AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Vi har alltid brukt dnb, og vært fornøyd med det. Men har hørt mye radioreklame for klp i det siste. Jeg jobber i kommunen, og kan få lån der. Sjekket renten nå, og i dnb er den 2,9 og klp 2,8. Så da lønner det seg vel å bytte. Skal snakke med mannen min om det i kveld, han kan litt mer om sånt enn meg. Hvilken bank bruker du? Anonymous poster hash: 2dd09...96a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 TS her Gikk inn i nettbanken, og ser vi har nominell rente 3,05 % på lånet vårt nå (2 560 000) Hva menes med nominell rente? Vet jeg burde vite det, men det gjør jeg altså ikke Vi har også 400 000 i bsu, men de bør vel stå så lenge vi får god rente på de? Anonymous poster hash: 2dd09...96a
Missfebruary Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 YA bank! Byttet fra DNB for ikke så lenge siden og er veldig fornøyd så langt
Gjest Gjest_Idja Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Danske Bank. Byttet fra Skandiabanken. Er rimelig misfornøyd, for å si det forsiktig, men renta er bedre.
Cowboy Lotte Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Sparebank 1... Vet ikke helt hva jeg skal si, bra eller dårlig? Tror ikke bank har så mye å si for meg, når man har lite i inntekt...
asterix Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har boliglånet hos KLP, bruks og sparekonto i YA-bank og kredittkort hos Danske Bank (365privat)
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Sparebank 1... Vet ikke helt hva jeg skal si, bra eller dårlig? Tror ikke bank har så mye å si for meg, når man har lite i inntekt... Det er jo når man har lite penger at det virkelig er viktig å velge en bra bank.Anonymous poster hash: 88a5f...867
Cowboy Lotte Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Det er jo når man har lite penger at det virkelig er viktig å velge en bra bank.Anonymous poster hash: 88a5f...867 Hehe å? Føler ikke hvilken bank jeg har påvirker økonomien min det minste, alle sammen har jo renter som er mindre enn SVs oppslutning...
Anglofil Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 DnB. Har riktignok kredittkort i andre banker, f.eks Bank Norwegian, men regner min hovedbank som DnB. Det er rett og slett den banken jeg har vært mest fornøyd med. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Hehe å? Føler ikke hvilken bank jeg har påvirker økonomien min det minste, alle sammen har jo renter som er mindre enn SVs oppslutning... Da jeg hadde dårlig råd var det ekstra viktig å velge en bank uten gebyrer og med høy rente på innskudd. Dette ga meg faktisk noen kr ekstra i året.Anonymous poster hash: 88a5f...867
Cowboy Lotte Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Da jeg hadde dårlig råd var det ekstra viktig å velge en bank uten gebyrer og med høy rente på innskudd. Dette ga meg faktisk noen kr ekstra i året.Anonymous poster hash: 88a5f...867 Hehe ja jeg forstår, bruker ikke å få mye innskudd, er vel mer på notorisk utskudd...
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #12 Skrevet 14. mars 2015 Skandiabanken er min hovedbank for brukskonto, lån og fondssparing. Har også et kredittkort og bsu der. Jeg er veldig fornøyd der på alle måter! Har i tillegg kredittkort andre steder pga diverse fordeler + høyrente hos nordax pga bedre renteAnonymous poster hash: c7517...c4d
petterm Skrevet 15. mars 2015 #13 Skrevet 15. mars 2015 TS her Gikk inn i nettbanken, og ser vi har nominell rente 3,05 % på lånet vårt nå (2 560 000) Hva menes med nominell rente? Anonymous poster hash: 2dd09...96a Nominell rente er den renten banken regner på lånet- i motsetning til effektiv rente som inkluderer gebyrer. Jeg ville brukt litt tid på å sjekke alternativer, gebyrer o.l. Når du leser bankenes prislister vil du oppdage at de tar forskjellige gebyrer på betaling av regninger, kontantuttak, bruk i utlandet osv. Så vidt jeg kan se vil dere spare over 5000 kr i året på å flytte lånet, hvis gebyrene er like. Med 400 000 i innskudd kan det hende det lønner seg å ha de pengene i en annen bank. Man er ikke avhengig av å ha alt i en bank, men noen banker gir bedre betingelser hvis du har flere konti i samme bank, eller de forlanger at lån trekkes fra konto i deres bank. Gå inn på finansportalen.no og sjekk, der får du hjelp til å finne den beste bankløsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå