Gå til innhold

Er alle alenefedre "tivolipappa'er"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir det bare sånn? eller er det noen som har stebarn her som bare har vanlig hverdag når de er hos dere?

Typen min tar helt av når sønnen er her :P

Anonymous poster hash: 5befd...8f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte er han hos dere da? Tror det ofte blir sån når de er helge pappaer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er han hos dere da? Tror det ofte blir sån når de er helge pappaer.

Ja, er fast annenhver helg da, og ellers litt nå og da når han føler for det. Blir kanskje 1 ekstra dag i uken.

Det blir vel sånn :)

Anonymous poster hash: 1028e...f2e

Skrevet

Hvis de har barnet bare i helgene så føler de kanskje at de har gått glipp av mye tid med barnet, og da blir det vel sånn at de ønsker å ta igjen for alt det tapte!

AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med tivolipappa?

Og en mann er vel ikke "alenefar" når han har samboer og delt omsorg med barnas mor? :klo:

Anonymous poster hash: 20892...0a8
  • Liker 6
Skrevet

Du vet at alle alenepappaer er forskjellige. Og om det er et stebarn er det vel ikke en aleneforelder?

• Liker 2
Skrevet

Vanlig hverdag og helg her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at du kaller han for en alenepappa når vedkommende tydeligvis bor sammen med deg og barnet faktisk har en mor...

Er du så lite tilknyttet og involvert i barnet at du kaller typen for en alenepappa?

Og jeg syns det er naturlig at barnet blir prioritert når de bare ser hverandre annenhver helg.

Anonymous poster hash: 5706d...d09

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at du kaller han for en alenepappa når vedkommende tydeligvis bor sammen med deg og barnet faktisk har en mor...

Er du så lite tilknyttet og involvert i barnet at du kaller typen for en alenepappa?

Og jeg syns det er naturlig at barnet blir prioritert når de bare ser hverandre annenhver helg.

De aller fleste damer kaller seg vel strengt talt alenemamma til tross for at de har kjæreste. Ha er forskjellen?

Anonymous poster hash: 1155f...0ca

• Liker 4
Skrevet

Ja, er fast annenhver helg da, og ellers litt nå og da når han føler for det. Blir kanskje 1 ekstra dag i uken.

Det blir vel sånn :)

Anonymous poster hash: 1028e...f2e

da er han fast hos dere? Og ellers hos moren? Er det en aleneforelder da?

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste damer kaller seg vel strengt talt alenemamma til tross for at de har kjæreste. Ha er forskjellen? Anonymous poster hash: 1155f...0ca

En alenemor eller alenefar er vel strengt tatt den som barnet bor fas hos og som har daglig omsorg.

Hvis far har samvær annenhver helg så regnes han vel ikke som alenefar, men som helgepappa eller samværsforelder som skal være den riktige betegnelsen.

• Liker 4
Skrevet

En alenemor eller alenefar er vel strengt tatt den som barnet bor fas hos og som har daglig omsorg.

Hvis far har samvær annenhver helg så regnes han vel ikke som alenefar, men som helgepappa eller samværsforelder som skal være den riktige betegnelsen.

Eller det nye begrepet "tivolipappa" som ts introduserte. :-)

• Liker 1
Skrevet

"Tivolipappa" er faktisk et gammelt uttrykk. Om du googler på ordet vil du se at det er mye brukt.

Det skriver seg helt tilbake til den tiden hvor pappa gjerne flyttet ut av felles hus og til en hybel. For å underholde og glede barnet gikk han på "tivoli" med barnet.

I dag ønsker flere fedre å gjenopprette hverdagen sammen med barnet. For de fleste fedrene tilfredsstiller ikke rollen som tivolipappa kravene til en moderne og kompetent far.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo et kjent begrep som er brukt lenge om fedre som ikke holder på rutiner eller grenser når ungene er der, har fri flyt av det meste og bruker all tid på å underholde barnet uten å egentlig være sammen med dem, f.eks. tar dem med på lekeland så ungene kan herje mens han selv drikker kaffe. De bruker mye penger på tull og tøys, men har ikke råd til å bidra til at ungene faktisk har det de trenger.

Anonymous poster hash: 8664d...85e

AnonymBruker
Skrevet

Her er det overhodet ikke sånn. Faren til barna ser de maks en helg i måneden, og når de er der gjør han ingenting med de. Og får kjeft hvis de bråker litt. Er jo en grunn til at de nesten aldri vil til han.

Ikke det at han trenger å ha full fest hele helgen, men når du ser de så lite, så finn på noe med de, kos deg sammen med de.

Anonymous poster hash: a5539...ad4
AnonymBruker
Skrevet

Her blir det mye besøk til/av besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn i helgene da stebarn bor i et annet fylke enn far og familien. Barnet spør ofte om vi kan dra på kino for h*n ønsker å se den og den filmen som ikke har kommet ut ennå, men hver gang vi sier at vi kan dra på kino i helgen får vi til svar at "den har jeg allerede sett med mamma". Det er heller mor som er tivolimor gitt. Kan nevne eksempler i fleng.

Anonymous poster hash: 4351a...fa7

Skrevet

"Tivolipappa" er faktisk et gammelt uttrykk. Om du googler på ordet vil du se at det er mye brukt.

Det skriver seg helt tilbake til den tiden hvor pappa gjerne flyttet ut av felles hus og til en hybel. For å underholde og glede barnet gikk han på "tivoli" med barnet.

I dag ønsker flere fedre å gjenopprette hverdagen sammen med barnet. For de fleste fedrene tilfredsstiller ikke rollen som tivolipappa kravene til en moderne og kompetent far.

Jeg har aldri hørt uttrykket før! :-) Gode uttrykk har gjerne et innhold man forstår umiddelbart. Jeg syntes det var et bra uttrykk for jeg gjenkjente straks et par fedre som faller innunder den betegnelsen. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her blir det mye besøk til/av besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn i helgene da stebarn bor i et annet fylke enn far og familien. Barnet spør ofte om vi kan dra på kino for h*n ønsker å se den og den filmen som ikke har kommet ut ennå, men hver gang vi sier at vi kan dra på kino i helgen får vi til svar at "den har jeg allerede sett med mamma". Det er heller mor som er tivolimor gitt. Kan nevne eksempler i fleng.Anonymous poster hash: 4351a...fa7

Tivolimamma fordi hun tar barnet sitt med på kino av og til? Nå må du gi deg.. Det er vel heller fint at ungen også får dratt på kino med mamma, det er jo ikke fastsatt at det bare er helgepappaer som får lov til å ta med seg ungene på noe gøy.

Anonymous poster hash: d79ac...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Blir det bare sånn? eller er det noen som har stebarn her som bare har vanlig hverdag når de er hos dere?

Typen min tar helt av når sønnen er her :P

Anonymous poster hash: 5befd...8f0

Hos de med delt bosted og 50/50 så er det nok ikke mer tivoli enn med mor.

Anonymous poster hash: f18a3...ae6

AnonymBruker
Skrevet

Tivolimamma fordi hun tar barnet sitt med på kino av og til? Nå må du gi deg.. Det er vel heller fint at ungen også får dratt på kino med mamma, det er jo ikke fastsatt at det bare er helgepappaer som får lov til å ta med seg ungene på noe gøy.Anonymous poster hash: d79ac...1fd

Nå skrev jeg at jeg har flere eksempler enn bare kino, da.

Anonymous poster hash: 4351a...fa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...