AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Hei! Håper du vil dele ditt beste sparetips med meg :-) Alt i fra såpe, til mat, vaskemiddel, klær osv.Anonymous poster hash: 2dfa4...67b
Gjest Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Handle stort Lag mye selv (såper, kremer osv) Sett opp ukesmenyer Lag store porsjoner av enkelte matretter og frys de ned i mindre porsjoner
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Billig såpe/dusjsåpe kjøper jeg på biltema/europris o.l. Av mat kjøper jeg en stor pakke kyllingfilet f.eks, bruker endel, også fryser jeg ned resten en og en eller to og to. Det samme med pestoglass/tomatpure o.l; deler opp i 3-4 porsjoner og fryser ned i små bokser. Ellers lager jeg tomatsauser fra begynnelsen av og bruker til pasta, pizza o.l. Av vaskemiddel kjøper jeg store pakker oppvaskmaskintabletter (gjerne når de er på tilbud) så har man lenge. Prøver også å bruke vaskemaskinen mindre ved å vaske større ting for hånd (bakebolle, kjeler..). Jeg har også laget et budsjett, hvor alt fra faste utgifter som boliglån, billån, bensin o.l står, men også små poster som godteri, gaver, kafébesøk, klær/sko og hudpleie. Da har jeg et fast beløp i mnd på klær/sko, og om jeg evt må bruke mer så må jeg ta det fra de andre postene. Anonymous poster hash: be25c...802
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Så pesto og tomatpure kan fryses? Har dere noe tips til middager som kan fryses ned og spises senere da? Det eneste jeg kan komme på er grønnsakssuppe og lasagne. Er ikke noe superkokk...Anonymous poster hash: 2dfa4...67b
Gjest Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Så pesto og tomatpure kan fryses? Har dere noe tips til middager som kan fryses ned og spises senere da? Det eneste jeg kan komme på er grønnsakssuppe og lasagne. Er ikke noe superkokk...Anonymous poster hash: 2dfa4...67b Gryteretter Thaigryter Indiske retter Eller du kan lage kjøttkaker/boller Hamburgere. Baker du hamburgerbrød og fryser ned også, så er det ikke mye du trenger å fikse utenom. Fiskekaker Gyroskjøtt Pizzasnurrer Spaghettisaus Alle mulige supper Syltetøy (jeg plukker en hel kasse jordbær om sommeren for 180kr. Bruker kun frysepulver og litt søtning og så har jeg syltetøy i 1 år)
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Billig såpe/dusjsåpe kjøper jeg på biltema/europris o.l. Av mat kjøper jeg en stor pakke kyllingfilet f.eks, bruker endel, også fryser jeg ned resten en og en eller to og to. Det samme med pestoglass/tomatpure o.l; deler opp i 3-4 porsjoner og fryser ned i små bokser. Ellers lager jeg tomatsauser fra begynnelsen av og bruker til pasta, pizza o.l.Av vaskemiddel kjøper jeg store pakker oppvaskmaskintabletter (gjerne når de er på tilbud) så har man lenge. Prøver også å bruke vaskemaskinen mindre ved å vaske større ting for hånd (bakebolle, kjeler..). Jeg har også laget et budsjett, hvor alt fra faste utgifter som boliglån, billån, bensin o.l står, men også små poster som godteri, gaver, kafébesøk, klær/sko og hudpleie. Da har jeg et fast beløp i mnd på klær/sko, og om jeg evt må bruke mer så må jeg ta det fra de andre postene. Anonymous poster hash: be25c...802 Det er billigere å bruke oppvaskmaskinen og heller la den gå en gang for mye enn det er å bruke varmt vann og vaske opp for hånd!Anonymous poster hash: ed8fd...43e
Cowboy Lotte Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Får noe godsaker fra legen som får meg til å sove bort mesteparten av dagene... Da flyr tiden fort og plutselig er det lønningsdag! Endret 13. mars 2015 av Cowboy Lotte
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 La være å bruke penger er det beste rådet jeg kan gi deg. Det sparer man mye på. Anonymous poster hash: e2c2e...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 La være å bruke penger er det beste rådet jeg kan gi deg. Det sparer man mye på. Anonymous poster hash: e2c2e...2dd Men, noe mat må man jo alltids ha. Dessuten må man jo av og til kjøpe nye klær, hygieneprodukter o.l. Anonymous poster hash: f7195...2cf
strawberry Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Så pesto og tomatpure kan fryses? Har dere noe tips til middager som kan fryses ned og spises senere da? Det eneste jeg kan komme på er grønnsakssuppe og lasagne. Er ikke noe superkokk...Anonymous poster hash: 2dfa4...67b Det kan det absolutt! Men vil anbefale å dele i små bokser slik at du kun tar opp så mye som du trenger av gangen. Ellers fryser jeg også ned kjøttdeig (deler pakkene i 2), kyllingfilet og bacon (klipper pakken opp i 2-3). Blir ganske billige middager av dette, dersom man planlegger hva man skal ta opp fra fryseren, så er det bare å legge i kjøleskapet i kvelden før. Rema 1000 sin oppskrift på chili con carne bruker jeg å lage og så fryser jeg ned i porsjoner i matbokser
Ciara Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Bak brød selv! Vi sparer 7000 kroner i året på det (familie på fire).
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Får noe godsaker fra legen som får meg til å sove bort mesteparten av dagene... Da flyr tiden fort og plutselig er det lønningsdag! Hehe du er nå morsom da Anonymous poster hash: 2083a...767 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå