AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 I lys av diverse andre tråder om lignende tema: Jeg er en av de jentene som alle guttene blir "kompis" med. Jeg foretrekker å omgås menn fremfor kvinner, har nesten ingen venninner, tar en utdanning med over 90% menn, snakker heller om bilmotorer enn shopping og sminke, har samme grisehumor som gutta. Ja, dere skjønner tegninga? Samtidig har jeg et feminint utseende: Gjennomsnittlig høy, høye kinnben, slank rundt midjen og har kurver på de rette stedene. Jeg VET at jeg kan se enda mye mer feminin ut hvis jeg sminker meg, kler meg i kjole/skjørt og bruker høye hæler. Problemet er at jeg ikke gidder å bruke tid og penger på noe som jeg egentlig synes er tull og fjas og som dessuten er særdeles lite praktisk Men... Jeg har passert 30 og har aldri hatt kjæreste. Jeg ønsker meg en kjæreste mer enn noe annet, men det har aldri klaffet, litt tror jeg fordi jeg er nettopp en sånn man blir kompis med og ikke blir sett på som kjærestemateriale. Jeg har inntrykk av at for å være kjærestemateriale må jeg pynte meg hver dag, ha mange venninner, bedrive typiske jentehobbyer, og gjerne spille dummere og mer hjelpeløs enn jeg er for å vekke "beskytterinstninktet" hos menn. Hva mener dere menn? Hvor feminin skal man etterstrebe å være? Skal jeg legge om hele væremåten min, eller skal jeg heller prøve finne en mann som synes det er greit å ha en kompis man kan ha sex med? Anonymous poster hash: e1b98...463 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Det du peker på er et problem som ingen prater om og som kommer til å øke fremover: kvinner som velges vekk av menn. Anonymous poster hash: 8ccbe...db9 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er litt som deg. Jeg har kun mannsdominerte interesser, og en utdanning med 95% menn. Jeg er eneste kvinne på jobben, og har kun én venninne (som også er guttejente..). Hater shopping og mote, kler meg praktisk og behagelig, bruker kun mascara, har kortklipte ulakkerte negler, og har alltid håret i en praktisk og grei hestehale... Jeg har veldig feminin timeglassfasong, og har fått høre at jeg ikke ser så verst ut Jeg har vært evig singel, aldri hatt et ordentlig forhold, og knapt en flørt. Jeg blir kompis med folk. Den kvinnelige versjonen av friendzone, antar jeg.. Nå har jeg faktisk datet en fyr i nesten fem måneder, og vi oppfører oss omtrent som kjærester. Jeg er meg selv, har ikke gjort noe som helst for å "feminisere" meg selv. Det ville ikke funket. Jeg må være meg selv, jeg kan ikke gå inn i et forhold som noe annet enn det jeg er. Da måtte jeg jo enten ha levd på en måte som gjorde meg ille til mote resten av livet, eller risikert at fyren dumpet meg så snart jeg viste min sanne natur. Fyren jeg har funnet liker rett og slett måten jeg er på. Det finnes nok en god del menn som liker guttejenter. Man ser jo nok av guttejenter med kjærester. Venninnen min, som har en typisk mannsdominert utdanning og digger playstation og modellbygging, har omtrent ikke vært singel siden ungdomsskolen. Det er vel mer det å klare å signalisere at man vil noe mer enn vennskap som er cluet, ikke å ty til neglelakk og late som man liker grinefilmer. Anonymous poster hash: 8fe2f...012 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 ikke-feminin? Anonymous poster hash: de0ba...194 1
Nettinettet Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Mange menn tror også at guttejenter er lesbiske og tenker ikke på de som kjæreste-emne selv om de absolutt digger dama. Vær åpen om at du liker gutter og flørt med dem så de skjønner tegninga. 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Samme her men jeg har aldri hatt problemer med å få meg kjæreste.Anonymous poster hash: 3c395...4c7 2
Gjest Lille-pus Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Hva var det du sa var problemet? Det var ikke noe problem for 25 år siden (og da var vi i alle fall ikke fler unge kvinner i miljøer med over 90% menn enn det er i dag). Men et tips i god retning er faktisk å innrømme at du er en kvinne (eller jente om du er veldig ung da...) og kle deg som en kvinne når du er på firmatilstellninger og andre halvoff. tilstellninger. Kvinner med fin figur er selvsagt flotte i dress som er sydd for kvinner, med hvit skjorte og slips, - men de er ikke pene i dress sydd for menn. Du må vise verden at du også er en kvinne, - ikke bare en 'gutt i jenteforkledning'. - det vil ikke redusere din faglige verdi, det vil ikke gjøre deg mindre vel ansett i jobben, det vil bare nyansere bildet av det mennesket som er deg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Hva er det dere jobber med som har over 90 % menn? Og hva har du studert du som mener det er 95 % menn på studiet? Det er vel nesten ingen som har en sånn fordeling, ikke engang snekker, rørlegger, elektriker osv Anonymous poster hash: 76113...8c0 8
Gjest Keikolina Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Jeg jobber på lager med bare mannfolk, godt å slippe unna sure pms kjerringer og trenger ikke akte seg for å si noe feil så det blir noe baksnakking.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Du er for maskulin, og menn vil føle seg maskuline når de er rundt deg. Det spiller ingen rolle om du ser feminin ut, det er følelsen av maskulinitet du vekker hos motparten som mangler. Dette er det samme med menn som blir klengete, masete, må ha mye bekreftelse og blir som jenta i forholdet. Jenta føler seg da maskulin og som gutten i forholdet og mister tiltekninga.Anonymous poster hash: cf030...b7c 2
Gjest Lille-pus Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Hva er det dere jobber med som har over 90 % menn? Og hva har du studert du som mener det er 95 % menn på studiet? Det er vel nesten ingen som har en sånn fordeling, ikke engang snekker, rørlegger, elektriker osv Anonymous poster hash: 76113...8c0 Med et utgangspunkt på enn 1000 volt AC så var det ikke det studiet med fleste kvinner nei, - og går man så videre i en avledet retning som ineholder bølgeskvulp så blir det ikke flere...for å si det pent og forsiktig. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Med et utgangspunkt på enn 1000 volt AC så var det ikke det studiet med fleste kvinner nei, - og går man så videre i en avledet retning som ineholder bølgeskvulp så blir det ikke flere...for å si det pent og forsiktig. Så du er ingeniør? Men de mennene du har blitt sammen med, har du møtt dem gjennom jobb? Føler du da at du må kle deg feminint for å ikke bli en av gutta? Anonymous poster hash: 76113...8c0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Jeg mener ikke det offensivt, men det finnes kvinner i din situasjon som dekker over noe annet. De sier de ikke er typen til å kle seg feminint eller sminke seg, når sannheten er at det ligger noe bak som hindrer dem i det. At de kanskje ikke orker, ikke har selvtilliten til det, eller kanskje var "guttejenta" i oppveksten og ikke helt klarer å innta en annen rolle. Eller kanskje har hatt noen konflikter med jenter tidligere og finner derfor jentevennskap utfordrende og vanskelig, og lener seg på guttene. Det blir liksom "rart" og "kunstig" å ta på seg en kjole eller ha et feminint kroppspråk. Eller kanskje det er noen innebyggede fordommer mot kvinner som er slik. ^Du trenger ikke svare på om dette gjelder deg, for jeg vil ikke skape DEN debatten. Jeg sier heller ikke at det gjelder deg, jeg bare hiver teorien ut der, ettersom det er tilfelle for noen, og det i hvert fall er verdt å tenke over om det er noen mekanismer der. Dersom dette er den du genuint er, så skal du selvsagt ikke endre deg. Ellers - når du er interessert i en mann, hvordan uttrykker du det? HAR du truffet menn du er interessert i? Dersom du tar en tur på byen, får du oppmerksomhet? Har du testet nettdating og hva var i så fall responsen? Anonymous poster hash: 88ebd...641 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 En ting til - hva slags menn er du tiltrukket av? Anonymous poster hash: 88ebd...641
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har alltid vært guttejente. Liker best å gå usminket i joggebukse. Driter sånn generelt i hvordan jeg ser ut og hvordan jeg går kledd så lenge jeg er ren og klærna behagelig Men jeg merker det at gutter snur seg, de legger merka til meg fordi jeg er MEG. Prøver ikke å skape en fasade som fungerer ute i den store verden for det fungerer ikke for meg. Jeg tror utstråling og selvtillit er to viktige egenskaper og ha med seg i bagasjen og det virker som om menn "lukter" det lang vei. Jeg blir alltid buddies med gutter, samtidig er det flere som har gitt utrykk for at de vil noe mer. Men jeg holder igjen av personlige grunner. Uansett møtte jeg hunken min iført en gammel baggy olabukse, hjemmestrikka Marius og fletta hår ... Han falt fordi det var MEG han møtte og ikke en sminka og usikker versjon av en jente. Vær deg selv, vær tydelig på hva du vil og ikke bry deg om hva andre mener Prøv litt nettdating, oppsøk steder som det finnes mennesker som deler dine interesser så møter du nok et menneske som ser DEG:). Anonymous poster hash: e1a1f...716 3
Gjest Lille-pus Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Så du er ingeniør? Men de mennene du har blitt sammen med, har du møtt dem gjennom jobb? Føler du da at du må kle deg feminint for å ikke bli en av gutta? Anonymous poster hash: 76113...8c0 Mennene mine har jeg møtt på mange arenaer. Det eneste som har bestemt hvilket antrekk jeg har hatt på meg har vært behovet for verneutstyr, det funker dårlig med annet når du ligger langflat i et smalt hulrom på en rørgate nede i dobbeltbunnen og leter etter en sensor som skal befinne seg langt der inne et sted.... Jeg har alltid kledd meg nøyaktig slik jeg selv føler meg komfortabel med, - og etter som man stiger oppover på stigen blir det mer og mer businessantrekk, noe som ikke gjør det vanskelig å raskt bytte til kjeledress med firmalogo på ryggen og hive nødvendig utstyr i et par lommer og stupe ned i de konkrete problemene der disse er. Ikke trekk konklusjonene uten å ha grunnlag for dem, - de kan rasende fort være feilaktige... Endret 13. mars 2015 av Lille-pus
Gjest Booker Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Det finnes en mellomting her, du kan se feminin ut OG være behagelig. Sorte bukser i god dongri eller jeggings, noen kule joggesko og t-skjorte i 100% bomull. Da er du behagelig OG feminin. Også personlig hygiene er jo viktig, å lukte godt, ikke ha fett hår osv. Det er noe alle setter pris på. Eks: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/43/e4/48/43e448472c03c0bb1a8f5e56c3d76c71.jpg Skjønner ikke helt det argumentet at man ikke kan se fin ut og være behagelig samtidig. Men jeg lurer på hvorfor du ikke har venniner? Ser du ned på andre jenter bare fordi de liker å pynte seg? Det kan jo gi ut uheldige signaler tenker jeg.
Gjest Hummels Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 Du skal være som du selv vil. Feminin eller ikke feminin, kvinner er kvinner uansett, og blir jeg forelska så blir jeg forelska i den kvinnen er og ikke om hun er feminin eller maskulin.
Honnikorn Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 Hva er det dere jobber med som har over 90 % menn? Og hva har du studert du som mener det er 95 % menn på studiet? Det er vel nesten ingen som har en sånn fordeling, ikke engang snekker, rørlegger, elektriker osv Anonymous poster hash: 76113...8c0 Jobba som slakter, var ikke mange kvinnfolk der gitt 😜 Studerer kjemiprosess med fordypning i biologi og næringsmiddelteknologi, er eneste kvinnfolk der og 😊 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå