AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 .. enten er leiligheten for dyr, budrunden tar helt av eller leiligheten har et bad som må fullstendig rehabiliteres. Jeg har et begrenset budsjett for kjøp av leilighet og sitter svært ofte igjen som taperen av budrunder fordi prisene går altfor høyt opp. Er det noen steder jeg kan sette inn en annonse for "Leilighet ønskes kjøpt"? Hva kan jeg gjøre? Tips og forslag mottas med takk! Anonymous poster hash: 4e8c4...e64
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Finn billigere leiligheter Dette er de billigste leilighetene her jeg bor. Anonymous poster hash: 4e8c4...e64
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Dette er de billigste leilighetene her jeg bor.Anonymous poster hash: 4e8c4...e64 Veldig vanskelig å gi tips uten å vite hvor du vil kjøpe, men ofte kan medlemskap i boligbyggelag være en fordel.Anonymous poster hash: 683ee...047 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Veldig vanskelig å gi tips uten å vite hvor du vil kjøpe, men ofte kan medlemskap i boligbyggelag være en fordel.Anonymous poster hash: 683ee...047 Har ikke alle andre med lang medlemskap en førsterett? Startlånet begrenser mulige leiligheter til kommunen jeg bor i. Anonymous poster hash: 4e8c4...e64
Selma1984 Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Jo alle andre med lang medlemskap har førsterett, men alle andre har ikke medlemskap med litt flaks kan selv lav ansiennitet være avgjørende. Har du vurdert å flytte litt ut av byen du ser i? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Jo alle andre med lang medlemskap har førsterett, men alle andre har ikke medlemskap med litt flaks kan selv lav ansiennitet være avgjørende. Har du vurdert å flytte litt ut av byen du ser i? Ok. Ja jeg vurderer alle leiligheter som dukker opp. Jeg har ikke sertifikat derfor er det viktig at det er gode bussforbindelser, men jeg ser på alt og vurderer hva jeg kan klare å pusse opp selv. Er det virkelig ingen steder jeg kunne satt inn en annonse? Anonymous poster hash: 4e8c4...e64
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Uansett om det var noe sted du kunne sett inn en annonse er jo folk interessert i å få mest mulig for leilighen de skal selge, så hvorfor skal de da selge til deg uten budrunde? Anonymous poster hash: 0350d...329 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Uansett om det var noe sted du kunne sett inn en annonse er jo folk interessert i å få mest mulig for leilighen de skal selge, så hvorfor skal de da selge til deg uten budrunde? Anonymous poster hash: 0350d...329 Det er jo ikke alle som er opptatt av å få mest mulig for leiligheten? Anonymous poster hash: 4e8c4...e64
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Det er jo ikke alle som er opptatt av å få mest mulig for leiligheten?Anonymous poster hash: 4e8c4...e64 Hvem skulle det være som ikke er det? Anonymous poster hash: d336d...1a1 7
Sylvari Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å prøve og håpe du får noe en dag, evt legge kjøp på hylla til du får spart opp mer EK.
Sylvari Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Det er jo ikke alle som er opptatt av å få mest mulig for leiligheten? Anonymous poster hash: 4e8c4...e64 Aldri hørt om noen som selger kun for å være snill. Med unntak av foreldre som selger til egne barn. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Hvem skulle det være som ikke er det?Anonymous poster hash: d336d...1a1 Det er en helt annen debatt, og den tar jeg ikke nå. Anonymous poster hash: 4e8c4...e64
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Det er jo ikke alle som er opptatt av å få mest mulig for leiligheten? Anonymous poster hash: 4e8c4...e64 Jeg vil si at 99.9% av alle som selger leilighet er interessert i å få mest mulig for den. Kanskje det finnes noen idealister der ute, men du skal ha griseflaks for å finne en av dem. Anonymous poster hash: 0350d...329 3
lykkelige.meg Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Nå vet ikke jeg prisene der du bor, men det vil kanskje lønne seg å bruke penger på bil og lappen så du får litt større valgmulighet med tanke på beliggenhet?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 Ok. Ja jeg vurderer alle leiligheter som dukker opp. Jeg har ikke sertifikat derfor er det viktig at det er gode bussforbindelser, men jeg ser på alt og vurderer hva jeg kan klare å pusse opp selv. Er det virkelig ingen steder jeg kunne satt inn en annonse? Anonymous poster hash: 4e8c4...e64 Det er uvanlig at boligkontoret godkjenner en leilighet som trenger omfattende oppussing, men det hender de gjør det hvis du selv eller andre har fagbrev og du kan dokumentere at du vil få hjelp til en rimelig pris. Boligkontoret kan også forhøye lånet eller boligtilskudd under selve budrundene. Hvilken prisklasse skal du kjøpe innenfor? Husk at dyre felleslån ikke blir godkjent. Anonymous poster hash: ce2ad...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå