AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Jeg sparer til langt hår, men retter håret ca en gang i uken (i forbindelse med fest eller andre anledninger). Sitter her å lurer på hvor mye rettetangbruk faktisk sliter på håret. Håret vokser jo ca 12 cm i året, men lurer litt på hvor mye "kortere" det blir (pga økt andel splittede tupper samt tørrhet) når man retter det så ofte som jeg gjør? Og hvor mye tynnere blir det? Man svir jo av del god del hår! Noen som har erfaring eller peiling på dette? PS, bruker GHD-rettetang og masse beskyttelsesspray! Anonymous poster hash: 5af04...417
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Du sier det jo selv. Man bruker sterk varme på håret og det blir svidd, altså ødelagt. Det er ikke å anbefale om en vil ha friskt hår. Hva med å kutte ut det apparatet? Klarer du det? Anonymous poster hash: 3dbd5...ed4 1
Alethia Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Det virker som at det er veldig individuelt. Ei venninne av meg retter håret hver dag og håret hennes er langt og friskt, men hører jo stadig vekk at andres hår blir jævlig av det liksom.
Hjertefisk Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Retter håret hver dag. Det gjør at håret mitt ser sunnere ut enn hvis jeg ikke gjør det. For håret mitt er ellers VELDIG brusete. Merker at rettinga tar veldig på nå som jeg har bleika tuppene. Der fliser det seg fort, blir tørt og sprøtt. Mens resten av håret er ok. Det er langt nesten ned til korsryggen. Så lenge du ikke bruker alt for mye varme, beskyttelsesspray og kanskje en god fuktighetsmaske innimellom tror jeg det går bare fint. Og ikke bleik håret! Selv bruker jeg i tillegg hårolje etter slettinga. Det gir litt ekstra pleie og glans.
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Det er nok veldig individuelt. Uansett så er det kjempebra at du bruker varmebeskyttelse :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå