Gå til innhold

Spist for lite og har nå begynt å spise mer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er slik at jeg vil gå opp i vekt nå. Gikk på vekten og da hadde jeg gått litt opp.

Er det slik at kroppen er vant til lite mat og får "sjokk" fordi den får mer?

Anonymous poster hash: 8aac5...464

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Om du spiser mer enn du forbrenner så går du opp.

Om du har underspist over tid så vil du også gå opp inntil kroppen når idealvekta og forbrenningen stabiliserer seg(inntil kroppen har fått normal muskelmasse igjen)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg har underspist over lengre tid.

Gjest anonym2233
Skrevet

Da er vi to om det, men det vil komme seg..

For første gang i dag spiste jeg mer til frokost enn noensinne..

Har prøvd å spise mer og mer, en skive her og en skive der.

Jeg tror kroppen venner seg til det, dermed vil en se det på vekta også etterhvert :)

Så bare stå på og jobb videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Da er vi to om det, men det vil komme seg..

For første gang i dag spiste jeg mer til frokost enn noensinne..

Har prøvd å spise mer og mer, en skive her og en skive der.

Jeg tror kroppen venner seg til det, dermed vil en se det på vekta også etterhvert :)

Så bare stå på og jobb videre :)

Tusen takk for det :)

Ja, det er uvant å spise så "mye". Før glemte jeg å spise eller spiste lite, så kunne hoppe over både lunsj og kvelds og spiste lite ellers.

Trodde ikke at jeg spiste lite, for jeg var ikke tynn, men klarte ikke gå ned.

Så det virker bare så rart at jeg skal spise mer :)

Skrevet

Jeg har tidligere spist for lite i en lang periode. Gikk til slutt på en smell og hev i meg alt, og da mener jeg alt som heter mat. Spiste store mengder i 1/2 år, uten å gå opp noe drastisk, bare et par kg. Så stabiliserte jeg matinntaket og da ble også vekten stabilisert. Dette går nok bra :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste veldig lite i en periode, og var undervektig. Da jeg tok grep, spiste jeg veldig mye hver dag, spiste nesten alltid til jeg kjente jeg var helt tung og mett i magen. Føltes ut som jeg skulle gå opp hundre kilo, men jeg gikk opp bare fire kilo på rundt en måned.

Anonymous poster hash: 15986...eb7
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg er ikke undervektig, så er kanskje derfor det føles litt rart at jeg skal spise mer.

Faktisk har jeg hatt lyst til å gå ned noen kilo, men vekta har ikke rikket seg.

Så jeg vet ikke om forbrenningen min har gått ned og om kroppen omtrent tviholder på det den har.

Har jo fått ganske mye fett på magen i den perioden jeg har spist lite.

Men ikke lenge siden jeg har begynt å trene igjen.

Jeg bare synes det er rart at jeg kan spise lite, men samtidig ikke gå ned. Så derfor føles det også rart å spise mer :)

Gjest anonym2233
Skrevet

Tusen takk for det :)

Ja, det er uvant å spise så "mye". Før glemte jeg å spise eller spiste lite, så kunne hoppe over både lunsj og kvelds og spiste lite ellers.

Trodde ikke at jeg spiste lite, for jeg var ikke tynn, men klarte ikke gå ned.

Så det virker bare så rart at jeg skal spise mer :)

Men vil du gå opp eller ned?

Når det gjelder vektnedgang skal ikke si noe på, for der har jeg ikke peiling på hvordan du skal gjøre det?

Men trening hjelper jo, blant annet på forbrenningen uansett?

Jeg trener jevnt, og ser resultatet i økt matlyst også. Dette hjelper på, i tillegg hjelper det veldig da for meg å spise mer og masse og oftere. Med andre ord lettere å få i seg mat. :)

Jeg er btw undervektig...

AnonymBruker
Skrevet

Men vil du gå opp eller ned?

Når det gjelder vektnedgang skal ikke si noe på, for der har jeg ikke peiling på hvordan du skal gjøre det?

Men trening hjelper jo, blant annet på forbrenningen uansett?

Jeg trener jevnt, og ser resultatet i økt matlyst også. Dette hjelper på, i tillegg hjelper det veldig da for meg å spise mer og masse og oftere. Med andre ord lettere å få i seg mat. :)

Jeg er btw undervektig...

Egentlig ned eller det vil si jeg vil ned i cm.

Jeg er vel normalvektig, men har litt fett. Har også ikke trent eller vært i spesielt mye aktivitet på noen år, så jeg tror det er der det ligger litt :) Så har jeg spist lite, men hatt et dårlig kosthold.

Jeg skal prøve å få inn litt mer aktivitet i tillegg til treningen, så kanskje det løsner etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...