AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Etter å ha trodd i ett år at jeg har overaktiv blære / urgency fikk jeg på onsdag bedskjed om at jeg har IC Jeg har nå fått det de kaller en "blæresprengning" dvs at du blir lagt i narkose også fyller de blæren din til over max kapasitet gjentatte ganger, fikk også ett middel sprøytet inn i blæren, dette middelet skal jeg få en gang i uken i 6 uker fremover... Noen som har vært igjennom dette? har det hjulpet for dere? Fikk også en kostliste jeg skal følge..noen som har tips til hva man kan lage av den "lovlige matlisten?" gjerne oppskrifter på brød uten gjær, kan man spise alle korntyper? hvilke pålegg er OK? har aldri vært noe flink med slike dietter og denne dietten er virkelig innskrenket..men man vil jo gjerne bli frisk da.. Etter å ha slitt med dette i ett år har også det sosiale dødd ganske bra ut.. jeg har en sønn og samboer men det er begrenset hva jeg får blitt med på da jeg får følesen av at jeg må på do etter å ha gått 100m å komme seg ut med venner, ta kollektivt eller bare det å gå til butikken er en utfordring som gir så mye smerter og angst for å tisse på seg at det er lettere å bare være hjemme... jeg ha fått valium av legen for å dempe stresssymptomene så jeg ihvertfall kan ta en tur på senteret, i butikken eller andre steder der det er toalett i nærheten uten å knekke sammen av angsten dette fører med seg.. Noen som kjenner seg igjen? tips til hvordan man kan løse dette? litt trist å ikke ha noe liv når man er ung og har barn som gjerne vil gå tur, sykle, stå på ski osv.. veldig vondt å ikke kunne ta med guttungen på noe på egenhånd lengre.. tips, råd og erfaringer med dette taes i mot med stor takk Anonymous poster hash: 65d86...3da Anonymous poster hash: 65d86...3da
Colorama Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Hei! Jeg har hatt IC, og har skrevet mye om det i tråden nedenfor:http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=890431 Bare send mld til meg om du lurer på noe mer
alven82 Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Takk for svar leste gjennom tråden din, men ble ikke så mye klokere desverre Du sier du har hatt? har du blitt kvitt IC? forsto det slik på legene at dette er kronisk.. hvilken behandling har du hatt? Synes denne diettlisten jeg fikk på sykehuset er vansklig, man kan jo ikke spise noe omtrent
Colorama Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Takk for svar leste gjennom tråden din, men ble ikke så mye klokere desverre Du sier du har hatt? har du blitt kvitt IC? forsto det slik på legene at dette er kronisk.. hvilken behandling har du hatt? Synes denne diettlisten jeg fikk på sykehuset er vansklig, man kan jo ikke spise noe omtrent Jeg har hatt IC, ble kvitt det. Jeg har ikke hatt noen vestlig behandling, ble healet for det. Vet ikke om du tror på sånt, men jeg tror på det etter tre år med smerter, og så plutselig våknet jeg opp uten smerter, og det er tre måneder siden ikke noe vondt i det hele tatt etter det. Hvordan er diettlista da?
alven82 Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har hatt IC, ble kvitt det. Jeg har ikke hatt noen vestlig behandling, ble healet for det. Vet ikke om du tror på sånt, men jeg tror på det etter tre år med smerter, og så plutselig våknet jeg opp uten smerter, og det er tre måneder siden ikke noe vondt i det hele tatt etter det. Hvordan er diettlista da? Diettlisten med nei mat er laaang... ikke søtt,surt eller krydret.. ikke gjær, fett eller alkohol... frukt, bær og noe grønnsaker er også fy.. synes det er vansklig å sette sammen noe ut ifra det som er ja mat når man ikke kan bruke noe smakstilsettning omtrent.. Healing tror jeg på bor du på østlandet? noen du vil annbefalle?
Colorama Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Diettlisten med nei mat er laaang... ikke søtt,surt eller krydret.. ikke gjær, fett eller alkohol... frukt, bær og noe grønnsaker er også fy.. synes det er vansklig å sette sammen noe ut ifra det som er ja mat når man ikke kan bruke noe smakstilsettning omtrent.. Healing tror jeg på bor du på østlandet? noen du vil annbefalle? Det hørtes jo merkelig ut, at det er så strengt... Utfra min erfaring så har det ikke så mye å si hva man spiser, følte at smertene kom og gikk uansett. Men skal ikke anbefale deg å ikke følge dietten selvfølgelig. Jeg bor i Midt-Norge, og healeren er en person min mor kjenner, så jeg vet ikke hvem der. Kanskje du kan spørre folk du kjenner om de har noe kjennskap til healere der du bor?
alven82 Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Takk for tips, skal se om jeg kan finne en healer...alt må jo prøves Er så sykt lei av å være isolert Tar fremdeles i mot tips og råd hvis det er noen andre der ute som vet hva det vil si å ha IC, er ikke så altfor mye forståelse fra venner og familie alltid da de har vanskligheter med å forstå i lengden..har jo vært mer eller mindre isolert hjemme i snart ett år...
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Kjære ts, huff føler med deg. Min mor had dette og hun har slitt med det samme du beskriver. Mye smerter, kan ikke være med på ting fordi hun stadig må tisse osv. Nå leste jeg om en te hun har begynt å srikke som heter : marshmellow root tea. Har lest at det har hjulpet mange. Du kan kjøpe den på helsekost, evt ebay . Kjøp organisk! Du skal drikke 6-8 kopper hver dag. Du kan trekke te silen minst 3-4 ganger, kanksje mer, så teen er drøy. Den skal ikke trekke for lenge ( ca 3-5 min ), den skal være og er mild. Den har stoffer i seg som skal heale blæren over tid. Den er bra for kroppen. Husk at medisiner og f.eks smertestillende er veldig toxic for kroppen. Ellers synes jeg den brukeren her som nevnte healing kunne foreslå den healeren til deg da dette kan variere veldig. noen er flinke, noen absolutt ikke. Kan ikke hun gi navnet så du kan bruke henne siden du er så plaget som du er? Skulle ønske min mor og kunne kontakte henne. Skjønner godt at denne diagnosen er veldig vanskelig å leve med. Har og lest at noen flinke akupunktører kan få bort dette. Anonymous poster hash: af9a1...ec7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Hei igjen, den heter marsmallow root tea. Du kan google : marsmallow root tea, interstitel cystis. Anonymous poster hash: af9a1...ec7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Hei igjen, den heter marsmallow root tea. Du kan google : marsmallow root tea, interstitel cystis. Anonymous poster hash: af9a1...ec7 mente : interstitial cystitis. Anonymous poster hash: af9a1...ec7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har hatt IC, ble kvitt det. Jeg har ikke hatt noen vestlig behandling, ble healet for det. Vet ikke om du tror på sånt, men jeg tror på det etter tre år med smerter, og så plutselig våknet jeg opp uten smerter, og det er tre måneder siden ikke noe vondt i det hele tatt etter det. Hvordan er diettlista da? Kan du fortelle hvordan du ble healet for det? Har du navnet på healeren? Jeg har vært hos en healer angående noe annet, men ble ikke frisk. Anonymous poster hash: af9a1...ec7
Colorama Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Kan du fortelle hvordan du ble healet for det? Har du navnet på healeren? Jeg har vært hos en healer angående noe annet, men ble ikke frisk. Anonymous poster hash: af9a1...ec7 Jeg kan dessverre ikke fortelle det, det var en person som min mor kjenner, og hun vil ikke si hvem det er, personen vil være anonym. Fjernhealing altså. Du finner nok noen bare du leter litt lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Jeg kan dessverre ikke fortelle det, det var en person som min mor kjenner, og hun vil ikke si hvem det er, personen vil være anonym. Fjernhealing altså. Du finner nok noen bare du leter litt lykke til! Som jeg nevnte har jeg prøvd en healer, to ganger, men ingen forbedring. Hvis du skal hjelpe folk her, bør du jo kunne si litt mer... Anonymous poster hash: af9a1...ec7 1
Colorama Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Som jeg nevnte har jeg prøvd en healer, to ganger, men ingen forbedring. Hvis du skal hjelpe folk her, bør du jo kunne si litt mer... Anonymous poster hash: af9a1...ec7 Vel, jeg prøver bare å gi råd, og om det jeg sier ikke hjelper så får du vel kanskje spørre noen andre da? Jeg bare forteller om min erfaring.
alven82 Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Kjære ts, huff føler med deg. Min mor had dette og hun har slitt med det samme du beskriver. Mye smerter, kan ikke være med på ting fordi hun stadig må tisse osv. Nå leste jeg om en te hun har begynt å srikke som heter : marshmellow root tea. Har lest at det har hjulpet mange. Du kan kjøpe den på helsekost, evt ebay . Kjøp organisk! Du skal drikke 6-8 kopper hver dag. Du kan trekke te silen minst 3-4 ganger, kanksje mer, så teen er drøy. Den skal ikke trekke for lenge ( ca 3-5 min ), den skal være og er mild. Den har stoffer i seg som skal heale blæren over tid. Den er bra for kroppen. Husk at medisiner og f.eks smertestillende er veldig toxic for kroppen. Ellers synes jeg den brukeren her som nevnte healing kunne foreslå den healeren til deg da dette kan variere veldig. noen er flinke, noen absolutt ikke. Kan ikke hun gi navnet så du kan bruke henne siden du er så plaget som du er? Skulle ønske min mor og kunne kontakte henne. Skjønner godt at denne diagnosen er veldig vanskelig å leve med. Har og lest at noen flinke akupunktører kan få bort dette. Anonymous poster hash: af9a1...ec7 takk for svar og tips Hvis den healeren bor i midtnorge er nok det litt langt unna, men jeg skal se om jeg kan finne en som er flink her:) Skal sjekke om jeg finner den teen på heslekosten eller så så jeg at de hadde en del utvalg på ebay, tuuusen takk for tips skal sjekke opp med akupunktur også, her skal alt prøves i håp om at jeg kan få en fin sommer med den lille familien min ( ganske lei av å måtte bli hjemme alene mens de to andre er utre på tur :/ )
Colorama Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 takk for svar og tips Hvis den healeren bor i midtnorge er nok det litt langt unna, men jeg skal se om jeg kan finne en som er flink her:) Skal sjekke om jeg finner den teen på heslekosten eller så så jeg at de hadde en del utvalg på ebay, tuuusen takk for tips skal sjekke opp med akupunktur også, her skal alt prøves i håp om at jeg kan få en fin sommer med den lille familien min ( ganske lei av å måtte bli hjemme alene mens de to andre er utre på tur :/ ) Jeg glemte forresten å nevne at jeg gikk til akupuntur mot IC også, og det ga for min del, litt virkning i noen dager etterpå! Det kan jo hende at det har langtidsvirkning ved behandling over tid, men det fikk ikke jeg gjort mer enn kanskje fire-fem ganger i høst. Du kan jo prøve om du har råd til det (det koster jo tross alt 500 kr eller noe per time) håper du får det bedre snart, ønsker deg alt godt
ninuska_ Skrevet 14. mars 2015 #17 Skrevet 14. mars 2015 (endret) . Endret 15. mars 2018 av ninuska_ 1
alven82 Skrevet 14. mars 2015 #19 Skrevet 14. mars 2015 Jeg glemte forresten å nevne at jeg gikk til akupuntur mot IC også, og det ga for min del, litt virkning i noen dager etterpå! Det kan jo hende at det har langtidsvirkning ved behandling over tid, men det fikk ikke jeg gjort mer enn kanskje fire-fem ganger i høst. Du kan jo prøve om du har råd til det (det koster jo tross alt 500 kr eller noe per time) håper du får det bedre snart, ønsker deg alt godt Takk for tips! Veldig godt å høre at det er noen der ute som er blitt bra igjen, det gir jo litt håp Ønsker deg alt godt også, og at du ikke får dette tilbake =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå