Gå til innhold

Sa jeg Gutteklubben Grei???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ikke innlogget Maiken

sjekk denne....

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/07/01/340783.html

Hvis jeg nå greide å lage min første link, så ser dere hvorfor jeg ristet kraftig på hodet i morges.

Nå var dette riktignok i London. Det er bare å håpe på at ingen norske bedrifter har denslags svin på skogen.

Tenkte at dette kunne være et lite innspill i alle disse debattene som florerer om kvinners udugelighet i karrierelivet her inne.

*tsk* waco, disse kvinnene hadde sikkert lurt en mannlig overordnet til å tro at de var mer dugelige enn de viste seg å være, ikke sant? :-?

Det er bare å håpe på at når den dagen jeg når dit jeg skal åpenbarer seg, ikke blir utsatt for noe slikt. Isåfall skal jeg saksøke silke-boxer'n (?) OG Italia-skoa av den som besluttet det.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sytten millioner er ikke det en grei erstatning for å bli født som kvinne?

Waco

...fremdeles glad han kan pisse navnet sitt i snøen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* for alt hva vi vet, så heter du kanskje Joe. Stor forskjell på Joe og Sebastian Christoffer*

Hun fikk ikke tildelt 17 mill FORDI hun var kvinne. Hun fikk erstatning på 17 mill fordi hun ikke ble forskjellsbehandlet. Synes hun kunne fått mer, jeg :briller:

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, forhåndsvisning glapp. Mente selvsagt fordi hun BLE forskjellsbehandlet...

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis damer hadde vært så smarte som de påstår dem er....så hadde det vært dem som eide selskapene.... men slike enkle ting er visst vanskelig å forstå for noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.........

Jeg skjønner ikke dette helt jeg. Vel jeg er ikke så dum at jeg ikke ser at dette er ren diskriminering av en jente og jeg ser at det er galt, selvfølgelig gjør jeg det.

Men...... hva i all verden er det som får sjefer rundt om i verden til å gi så mye mer i lønn til en som gir bedriften mindre inntekter?

Jeg har alltid trodd at det var i bedriftens interesse å tjene mest mulig penger, og da skulle man jo også tro at man var best tjent med å sikre seg at de i bedriften som skaffet størst inntekter var fornøyde slik at de ville fortsett i bedriften.

Jeg sliter med å finne en god forklaring på at slike ting skjer, der en kvinne mer en engang har bevist at hun er dyktig i sitt yrke. At det skulle ligge personlig motsetninger til grunn som har skapt konflikter i miljøet blandt de ansatte er jo også usannsynlig, dama har jo tross alt jobbet der i 11 år.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette skyldes at menn er mer frempå og krever mer fra sin arbeidsgiver, dvs. de presser lederne mer for egen vinnings skyld. En del jenter er kanskje ikke like kyniske, eller mer fornøyd med hva de får betalt, og tror vel kanskje at om en krever høyere lønn og får det, ja så vil automatisk alle andre også motta den samme lønnsøkningen. Hva vet jeg, slenger bare ut noen tanker nå. I såfall viser jo disse eksemplene at det er rimlig naivt å gå rundt og tro at man lever i en slik snill verden.

Jammen glad jeg er født med "snabel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vi må ikke glemme at det kan være at det damemenneske også har blitt kvotert inn....

Kvinner blir ofte det idag skjønner dere.... det er fordi dem er så dyktige...er det ikke det vi blir fortalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Jeg kan faktisk väre seriös også Kristian(31), skal pröve nå!

Först vil jeg bare si at akkurat denne saken syns jeg er ett glimrende eksempel på mannlig kameraderi som beviselig (dette er i alle fall bevis godt nok for meg) fortsatt finnes. Kall det Gutteklubben Grei eller noen annet, det finnes i alle fall fortsatt miljöer der mannfolka holder hverandre tett om ryggen og det er vanskelig å komme inn som kvinne. Bare fordi du er kvinne.

Men du nevner ett viktig poeng - menn er ofte mer frampå for å hevde sin egen stilling og bedre sin egen lönn. Det er jo en grunn til at det finnes en så stor lönnsforskjell mellom typiske manns og kvinneyrker. Jeg tror vi lärer og kommer etter. I mange yrker i dag er det stort sett du selv som står for lönnsforhandlingene, og da må man bare hevde seg.

Jeg er glad jeg er födt uten snabel, jeg, da har jeg jo kvinnesaken å kjempe for :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er også en annen grunn. De fleste jenter sammeligner sin egen lønn med andre kvinner.....

Dersom en jente tjener mest i venninneflokken er hun fornøyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke innlogget Maiken

Jeg aner ikke hvilke kvinner du refererer til, waco, men for å snakke om meg selv så sammenlikner jeg aldeles ikke min inntekt mot andre kvinners. Jeg sammenlikner den mot andre som driver med det samme som jeg. Enten de har snabel eller ei.

Og synes samtidig at jeg fortjener mer lønn enn mange av dem, fordi jeg er dyktigere enn mange av dem. Så nåde den sjefen som måtte finne på å dishe ut bonuser til en eneste av dem bak min rygg på grunnlag av effektivitet og kompetanse i jobben. Det skulle ha blitt et sabla hardkjør, for å si det sånn, og dokumentasjonen skulle ha vært så saklig at den kunne ha vært hugget i stein.

Kristian stiller et innmari godt spørsmål. Hva motiverer ledere til forskjellsbehandling? Kan det være en mulighet for at disse kvinnene rett og slett ikke ble tillagt samme skussmål fordi de samme lederne var "ørlitte" grann farvet av noe som kalles fordomsfullhet? Og hva bunner en slik fordomsfullhet ut i?

Det er vanskeligå finne et bedre svar enn at dette var ren og skjær diskriminering, og da fortjener sannelig disse lady'ene hver eneste penny og vel så det for tort og svie.

Hva har det forresten med saken å gjøre hvorvidt hun var kvotert inn eller ei, waco? Sett at hun var kvotert inn (så vidt meg bekjent så kvoteres det ikke i England, men der er jeg på tynn grunn)...ville det ha rettferdiggjort forskjellsbehandlingen?

Maiken (som også vil ha masse bonus :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeger

Leser med skrekk og gru disse innlegga.

Hva får dere mann som kvinne til å tro at en bedrift betaler høyer lønn enn den må.

Hvis du får et tilbud og takker ja, så javel da skal mann ikke gå rundt og klage etterpå for alle mann som kvinne hvet hva de sa ja til eller??????

Ja jeg er enig i at det er forskjells behandling mellom kjønnene, og jeeg synes det er feil. lik lønn for likt arbeid Hvis de jobber i samme selskap.

Det er litt feil å gi oss menn skylda for at vi får høyere lønn, dette ganske enkelt fordi ingen som får tilbud om en høy lønn ber om en lavere lønn.

Jege kjenner ingen mann eller kvinne som prøver å forhandle lønna si ned gjør dere????????

Stå på kvinner dere har rett til lik lønn for likt arbeid, men da må dere lære dere å si nei om ikke tilbudet er bra nok.

HUSK INGEN BETALER MERE EN DET DE MÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det jeger, ingen betaler deg mer enn de må, og hun har sagt ja til en avtale.

Bonusutbetalinger omfattes ikke alltid av disse avtalene, og kan gis på basis av resultat dersom dette er ekstra godt. Det er ikke urimelig å forvente at bonusutbetalingene står i forhold til nedlagt arbeid og inntjening, og ikke til om du ble med sjefen på strippeklubb etter forrige firmafest, og ble kamerat med ham.

Til Waco: Dersom denne damen ble kvotert inn, Burde ikke firmaet klage på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg, Jeger! Lik lønn for likt arbeid. Det er urettferdig at en kvinne skal få mer lønn, når hun gjør samme arbeid som en mann eller omvendt. Det er jo rett og slett favorisering av de ansatte. Jeg synes ikke en god sjef skal gi lønn etter hvor høyt de ligger på rangsstigen hans/hennes.

:briller::briller::briller: - Det er sommer, det er sol og katten ligger i solkarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjøran

Jeg har bare et lite spørsmål til Waco.

Hvorfor svarer du alltid som du gjør, alltid like negativt til kvinner?

Uansett hvor jeg finner deg så er det det samme. Hater du jenter?

Hva har kvinner gjort deg siden du har fått et slikt skjevt kvinnebilde?

Til og begynne med så anså jeg deg for å være en grinete og useriøs 16 åring. Kanskje er du det også?

Nå etter å ha "gransket" innleggene dine, så begynner jeg å helle mer til den andre retning. At du har fått deg noen på trynet som har gitt deg denne holdningen.

I såfall så synes jeg ekte synd på deg. Kvinner er stort sett fantastiske vesener...på alle måter.

Når det er sagt så finnes det selvsagt råtne jenter også...akkurat som blandt oss gutta.

Lykke til Waco :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maiken/ikke innlogget

Det går da ikke an å være uenig at lik lønn skal gis for likt arbeid.

Problemet i dette tilfellet var at det ble gitt bonusordninger som helt klart var urettferdige. Synes forsåvidt bonusordninger er helt greie, men da skal det dokumenteres hvorfor de gis, og dokumentasjonen skal blant annet stadfeste innsatsen eller inntjeningen personen har skapt for firmaet.

Detfor blir det helt kvalmende uspiselig når en kvinne blir forbigått av en jypling som beviselig ikke har skapt de samme verdiene for selskapet. Det beviser bare at denne ledelsen utøver dårlig skjønn, og opptrer direkte uetisk.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle spørre deg om noe maiken...du som tror du er så smart...

Er det slik at gutteklubben grei liksom representerer alle gutter?

Eller er det en halvpromille alle menn i Norge, de som er lista opp i kapitals femhundre rikeste?

Skjønner at du ikke har så mye greie på det du sier, men allikevel.... tror du gutteklubben grei inkluderer dverger, down syndroms, elveblestskadete, plattfote, rullestolbrukere, pipestemmete, kverulante og langhårete menn?

Trokke det vettu.

Så egentlig må du finne et bedre argument på hvorfor alle damer kommer til kort hele tiden...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...