AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Vi har planlagt nummer to, og har egentlig en plan om å sette igang til høsten. Innrømmer at barnehageopptak også er noe vi tenker på. På mange måter er det fordeler ved å vente. Jeg er for eksempel ikke gravid i sommerferien, når vi skal på tur, og vi har en del som skal gjøres på jobb i løpet av året. Jeg blir ganske sikkert dårlig veldig tidlig, og gjennom hele svangerskapet, om jeg skal dømme utfra forrige runde. Så sykemelding er ikke usannsynlig. Samtidig er det kjedelig å vente. Aldersforskjellen mellom første og andre blir ikke noe mindre, og det føles som "dobbelt ventetid" å vente til høst for så å vente et helt svangerskap, når vi nå først har bestemt oss for nummer to. Setter vi igang nå så er det uansett ikke sikkert at det klaffer med en gang. Noen som har noen tanker? Anonymous poster hash: bb0a0...3fd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Det er vel noe som heter at det aldri passer å få barn.. Til høsten igjen så er det helt sikkert noe annet som tilsier at dere burde vente enda litt lenger. Så vil dere ha nr 2 så er det bare å kjøre på, sjansene for at det klaffer med en gang er vel så som så. Anonymous poster hash: a3cc2...509 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Vi sa det til alle som maste, at det ikke passet enda. De første spørsmålene kom 6 måneder før vi skulle gifte oss, neste gang i begravelsen til svigermor. Vi valgte å starte prøvingen før svigermor døde, men vi ventet også til vi hadde alt på stell. Vi har faste, stabile jobber, vi har bolig som er egnet for barn og vi har økonomi til det. For oss tok det riktignok 2 år å bli gravid, men jeg synes det er mye mer tilfredstillende å vente barn nå, når vi er klare for det.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Jeg lager bare barn som blir født på våren!Anonymous poster hash: d09ca...a93 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Er vel ikke sikkert du blir gravid med en gang heller...Anonymous poster hash: ce6a3...963 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Er vel ikke sikkert du blir gravid med en gang heller...Anonymous poster hash: ce6a3...963 Ja dette stusser jeg også på, alle som tar det som en selvfølge at de blir gravide med en gang og kan planlegge det på den måten TS gjør. Helt unegripelig for meg! Jeg blir selv veeeeeldig lett gravid, et par uker uten prevensjon og jeg er smelt på tjukka, og nesten ikke noe prevensjon som biter på meg heller! Men jeg har venninner som enkelt fikk nr 1, men måtte prøve lenge for nr 2 og omvendt. Anonymous poster hash: eba63...d2c 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Ja dette stusser jeg også på, alle som tar det som en selvfølge at de blir gravide med en gang og kan planlegge det på den måten TS gjør. Helt unegripelig for meg! Jeg blir selv veeeeeldig lett gravid, et par uker uten prevensjon og jeg er smelt på tjukka, og nesten ikke noe prevensjon som biter på meg heller! Men jeg har venninner som enkelt fikk nr 1, men måtte prøve lenge for nr 2 og omvendt.Anonymous poster hash: eba63...d2c Jeg er nok en av de som ikke blir lett gravid. Men jeg synes det var trygt og fint å starte prøvingen når alt lå tilrette for det. Det er bare tilfeldigheter som gjør at vi får barn innenfor bhg opptaket. Vi skulle egentlig til ullevål for ivf etter to års prøving i august, men fikk positiv test en mnd før. Det å få barn kan ikke planlegges, men man kan jo vente til omstendighetene er lagt skikkelig til rette😊
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er nok en av de som ikke blir lett gravid. Men jeg synes det var trygt og fint å starte prøvingen når alt lå tilrette for det. Det er bare tilfeldigheter som gjør at vi får barn innenfor bhg opptaket. Vi skulle egentlig til ullevål for ivf etter to års prøving i august, men fikk positiv test en mnd før. Det å få barn kan ikke planlegges, men man kan jo vente til omstendighetene er lagt skikkelig til rette Ja det er jeg helt enig i. Men for 90% av befolkningen så er det jo stort sett uplanlagt. Det "passer" jo aldri å få barn. Men man har jo 9 mnd til å forberede seg på, så de jeg kjenner som ikke har hatt utdanning ferdig eller full jobb osv, så har de da klart seg for det. Alt trenger ikke være perfekt når man får barn, det går seg til. Og det er helt umulig å se for seg hvordan det vil være å ha barn før man får det, vet det kjennes ut som man tror det når man er gravid, men kan love at det er helt anderledes når de kommer på utsiden av magen. Som sagt, så stusser jeg alltid på folk som omtrent planlegger dagen barnet skal bli unnfanget på, føler mange tar det som en selvfølge at de blir gravide med en gang, spesielt hvis de har et barn eller fler fra før, også blir mange tatt på senga når det plutselig tar mye lenger tid denne gangen, og man kansje må ty til IVF - i verste fall ikke blir gravid i det hele tatt. Jeg tenker at dette med bhg opptak vil bedre seg de neste årene, og det med å "må" være født dør 1.september vil falle bort. Anonymous poster hash: eba63...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er nok en av de som ikke blir lett gravid. Men jeg synes det var trygt og fint å starte prøvingen når alt lå tilrette for det. Det er bare tilfeldigheter som gjør at vi får barn innenfor bhg opptaket. Vi skulle egentlig til ullevål for ivf etter to års prøving i august, men fikk positiv test en mnd før. Det å få barn kan ikke planlegges, men man kan jo vente til omstendighetene er lagt skikkelig til rette Gratulerer så mye med at du fikk positiv test og slapp å måtte gå igjennom IVF. Når er termin? Anonymous poster hash: eba63...d2c
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Ja det er jeg helt enig i. Men for 90% av befolkningen så er det jo stort sett uplanlagt. Det "passer" jo aldri å få barn. Men man har jo 9 mnd til å forberede seg på, så de jeg kjenner som ikke har hatt utdanning ferdig eller full jobb osv, så har de da klart seg for det. Alt trenger ikke være perfekt når man får barn, det går seg til. Og det er helt umulig å se for seg hvordan det vil være å ha barn før man får det, vet det kjennes ut som man tror det når man er gravid, men kan love at det er helt anderledes når de kommer på utsiden av magen. Som sagt, så stusser jeg alltid på folk som omtrent planlegger dagen barnet skal bli unnfanget på, føler mange tar det som en selvfølge at de blir gravide med en gang, spesielt hvis de har et barn eller fler fra før, også blir mange tatt på senga når det plutselig tar mye lenger tid denne gangen, og man kansje må ty til IVF - i verste fall ikke blir gravid i det hele tatt. Jeg tenker at dette med bhg opptak vil bedre seg de neste årene, og det med å "må" være født dør 1.september vil falle bort.Anonymous poster hash: eba63...d2c Vi brydde oss nada om bhg opptaket. For oss var fast jobb, stabil økonomi, trygghet til hverandre og komme over alle dødsfallene det vesetnlige. Å skape trygge, stabile rammer både for oss og for barnet. Og det er jeg glad for! 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Gratulerer så mye med at du fikk positiv test og slapp å måtte gå igjennom IVF. Når er termin?Anonymous poster hash: eba63...d2c Til tirsdag, så rimelig lei og lysten til å møte lille er neget stor😊 tusen takk, vi ble Mildt sagt overrasket
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Vi brydde oss nada om bhg opptaket. For oss var fast jobb, stabil økonomi, trygghet til hverandre og komme over alle dødsfallene det vesetnlige. Å skape trygge, stabile rammer både for oss og for barnet. Og det er jeg glad for! Dødsfall? Anonymous poster hash: eba63...d2c
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Dødsfall?Anonymous poster hash: eba63...d2c Vi hadde en runde med 4 på et halvt år. Så var greit å bygge seg opp etter dette. Spesielt når det er mennesker som står deg nært😊 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Vi hadde en runde med 4 på et halvt år. Så var greit å bygge seg opp etter dette. Spesielt når det er mennesker som står deg nært Ja jeg forstår. Har selv mistet min mor da jeg var i tenårene. Anonymous poster hash: eba63...d2c
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Ja jeg forstår. Har selv mistet min mor da jeg var i tenårene.Anonymous poster hash: eba63...d2c Det var tøft å miste så mange på så kort tid, men man kommer seg opp igjen. Jeg vet iallefall at jeg er glad for at jeg kun hadde meg og mannen akkurat da..
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #16 Skrevet 15. mars 2015 Syns egentlig ikke du hadde så "gode" grunner for å vente;) starter dere i mai rekker dere jo barnehageopptak? Hadde det vært at du venter på fast jobb, eller ikke hadde jobbet nok for perm hadde jeg skjønt det. Hvor gammel er eldste barnet?Anonymous poster hash: 38b20...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå