Gå til innhold

Å "dytte ut" avføringen med fingrene, spørsmål..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er et veldig ekkelt spørsmål, så jeg spørr bare rett ut uansett of håper noen gidder å hjelpe ..

ehm, jeg har vært forstoppet en stund nå, og idag fikk jeg ut litt, var veldig hard og mørk avføring, ble heller ikke helt "ferdig", fikk ikke ut alt, så har jeg lest her at man kan "dytte" den ut via skjedeåpningen..

Men.. er det noen som har gjort dette selv? Jeg prøvde, kjentes ut som jeg hadde en stein inni der, men fikk det ikke til :(

Var også redd for å skade skjeden eller noe, har prøvd klyster men kan ikke si det funket noe særlig. Kom bare så lite om gangen selv om jeg holdt meg ganske lenge.

Det er for fast rettogslett! Bare jeg hadde klart å få den ut på denne måten! Vil bare ha det ut..

Går det an å få det ut med fingrene om man bruker hansker? Ser for meg man bare dytter det lenger opp da..

Anonymous poster hash: 193f2...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er et veldig ekkelt spørsmål, så jeg spørr bare rett ut uansett of håper noen gidder å hjelpe ..

ehm, jeg har vært forstoppet en stund nå, og idag fikk jeg ut litt, var veldig hard og mørk avføring, ble heller ikke helt "ferdig", fikk ikke ut alt, så har jeg lest her at man kan "dytte" den ut via skjedeåpningen..

Men.. er det noen som har gjort dette selv? Jeg prøvde, kjentes ut som jeg hadde en stein inni der, men fikk det ikke til :(

Var også redd for å skade skjeden eller noe, har prøvd klyster men kan ikke si det funket noe særlig. Kom bare så lite om gangen selv om jeg holdt meg ganske lenge.

Det er for fast rettogslett! Bare jeg hadde klart å få den ut på denne måten! Vil bare ha det ut..

Går det an å få det ut med fingrene om man bruker hansker? Ser for meg man bare dytter det lenger opp da..

Anonymous poster hash: 193f2...356

brukte fingrene til å smøre tarmen med fuktighetskrem og tok fingeren litt inn/ut av anus for å stimulere... å vips så kom det

Anonymous poster hash: 2a367...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp lactulose på apoteket.

Anonymous poster hash: 48362...69d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

brukte fingrene til å smøre tarmen med fuktighetskrem og tok fingeren litt inn/ut av anus for å stimulere... å vips så kom det

Anonymous poster hash: 2a367...700

Tusen takk for tips!! Det skal prøves!!

Er ikke nødvendig med avføringsmidler her for det er bare denne "biten" jeg må få ut..

Anonymous poster hash: 6d5a2...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg sliter med å få ut avføring hjelper det å presse på mellomkjøttet med en finger eller to(legger papir mellom fingrene og huden for å slippe å bli grisete). Jeg må jobbe litt men får det som oftest ut. Kanskje noe å prøve? Du kjenner fort når du trykker på rett plass.

Anonymous poster hash: 778b6...7c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette minner meg om ett program jeg så på tv en gang! Ett naturprogram om bjørner som gikk i hi om vinteren, og når de kom ut av hiet.

Problemet for bjørner er jo at de ikke bæsjer i løpet av vinteren, og at de danner noe som kalles en "bjørnepropp", som er en klump med hard, størknet avføring som bokstavlig talt legger seg som en propp i endetarmen.

Dette er jo praktisk så lenge bjørnen sover, men kan være ett sant helvete får bjørnen å få ut når han våkner fra dvalen. Kanskje litt som ts har det?

Uansett. Det bjørnen gjør da er at han "slenger" rompa inntil trær, for å prøve å slå/riste den løs.

Kanskje TS kan forsøke dette? Prøve å riste den løs ved å dunke rompa inntil stueveggen e.l?

Anonymous poster hash: 98051...f03
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber i helsevesenet og er ikke ukjent med å "plukke" pasienter. Om det sitter dønn fast og vi har prøvd div midler så er det eneste å ta på seg en hanske og plukke ut de harde knollene som sitter ytterst mot endetarmen. Ikke morsomt, for noen. Men det hjelper. Etter det så kommer som regel avføringen greit, da med klyster.

Det finnes mange typer klyster, fra miniklyster til oljeklyster. Hvis det Microlax du har prøvd så kan det hende det har vært for lite for deg. Det går an å prøve to stk og holde igjen så lenge du klarer og se om det kommer lettere da.

Anonymous poster hash: 98c53...b23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...