Irja Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Vi planlegger å reise på en utenlandsferie til sommeren med datteren vår som da er 2,5 år. Vi var to uker i Hellas når hun var 6 måneder og det var en fantastisk ferie, men da lå hun jo stille og storkoste seg på et teppe eller i være dele. . I fjor holdt vi oss til en hyttetur i Sverige.. ;-) men i år kunne vi tenkt oss en tur til varmere strøk igjen. Noen som har tips til konkrete reisemål? Vi er ikke så gira på chartertur til f.eks gran canaria, men det må jo være kjekt for en 2 åring :-) Endret 13. mars 2015 av Irja
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 To voksne og en toåring, høres ut som en kombinasjon som fungerer nesten hvor som helst. Hvor har dere voksne lyst til å dra?Anonymous poster hash: d5fec...556
Irja Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2015 Vi er veldig glad i Kroatia. Har vært der mye de siste 10 årene uten barn.. det er steinstrender og kronglete brostein pluss at de stedene vi liker å reise til er langs kysten, og der er det mye bratte bryggekanter rett ned I havnet. Så jeg tenker at vi må nok finne et sted hvor det er flatere sandstrender ?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Vi er veldig glad i Kroatia. Har vært der mye de siste 10 årene uten barn.. det er steinstrender og kronglete brostein pluss at de stedene vi liker å reise til er langs kysten, og der er det mye bratte bryggekanter rett ned I havnet. Så jeg tenker at vi må nok finne et sted hvor det er flatere sandstrender ? Da gjør du det da Men jeg ser ikke problemet med brostein og steinstrender, da.Anonymous poster hash: d5fec...556
Irja Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2015 Da gjør du det da Men jeg ser ikke problemet med brostein og steinstrender, da.Anonymous poster hash: d5fec...556 Men trenger tips til hvor :-) Hun putter fortsatt stein i munnen.. og er ekstremt aktiv (løping på brostein) Tips til flyturen mottas også med stor takk
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 hvor som helst finnes det hoteller som er tilrettelagt barn.. Hva så om han putter stein i munnen? Følg med! Eller du kan holde deg til bassenget Det gjorde vi.. Og angrer stort på at vi tok han med ned til stranden i en time for å ta bilder. Det endte med sandloppeutslett og en stk. kjøttkakeunge. Så vidt vi fikk ta flyet hjem. Anonymous poster hash: f59f4...a6c
Irja Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2015 Vi følger da med, men sa bare hvorfor jeg synes sand er bedre..
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Men trenger tips til hvor :-) Hun putter fortsatt stein i munnen.. og er ekstremt aktiv (løping på brostein) Tips til flyturen mottas også med stor takk Alcudia på mallorca er veldig barnevennelig. Lang fin sandstrand og det er langrundt i vannet. Viva tropic er et veldig ålreit hotell som ligger 5 min gange fra stranden
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Alcudia på mallorca er veldig barnevennelig. Lang fin sandstrand og det er langrundt i vannet. Viva tropic er et veldig ålreit hotell som ligger 5 min gange fra stranden Vi velger alcudia i år med ei jente på nesten 3:) Anonymous poster hash: 98b51...ffd
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Vi velger alcudia i år med ei jente på nesten 3:) Anonymous poster hash: 98b51...ffd Har vært der endel selv, uten barn! Stortrives!
Nique Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Vi har valgt Italia som årets reisemål med en 2 åring. Relativt kort flytur på dagtid, og gode sommertemperaturer.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Velg hotell med barnebasseng så funker i grunnen alle reisemål for den alderen. Anonymous poster hash: 5e2a3...8c4
Strenge Frk.Gerd Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Vi er veldig glad i Kroatia. Har vært der mye de siste 10 årene uten barn.. det er steinstrender og kronglete brostein pluss at de stedene vi liker å reise til er langs kysten, og der er det mye bratte bryggekanter rett ned I havnet. Så jeg tenker at vi må nok finne et sted hvor det er flatere sandstrender ? Split i Kroatia har nydelig sandstrand men langgrunnt! Perfekt for 2,5 åringen
Cinzia Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Vi var på Mallorca i høst og stortrivdes. Bodde på Alcudia Pins som var helt genialt med barn. Masse basseng samt stranda helt inntil hotellet. Hadde nok ikke valgt dette hotellet uten barn, men for oss var det fantastisk nå. Hadde med ei på 4 og ei på 1 år. Ellers har vi trivdes godt i Italia og har vært der både da hun største var 1, 2 og 4 år. Har bodd på ulike vingårder med basseng, og hatt det kjempefint. Det blir jo noe helt annet enn Mallorca da. Helt annet tempo, færre mennesker etc. Italienerne er veldig barnevennlige og tar gjerne imot barna på restauranter, men iom at det ofte er siesta på ettermiddag/ tidlig kveld når vi gjerne spiser middag, har vi gjerne endt opp med å lage middag i leiligheten og heller spise lunch ute. Vet ikke hvor dere bor, men det har vært litt kronglete å finne billige flybilletter de gangene vi har reist. Dette fordi mange vingårder kun leier ut f.x lørdag-lørdag, sånn at det er en fordel å fly på lørdager, evt må man overnatte på hotell ei natt eller to.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 Lopud i Kroatia. Bilfri øy rett utenfor Dubrovnik. Har en lang sandstrand som er kåret til Kroatias beste 😊Anonymous poster hash: 57260...86b
Cinzia Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Glemte å at at stranda i Alcudia er veldig barnevennlig. Lang-grunn, blankt vann og ikke altfor folksomt (altså, det er jo masse folk der, men nedenfor hotellet vårt var det faktisk ikke så ille. Vi fant alltid plass nede ved vannkanten slik at vi hadde full oversikt over barna dersom de skulle bygge sandslott etc).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå