Gå til innhold

Trene siden av rumpa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet noe en øvelse som trener siden av rumpa også? Føler alle øvelser ikke går akkurat der..

Anonymous poster hash: c958a...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hip thrusts med strikk rundt knærne, presse knærne ut gjennom hele bevegelsen i thrusten.

Eller hip abductor i vaiermaskin

Skrevet

Ligge på siden og heve øverste ben sakte oppover, på skrå (45 grader) tar best, så ikke om å gjøre å få foten lengst opp. Beveg foten sakte opp og ned 5-10 cm mange ganger, f.eks 30 på hver. Kan også variere litt med å ta beinet helt ned og opp igjen, men jeg synes det er best effekt å bevege det mens jeg holder det oppe.

AnonymBruker
Skrevet

Ligge på siden og heve øverste ben sakte oppover, på skrå (45 grader) tar best, så ikke om å gjøre å få foten lengst opp. Beveg foten sakte opp og ned 5-10 cm mange ganger, f.eks 30 på hver. Kan også variere litt med å ta beinet helt ned og opp igjen, men jeg synes det er best effekt å bevege det mens jeg holder det oppe.

beinhev du mener? :)

Skrevet (endret)

Alle unilaterale øvelser - dvs øvelser der du trener et bein, som utfall, bulgarske utfall, step ups og sidekicks i kabel vil trene gluteus medius et minimus, som er musklene som ligger mest på siden :)

Endret av FitnessIna
Skrevet

beinhev du mener? :)

Jepp, kom ikke på navnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...