre på at dere får det dere skal.Anonymous poster hash: 135dc...df3 2
Gulogulo Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Er det mulig å betale med kredittkort? Da kan du vel varsle kortselskapet dersom du blir svindlet og så tar selskapet kampen? Jeg er ikke sikker på at det er sånn, men verdt å sjekke ut. Ellers er jo rekommandert en veldig smart løsning. Eller paypal. Der kan man garantere for beløpet som en deponering. Håper det ordner seg. Og bare så det er sagt, jeg hadde ikke overført 4000 nok til en fullstendig fremmed på finn.no.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Det finnes jo en betalingsordning på finn og det skal være trygt der. Anonymous poster hash: d8d94...7eb
Amable Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2015 Rekommandert, eller i oppkrav må vel være mulig. Da er risikoen hos meg. Han kan sende tom pakke, men når jeg føler god kjemi, så har det gått bra. Jeg kjøper ikke hos noen jeg føler meg usikker på. Jeg blir skeptisk når selger er så bestemt på at han ikke vil sende før han har penger på konto. Han ønsker ikke det betalingsgarantien heller. Så han er redd for svindel. Dessuten vil han ikke levere fra seg varen før penger er på konto, og da hjelper ikke betalingsordningen. Jeg har derimot oppgitt både telefonnummer, adresse, Facebook og Vimeo til han, samt spurt enda en gang om han kan sende varen før penger er på konto. Venter på svar.
Amable Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2015 Nja, vet ikke hvordan jeg skal betale med kredittkort. Jeg må jo overføre til han.
Gjest Saxofon Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Postoppkrav funker bra! Åpne pakken med en gang på postkontoret så du får riktig innhold
MarenogAron Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Bruk Finn betalingsgaranti! Da betaler du før han sender varen, men han får ikke pengene før du har fått varen. (Eller, pengene blir automatisk utbetalt etter ti dager hvis du ikke har sagt ifra at alt er ok/ikke ok før)
Amable Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2015 Fyren var klokkeklar. Han skulle gjøre det på sin måte, og det var at han ikke sendte noen vare før pengene var på konto. Jeg droppet han. Når en selger er så bastant som det han var, så handler jeg andre steder. Jeg har nå funnet to selgere som stoler på meg og sender varen umiddelbart. Men jeg fant et objektiv her jeg bor, så får se hva det blir til. Takker for kommentarer!
Scoop Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Ville han ikke engang bruke postoppkrav? Ville blitt mistenksom da..
Gjest Wei Wei Skrevet 14. mars 2015 #12 Skrevet 14. mars 2015 Jeg sender ikke før jeg får penger på konto. Når jeg kjøper selv, så begrenser jeg alltid søket til nabokommuner. Rekommandert eller postoppkrav kan være et alternativ, men det koster mer for kjøperen. Hvis du har all kommunikasjon skriftlig, så er det kanskje mulig å vise til deres avtale, bankutskrift fra din konto og en melding fra posten om at de aldri hadde pakken hos seg (= selgeren ikke sendte) ?
Illuminatum Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 Det finnes jo en betalingsordning på finn og det skal være trygt der. Anonymous poster hash: d8d94...7eb ikke for selger
Illuminatum Skrevet 14. mars 2015 #14 Skrevet 14. mars 2015 Hva med å sende rekomandert? Da får du ikke hentet ut pakken før den er betalt. Da er vel begge sikre på at dere får det dere skal.Anonymous poster hash: 135dc...df3 Postoppkrav funker bra! Åpne pakken med en gang på postkontoret så du får riktig innhold Men dersom kjøper ikke henter pakken blir selger sittende med en stor regning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå