Gå til innhold

En positiv og en negativ ting om KG

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har lyst å vite hva folk synes er positivt og hva som er negativt med KG. Gjerne post bare en ting av hver, men om dere føler dere må skrive mer enn en ting så går det helt fint altså!

Jeg begynner.

Positivt: Det er utrolig mange flotte mennesker her inne og jeg har vært her i mange år nå med forskjellige brukere og fått veldig mange gode råd her inne fra både flotte kvinner og flotte menn.

Negativt: Siden dette er et forum med veldig mange mennesker så finnes det også mennesker som ikke gjør annet enn å oppføre seg dårlig (dessverre er det de som og tar størst plass). Jeg synes derfor at det er veldig vanskelig å stå frem som feminist selv om jeg aldri har gjort annet enn å kjempe for begge kjønn. Det er fordi at når jeg en og annen sjelden gang poster noe som handler om jenter og ikke også om gutter så blir jeg kalt det ene og det andre og blir beskyldt for å hate menn eller ikke bry meg om dem. Men når jeg poster innlegg om gutter og ikke nevner jenter så får jeg aldri høre "Du bryr deg BARE om gutter du!!". Da er det liksom så positivt osv osv. Så derfor synes jeg det er veldig tungt å skrive om all den uretten jenter opplever verden over. Men heldigvis er jeg sterk og ingen feministhater eller kvinnehater med et forvridd syn på verden kan få meg til å tie. Slik oppførsel viser i grunn at jeg bare må fortsette å kjempe. :)

Lang forklaring på det negative her, men men! :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Positivt: det er mange mennesker her, så det er lett å få igang en diskusjon eller få svar på spørsmål.

Negativt: mange mennesker, betyr mange idioter

Anonymous poster hash: 6365c...75a

• Liker 2
Skrevet

Det positive: Det er fart og god aktivitet. Relativt mange på høyresiden og mindre sosialister en på mange andre forum.

Negative: At folk bruker anonym og ikke sitt brukernavn. Det ødelegger debatter, fordi man ikke blir kjent med debattanten og forstår mer hvorfor den skriver slik, eller slik. På andre forum så dannes det større allianser en her, det henger sammen med at folk bruker anonym.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Det positive: Det er fart og god aktivitet. Relativt mange på høyresiden og mindre sosialister en på mange andre forum.

Negative: At folk bruker anonym og ikke sitt brukernavn. Det ødelegger debatter, fordi man ikke blir kjent med debattanten og forstår mer hvorfor den skriver slik, eller slik. På andre forum så dannes det større allianser en her, det henger sammen med at folk bruker anonym.

Nå er ikke jeg på andre forum, så har ikke erfaring fra annet enn KG, men tenker at allianser ikke hører hjemme på et diskusjonsforum. Det er fint at folk kan være selvstendige noe som kan være vanskelig med slike allianser. Jeg mener da også at AB er en grei funksjon å ha her inne og jeg skjønner virkelig hvorfor folk velger å bruke den pga alt oppgulpet noen brukere kommer med. Det jeg synes er negativt med AB er at mange misbruker det.
  • Liker 3
Gjest imperio
Skrevet

Positivt: Tidsfordriv som krever lite energi og tankekraft.

Negativt: Blir til at jeg legger ut alt for mye informasjon om meg og mine. Noe jeg må slutte med. Og så klart, de som kommer hit for å spre kvalme.

Gjest Hummels
Skrevet

Positiv: Et forum der vi får fort svar, hjelp og gode råd. Mange hyggelige mennesker.

Negativt: Mange som bruker AB til å skrive negativt ting om andre, komme med frekke svar, og trolling.

Skrevet

Nå er ikke jeg på andre forum, så har ikke erfaring fra annet enn KG, men tenker at allianser ikke hører hjemme på et diskusjonsforum. Det er fint at folk kan være selvstendige noe som kan være vanskelig med slike allianser. Jeg mener da også at AB er en grei funksjon å ha her inne og jeg skjønner virkelig hvorfor folk velger å bruke den pga alt oppgulpet noen brukere kommer med. Det jeg synes er negativt med AB er at mange misbruker det.

Der er jeg nok svært uenig med deg. Med allianser så mener jeg folk som deler samme politisk side. De kan stå sammen og støtte hverandre i trøkket fra eks. sosialister i debatter. På AD og VGD hadde vi det slik og det fungerte greit. Man ble også godt «kjent» med folk på motsatt side politisk og faktisk klare i større grad og akseptere hverandre, uten for mye oppgulp og kvalme.

Skrevet

Positiv: Et forum der vi får fort svar, hjelp og gode råd. Mange hyggelige mennesker.

Negativt: Mange som bruker AB til å skrive negativt ting om andre, komme med frekke svar, og trolling.

Veldig enig. Dumt at det er så mange som bruker ab funksjonen til slenge dritt og oppføre seg dårlig.

• Liker 1
Gjest Hummels
Skrevet

Veldig enig. Dumt at det er så mange som bruker ab funksjonen til slenge dritt og oppføre seg dårlig.

Ja de er så feige at de ikke tørr å vise hvilken bruker de er når de skal slenge dritt.

Skrevet

Ja de er så feige at de ikke tørr å vise hvilken bruker de er når de skal slenge dritt.

Og derfor burde bruk som anonym fjernes. Vi er jo alle anonyme med brukernavn. Så hva er vitsen?

• Liker 1
Skrevet

Det positive: Det er en del oppegående, flotte kvinner og menn her.

Det negative: Mye antifeminisme, kvinnehat, islam- og innvandrerhets.

• Liker 6
Skrevet

Det negative: Mye antifeminisme, kvinnehat, islam- og innvandrerhets.

Det er faktisk veldig lite hets av islam og innvandring her, i forhold til mange andre steder. Mange er i mot islam, som meg selv. Men ingen driver med hets.

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk veldig lite hets av islam og innvandring her, i forhold til mange andre steder. Mange er i mot islam, som meg selv. Men ingen driver med hets.

Dette er subjektivt og min mening står.

• Liker 2
Skrevet

Dette er subjektivt og min mening står.

Din mening står seg dårlig. Det og være i mot nazisme, er ikke det samme som og drive hets mot ideologien. Lær deg og skill hets fra å være i mot.

• Liker 1
Skrevet

Din mening står seg dårlig. Det og være i mot nazisme, er ikke det samme som og drive hets mot ideologien. Lær deg og skill hets fra å være i mot.

Min mening står seg helt fint, takk. :)

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Min mening står seg helt fint, takk. :)

I ditt hode gjør den nok det. Det er nok fordi du ikke vet forskjellen mellom hets og motstand mot noe.

Skrevet

I ditt hode gjør den nok det. Det er nok fordi du ikke vet forskjellen mellom hets og motstand mot noe.

Neida. Det er fordi jeg er trygg på meg selv og egne meninger, ser du.

• Liker 2
Skrevet

Positivt: Jeg lærer mye om typiske "jenteting" som kan være litt kompisert til tider. Graviditet, p-piller, kropp og you name it. KG er det beste stedet for råd, efraringer og kunnskap om slikt :)

Negativt: Kjeftig, mobbing og pekefingre. Blir så sliten av at det alltid er noen som skal gi andre en "lærepenge" her inne :(

Skrevet

Neida. Det er fordi jeg er trygg på meg selv og egne meninger, ser du.

Det er godt, selv om du tar feil.

• Liker 1
Gjest Frank Slade
Skrevet

Positivt: Jeg har fått en del innsikt i temaer som jeg ikke hadde fått i det virkelige liv.

Negativt: Jeg har en tendens til å kaste vekk for mye tid her inne. Dette innlegget er et godt eksempel på det. Helt meningsløst.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...