Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid brukt dnb, og vært fornøyd med det. Men har hørt mye radioreklame for klp i det siste. Jeg jobber i kommunen, og kan få lån der. Sjekket renten nå, og i dnb er den 2,9 og klp 2,8. Så da lønner det seg vel å bytte. Skal snakke med mannen min om det i kveld, han kan litt mer om sånt enn meg.

Hvilken bank bruker du? :)

Anonymous poster hash: 2dd09...96a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Gikk inn i nettbanken, og ser vi har nominell rente 3,05 % på lånet vårt nå (2 560 000)

Hva menes med nominell rente? Vet jeg burde vite det, men det gjør jeg altså ikke ;)

Vi har også 400 000 i bsu, men de bør vel stå så lenge vi får god rente på de?

Skrevet

YA bank! Byttet fra DNB for ikke så lenge siden og er veldig fornøyd så langt :)

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Danske Bank. Byttet fra Skandiabanken. Er rimelig misfornøyd, for å si det forsiktig, men renta er bedre.

Skrevet

Sparebank 1... Vet ikke helt hva jeg skal si, bra eller dårlig? Tror ikke bank har så mye å si for meg, når man har lite i inntekt... :Knegg:

Skrevet

Jeg har boliglånet hos KLP, bruks og sparekonto i YA-bank og kredittkort hos Danske Bank (365privat)

AnonymBruker
Skrevet

Sparebank 1... Vet ikke helt hva jeg skal si, bra eller dårlig? Tror ikke bank har så mye å si for meg, når man har lite i inntekt... :Knegg:

Det er jo når man har lite penger at det virkelig er viktig å velge en bra bank.

Anonymous poster hash: 88a5f...867

Skrevet

Det er jo når man har lite penger at det virkelig er viktig å velge en bra bank.

Hehe å? Føler ikke hvilken bank jeg har påvirker økonomien min det minste, alle sammen har jo renter som er mindre enn SVs oppslutning... :Knegg:

Skrevet

DnB. Har riktignok kredittkort i andre banker, f.eks Bank Norwegian, men regner min hovedbank som DnB. Det er rett og slett den banken jeg har vært mest fornøyd med.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe å? Føler ikke hvilken bank jeg har påvirker økonomien min det minste, alle sammen har jo renter som er mindre enn SVs oppslutning... :Knegg:

Da jeg hadde dårlig råd var det ekstra viktig å velge en bank uten gebyrer og med høy rente på innskudd. Dette ga meg faktisk noen kr ekstra i året.

Skrevet

Da jeg hadde dårlig råd var det ekstra viktig å velge en bank uten gebyrer og med høy rente på innskudd. Dette ga meg faktisk noen kr ekstra i året.

Hehe ja jeg forstår, bruker ikke å få mye innskudd, er vel mer på notorisk utskudd... :Knegg:

AnonymBruker
Skrevet

Skandiabanken er min hovedbank for brukskonto, lån og fondssparing. Har også et kredittkort og bsu der. Jeg er veldig fornøyd der på alle måter!

Har i tillegg kredittkort andre steder pga diverse fordeler + høyrente hos nordax pga bedre rente

Anonymous poster hash: c7517...c4d

Skrevet

TS her

Gikk inn i nettbanken, og ser vi har nominell rente 3,05 % på lånet vårt nå (2 560 000)

Hva menes med nominell rente?

Nominell rente er den renten banken regner på lånet- i motsetning til effektiv rente som inkluderer gebyrer.

Jeg ville brukt litt tid på å sjekke alternativer, gebyrer o.l. Når du leser bankenes prislister vil du oppdage at de tar forskjellige gebyrer på betaling av regninger, kontantuttak, bruk i utlandet osv.

Så vidt jeg kan se vil dere spare over 5000 kr i året på å flytte lånet, hvis gebyrene er like.

Med 400 000 i innskudd kan det hende det lønner seg å ha de pengene i en annen bank. Man er ikke avhengig av å ha alt i en bank, men noen banker gir bedre betingelser hvis du har flere konti i samme bank, eller de forlanger at lån trekkes fra konto i deres bank.

Gå inn på finansportalen.no og sjekk, der får du hjelp til å finne den beste bankløsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...