Gå til innhold

Gå raskt opp i vekt, og bli der.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år, som ønsker å gå opp to-tre kilo. Har prøvd å gjøre dette en stund nå, gjennom å spise mer, trene mer styrke fremfor kardio osv., men har ikke klart å gå opp i vekt.

Har nå tenkt å bevisst få 2000-3000 kalorier i overskudd hver dag, først og fremst i form av kaker, sjokolade og diverse, da jeg ikke blir like mett av dette og derfor får til å spise mer av det enn vanlig mat.

Hvis jeg har så mye kalorioverskudd fra og med i dag, hvor lang tid vil det gå før jeg går opp et par kilo? Og dersom jeg slutter å få i meg disse tilleggskaloriene når jeg er kommet opp på ønsket vekt, vil jeg da bli der, dersom jeg fortsetter å spise vanlig mat som før? Vil ikke gå ned igjen, og heller ikke gå opp for mye :)

Håper noen kan svare!

Anonymous poster hash: 96e97...681
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du holder deg på et stabilt forhold mellom kalorier inn og kalorier ut, etter at du har gått opp så mye som du ønsker, så vil du verken gå opp eller ned. Fortsetter du å gå i overskudd legger du på deg mer, mens begynner du å kutte for mye på maten/kosen, vil du gå ned igjen.

Hvor lang tid det tar å legge på seg aner jeg ikke. Et par uker kanskje? Egentlig bare ren tipping… :P

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du holder deg på et stabilt forhold mellom kalorier inn og kalorier ut, etter at du har gått opp så mye som du ønsker, så vil du verken gå opp eller ned. Fortsetter du å gå i overskudd legger du på deg mer, mens begynner du å kutte for mye på maten/kosen, vil du gå ned igjen.

Hvor lang tid det tar å legge på seg aner jeg ikke. Et par uker kanskje? Egentlig bare ren tipping… :P

Okei! Tenker jeg prøver dette i noen dager fra og med i dag, og ser hvordan det går. Kan jo prøve meg litt fram, ser jeg at jeg går opp for mye kan jeg kutte, mens ser jeg at jeg går ned igjen må jeg spise mer, men da helst i form av ordentlig mat. Tror det først og fremst skal bli en utfordring å spise så mye søtsaker om dagen over så lang tid :P

Gjest Runforit
Skrevet

Ville heller spist masse nøtter og oljer og puttet inn avokado, fløte/kokosmelk i all mat. I nøtter er det 600 kcal per 100 gram og en kan lett spise mye av det uten å bli mett eller kvalm.

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller spist masse nøtter og oljer og puttet inn avokado, fløte/kokosmelk i all mat. I nøtter er det 600 kcal per 100 gram og en kan lett spise mye av det uten å bli mett eller kvalm.

Hater avokado, klarer rett og slett ikke å få det ned… Er heller ikke så fan av fete ting som fløte og kokosmelk. Det er derfor jeg har bestemt meg for å pøse på med søtsaker. Men nøtter spiser jeg en del av, skal kose meg med mye yoghurtnøtter framover!

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg vil tro du må holde med dette i flere måneder for å se resultatet. 2000-3000 ekstra er vel ekstremt, men en god kakebit kan fort være 500 kcal, så en slik ekstraporsjon om dagen kan hjelpe.

Bruk også sauser til middag. Mange skjulte kalorier der.

Gjest anonym2233
Skrevet

Ikke for å okkupere tråden, først og fremst.

Jeg prøver på det samme.. eller, vet ikke hvor mye jeg får i meg? Men spiser en god del(prøver å trøkke i meg).

Vil også opp i vekt.

Du skriver nøtter er bra, jeg leser det mye og masse om det overalt, men hva når en ikke tåler verken nøtter eller frukt generelt?! :(

Gjest Runforit
Skrevet

Ikke for å okkupere tråden, først og fremst.

Jeg prøver på det samme.. eller, vet ikke hvor mye jeg får i meg? Men spiser en god del(prøver å trøkke i meg).

Vil også opp i vekt.

Du skriver nøtter er bra, jeg leser det mye og masse om det overalt, men hva når en ikke tåler verken nøtter eller frukt generelt?! :(

Oljer, kokosmelk, fløte, avokado etc er supert å putte inn i sauser, smoothier etc :)

Om du er usikker på kcal inntak er Myfitnesspal fin til å logge og få en oversikt :)

Gjest anonym2233
Skrevet

Oljer, kokosmelk, fløte, avokado etc er supert å putte inn i sauser, smoothier etc :)

Om du er usikker på kcal inntak er Myfitnesspal fin til å logge og få en oversikt :)

Takk 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år, som ønsker å gå opp to-tre kilo. Har prøvd å gjøre dette en stund nå, gjennom å spise mer, trene mer styrke fremfor kardio osv., men har ikke klart å gå opp i vekt.

Har nå tenkt å bevisst få 2000-3000 kalorier i overskudd hver dag, først og fremst i form av kaker, sjokolade og diverse, da jeg ikke blir like mett av dette og derfor får til å spise mer av det enn vanlig mat.

Hvis jeg har så mye kalorioverskudd fra og med i dag, hvor lang tid vil det gå før jeg går opp et par kilo? Og dersom jeg slutter å få i meg disse tilleggskaloriene når jeg er kommet opp på ønsket vekt, vil jeg da bli der, dersom jeg fortsetter å spise vanlig mat som før? Vil ikke gå ned igjen, og heller ikke gå opp for mye :)

Håper noen kan svare!

Kjør på med kjøtt, brød,Garbansobønner, h-melk, lunket vann 2 shaker om dagen med muskel jucie, stå opp om natta og spis. Sist men ikke minst tren og lytt til kroppen og hør hva den ønsker Og spise. Så får du de ekstra kiloene.

Anonymous poster hash: 18a9f...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...