Gå til innhold

Er merkeklær viktig for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest DoubleOh
Skrevet

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva man definerer som merkeklær, jeg bruker jo klær fra merker folk vil kjenne igjen, men det er det jo vanskelig å unngå. Når jeg handler klær, er listen min slik:

1) Liker jeg plagget?

2) Har plagget snitt og farge som passer meg?

3) Er plagget laget av gode materialer?

4) Vil vedlikehold av plagget fungere i min hverdag?

5) Matcher pris og det jeg kan dedusere meg frem til om plaggets kvalitet greit?

6) Har jeg penger til plagget?

Er det et merkeplagg som oppfyller kravene, then so be it. Det betyr lite fra eller til for meg. For meg er merker nyttige i den forstand at de gjerne har en signaturstil, og at man dermed sparer tid fordi man unngår de merkene man vet ikke passer for en selv.

Anonymous poster hash: b26de...a2a

• Liker 2
Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Ja litt. Når det gjelder mine klær, men driter i hva andre bruker ;)

Endret av Hummels
  • Liker 1
Skrevet

Bryr meg ikke om merkeklær, og det eneste jeg bryr meg om er å bruke merker som IKKE støtter utnytting av dyr

Gjest Coolaid
Skrevet

Er ikke opptatt av noe som helst merkeklær. Hadde man kunnet kjøpe brukt det meste man er på jakt etter hos Fretex , ja Fretex, så hadde jeg gjort det det.

Jeg driter faktisk i om noe er "merkeklær" eller ikke.. - er ikke alle klær "merkeklær" egentlig? Alle klær er jo laget av et firma eller noe.... :fnise:

Skrevet

Bryr meg ikke om merkeklær, og det eneste jeg bryr meg om er å bruke merker som IKKE støtter utnytting av dyr

Fantastisk at du bryr deg om det :hjerte:

Skrevet

Er ikke opptatt av noe som helst merkeklær. Hadde man kunnet kjøpe brukt det meste man er på jakt etter hos Fretex , ja Fretex, så hadde jeg gjort det det.

Jeg driter faktisk i om noe er "merkeklær" eller ikke.. - er ikke alle klær "merkeklær" egentlig? Alle klær er jo laget av et firma eller noe.... :fnise:

Hehehe ja du sier noe der :) Det er fantastisk hva man kan få tak i på fretex.

Skrevet

Bryr meg overhode ikke, jeg pleier å pelle vekk merker om jeg får merkeklær , gidder ikke gå som en levende reklameplakat om jeg ikke får betalt for det. Men jeg bruker penger på gode, tekniske uteklær da jeg er myye ute på fritida.

Skrevet

Nei, men jeg liker godt Diesel og Levis olabukser. Syns de har god passform.

Når det kommer til skjorter så kjøper jeg de hvor som helst.

Gjest Bruce Wayne
Skrevet

Neimen så søt signaturen din var :D

I know :danse:

• Liker 1
Skrevet

Ikke på den måten jeg tror du mener, men likevel bryr jeg meg litt om merker. F.eks så vet jeg at dongeribukser av merket Lee passer meg veldig godt, så dermed kjøper jeg helst det det. På den annen side hadde jeg like gjerne kjøpt "Cubusbukse" om de hadde passet like bra med min fasong.

Skrevet

Ja, det jeg får tak i av merkeklær som passer kjøper jeg! Men ofte er merkeklær dessverre for små i størrelsen til meg... 😣 men f.eks vinterjakker, er det kun Canda Goose og Parajumpers som gjelder for meg! Ha en kort og en lang Parajumpers, to CG-parkas en kort CG-boblejakke og en CG-vest. På gensere går det mye i Abercrombie, Hollister og Jean Paul! Bukser og tights handler jeg det jeg får på meg... Prøver å få tak i 2XU tights som er stor nok nå!

Skrevet

Nei, men jeg er opptatt av gode snitt og god kvalitet - som ofte følger med merkeklær. Men selve merket/logoen er jeg lite opptatt av å fremheve.

Skrevet

Merkelappen på klesplagget er absolutt ikke viktig for min del (har en tendens for å gjemme/klippe dem bort). Kvalitet, snitt og produksjonsland derimot... Og bare for å understreke det, merke er ikke nødvendigvis sammenhengende med kvalitet. Noen av de flotteste kuppene mine er vintage "ikke-merker" ♥

Skrevet

Er ikke opptatt av selve merket, men liker ofte plagg av dyrere merker bedre, og får først større glede av det når jeg kjøper det fordi jeg har tenkt litt mer over kjøpet og lagt litt mer penger i det. I tillegg er kvaliteten bedre.

Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Nei

Jeg ser på om det er et plagg jeg syns er pent og om det sitter fint på meg.

Tror ikke jeg har et eneste såkalt merkeklesplagg her hjemme. Eneste må vel være et par sko som er Ecco (det er vel et merke som er kjent og godt likt?)

Kjøper klær brukt og i billigbutikker som HM, Cubus, KappAhl o.l.

Jeg handler veldig sjeldent klær og mine klær holder i mange år uten at jeg trenger å bytte de ut, så jeg klarer ikke forstå alle de som mener at disse billige klærne er dårligere kvalitet

Ikke jeg heller, har hatt gensre fra h&m i 8-10 år.
AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg heller, har hatt gensre fra h&m i 8-10 år.

Jeg tror saken er at kvaliteten er mye mer ujevn hos "billigkjedene" enn hos dyrere merker. Man kan være heldig, men som oftest gjenspeiler jo plagget at det er billige materialer og ufaglært barnearbeidskraft som ligger bak det. Jeg har også ting fra HM som holdt utrolig lenge, men langt mer ting som bare gikk i stykker eller ble helt annerledes i vask (for ordens skyld har jeg klærne mine lenge, vasker forsiktig og opplever det sjelden med andre plagg). Noen plagg holder ikke engang til man kjøper dem, det er hull i ting når de henger i butikken, tråder som stikker ut osv. Det opplever jeg spesielt på HM og Zara faktisk, aldri en del andre steder jeg kjøper klær (som ikke er veldig mye dyrere). Men generelt tror jeg det er viktigere å se på plagget enn på merket, for man kan være heldig.

Videre er det også slik at mange (sier ikke at det gjelder deg) ikke kan spesielt mye om søm og materialer. De ser rett og slett ikke at sømmen er skjev og går ut over stoffet det skal sy sammen, at stoffet er klippet galt med tanke på trådretning (det må billigmerker gjøre for å få maks ut av stoffmengden) eller at stoffet vrir seg i overgangen mellom sømmer. De har aldri kjent forskjellen på billigbomull og bomull med lange fibre, og forstår ikke forskjellen på ren ull og ull/akrylblanding over tid, for de ser jo like ut i butikken. Dermed forstår de heller ikke en ganske stor del av kvalitetsdiskusjonen.

Anonymous poster hash: b26de...a2a

• Liker 1
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om merkelær. Faktisk så vet jeg ikke en gang hva slags merker som er populære nå.

totalt likegyldig til det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg bryr meg om merkeklær. Men det er stort sett bare på treningstøyet jeg bruker at merkene synes. Jeg bruker for eksempel gjerne dresser fra Ralph Lauren, fordi passformen her er bedre til min kropp enn det meste andre jeg har prøvd, samt at stoffet tåler mye mer enn mange andre fabrikanter jeg har prøvd. Dressene koster endel, men de varer desto lengre. Mine dresser har ingen logoer som viser hvor de er fra med broderte initialer eller små traktorer. Samme gjelder skjorter, kjøper aldri skjorter med logoer på, men går til noen av verdens fremste skjortemakere i Jermyn Street i London. Turnbull & Asser samt Harvie & Hudson har utrolig bra skjorter. Skoene er enten Church's eller Crocket & Jones, igjen kostbare sko, som varer og varer, men uten flashy logoer. De eneste skoene jeg har hatt som jeg ikke får fysisk vondt i fotsålen av å ha på en hel dag. Mulig jeg tar steget fullt ut og prøver sko fra Lobb neste gang.

Jeg kjøper ikke merkeklær for å vise alle andre at jeg har råd til et merke, men fordi jeg har erfart at disse merkene lager solide klær med en passform som passer meg godt. Jeg kunne aldri tenkt meg å bruke en Ralph Lauren skjorte hvor alle så hvor den kom fra.

Anonymous poster hash: 8d3f9...b32
Skrevet

Nei. Kjøper det jeg synes er fint, men er opptatt av at kvaliteten er tilpasset prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...