Gå til innhold

Venninne er sur på meg fordi jeg alltid har med barna...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som ønsker å finne på ting med meg. Hun liker veldig godt å gå tur og å prate, og det gjør jeg også.

Dessverre blir hun sur på meg fordi jeg alltid må ha med barna.

Jeg er alene med barna, barnefar er helt ute av bildet... Barna mine er 2 år og snart 5 år.

Om vi skal finne på ting om kvelden, må hun alltid til meg, og det er hun også sur for. Hun vil jeg skal komme til henne noen ganger også, men det går jo ikke.

De andre venninnene mine forstår jo at det er sånn det er å ha barn, og jeg vil helst ikke spørre mamma eller tante om å sitter barnevakt mer enn nødvendig.

Jeg har spurt mamma og tante når jeg skulle på kino, eller jeg skulle i bursdagsfest, eller jeg skal på fjelltur som ikke egner seg for barn,

men ellers vil jeg ikke spørre.

Barna er mitt ansvar, og jeg elsker å være med de.

Barna er greie, så det er ikke det. Tror bare mine venninne ønsker å være alene med meg uten barenmas, for ja, man kan jo ikke gjøre som man vil eller prate som man vil alltid da barna vil ha oppmerksomhet de også.

Vi er/blir 25 i år alle sammen.

Anonymous poster hash: 98274...fb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes, for ei kjerring. Hun der ville jeg kuttet ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt litt irritert hvis jeg aldri fikk vært med en god venninne uten barna hennes. Det hadde gått fint mesteparten av tiden, for jeg forstår jo ansvaret som følger med barn, men én sjelden gang hadde jeg hatt lyst til å finne på noe bare oss to.

Anonymous poster hash: df711...04a
  • Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Forstår dere begge egentlig.

Anonymous poster hash: dcd27...5c8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Forstår dere begge.

Hun får finne på ting med andre venninner, bare det ikke plager deg at du ser henne mindre.

Jeg er 24 og langt unna barnefasen, samme gjelder alle mine venninner. Og når vi har venninnetid er det gjerne ett glass vin og skravling om ditt og datt - det er klart det ville blitt snudd på hodet om noen hadde fått barn og attpåtil skulle hatt dem med hver gang. Har bevisst ikke barn fordi det ikke er noe jeg er klar for eller interessert i, så om hvert treff inkluderte hennes barn hadde jeg nok sett henne mindre.

Anonymous poster hash: 1c802...9f6
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også en venninne søn forventet at jeg skulle skaffe barnevakt bare for å besøke henne (sitte i sofaen og spise boller og se TV). Vi er ikke venner lengre.

Anonymous poster hash: 95840...ce3

• Liker 7
Gjest Solstråla88
Skrevet

Det er sånn det er når man har venner med barn, spesielt når far ikke er i bildet. Har selv mange venninner med barn, og mange uten. Vi treffes alltid med barn, om ikke det er fest. Men at hun ikke tolerer at du har med barna ut på tur, ville jeg nok funnet meg en annen tur kamerat. Skjønner godt du ikke vil spørre om barnevakt mer enn du må.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes, for ei kjerring. Hun der ville jeg kuttet ut.

Jeg vil ikke kutte ut en ellers god venninne. Problemet er jo at hun ønsker å vi skal gå tur alene på ettermiddagen eller i helger, men jeg kan dessverre ikke la barna være alene hjemme.

Mamma og tanten min jobber og er opptatt med sitt, så er ikke alltid de kan passe heller.

Hun har jo ikke barn selv, så hun forstår jo ikke ansvaret fullt ut.

• Liker 1
Skrevet

Ikke vanskelig å skjønne at hun vil ha tid med deg aleine. Hun savner nok den tiden dere hadde sammen da du kunne gi henne all oppmerksomheten. Det gjør kanskje du også?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skaffe en barnevakt som kan sitte ett par timer innimellom? Forstår at du ofte må ha med barna, men alltid kan være mye. Kjipt med folk som ikke kan løsrive seg litt fra ungene

Anonymous poster hash: 212b3...286

Ja, jeg må alltid ha med barna. Jeg er jo alene med de. Hvem skal ellers ta seg av de enn meg?

Er ingen som kan sitte barnevakt for meg et par timer, da alle er opptatt med sitt, og jeg vil ikke forvente at andre skal sitte barnevakt

Det er jo problemfritt å ha med barna på tur, sånn egentlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også en venninne søn forventet at jeg skulle skaffe barnevakt bare for å besøke henne (sitte i sofaen og spise boller og se TV). Vi er ikke venner lengre.

Da tror jeg ikke venninnen din forstod ... har man barn, så kan man ikke bare gå fra barna, og det er vanskelig å få barnevakt.

AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg ikke venninnen din forstod ... har man barn, så kan man ikke bare gå fra barna, og det er vanskelig å få barnevakt.

Ja, ikke sant. "Bare skaffe en barnevakt" er en formulering som får meg til å se rødt.

• Liker 5
Skrevet

skjønner godt at det er vanskelig å plassere barna hos barnevakt fordi du skal besøke henne noen timer, skjønner henne godt at hun blir sur når du aldri kan finne noen barnevakt i ny og ne for å besøke henne noen timer

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg må alltid ha med barna. Jeg er jo alene med de. Hvem skal ellers ta seg av de enn meg? Er ingen som kan sitte barnevakt for meg et par timer, da alle er opptatt med sitt, og jeg vil ikke forvente at andre skal sitte barnevaktDet er jo problemfritt å ha med barna på tur, sånn egentlig. Anonymous poster hash: 98274...fb0

Hva med å ha en avtale med ei tenåringsjente som kanskje har lyst til å tjene noen kroner en gang i blant.

Det har noe å si for egen livskvalitet også, at man kan gå på kino eller ut med venninner uten barn noen ganger.

Anonymous poster hash: 8bd06...eb8

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanskelig å skjønne at hun vil ha tid med deg aleine. Hun savner nok den tiden dere hadde sammen da du kunne gi henne all oppmerksomheten. Det gjør kanskje du også?

Jeg ble gravid da jeg var 19, og det var overhodet ikke planlagt. Det første året ville jeg bare være med babyen, og klarte ikke gå fra babyen. Har ikke alle mødre det slik?

Men jeg gikk mye tur, og venninne min likte å bli med meg på tur siden babyen for det meste lå å sov i vognen, og vi kunne fokusere på hverandre.

Jeg tror at når babyen ble så stor at han ville ut å gå, så ble det annerledes å gå tur. Jeg måtte jo hele tide passe på han og fokusere på han, og da tror jeg hun begynte å bli lei...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

skjønner henne godt at hun blir sur når du aldri kan finne noen barnevakt i ny og ne for å besøke henne noen timer

Bare dra en barnevakt opp av den magiske hatten bare?

Jeg har klart å få organisert barnevakt ved noen anledninger. To brylluper det siste året f.eks. Men dwt er virkelig ille barebare altså. Så for å gå tur i skogen eller drikke te? Virkelig ikke verd innsatsen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår dere begge jeg også.

På den ene siden forstår jeg din venninne godt. Innimellom vil hun være med deg, ikke barna dine. På den andre siden skjønner jeg godt at du ikke har mulighet for barnevakt. Din venninne må jo faktisk bare finne seg i det...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

skjønner godt at det er vanskelig å plassere barna hos barnevakt fordi du skal besøke henne noen timer, skjønner henne godt at hun blir sur når du aldri kan finne noen barnevakt i ny og ne for å besøke henne noen timer

Jeg forklarer iallfall til henne at jeg må ha med barna mine overalt, for hva skal jeg ellers gjøre?

Hun sier at hun forstår jo det, men hun skulle ønske at vi kunne være alene.

Hun er ofte hos meg på kveldene, da sover barna uansett, så da lager vi oss god middag og ser på film og prater. Hun skulle ønske jeg kunne komme til henne noen kvelder, men det blir jo vanskelig.

Når det er noe som skjer, sammenkomster o.l. så stiller ofte mamma og tante opp, er så glad jeg har de.

Da kan jeg drikke og jeg kan være mer med. Men jeg ønsker kun å spørre mamma og tante når det virkelig gjelder.

Det er vanskelig å spørre hele tiden om barnevakt ... og jeg stoler jo kun på mamma og tante. har ingen andre som jeg kan stole på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...