Gå til innhold

Hva gjør du med plassen over kjøkkenskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke har kjøkkenskap som strekker seg helt opp i taket: Hva oppbevarer du over overskapene på kjøkkenet?

Ingenting? Har du ting i bokser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kaketine, en wok vi aldri gidder å bruke, frokostblandingpakker, en pakke kjøkkenpapir, noen kakeformer, eggekoker, et stort brett, en bakerist, kakebokser og en diger pappesker full av små og store plastbokser.

Skrevet

Der står det store fat som ikke får plass i selve skapet, som f.eks fiskefat.

Skrevet

Der jeg bodde før kjøpte jeg hvite oppbevaringsekser på IKEA (med lokk) som jeg oppbevarte alle de typiske "toppen av skapet-tingene" i. (Kaketine, diverse elektriske kjøkkenting, kjeksbokser, o.s.v)

Veldig greit fordi jeg slapp at det ble fettete.

Også skreiv jeg hva som var i eskene på den øverste kanten av esken, slik at det var skjult av lokket. Da kunne jeg nemlig bare bruke en lang sleiv for å løfte litt på lokket og finne ut hvor f.eks eggekokeren var.

• Liker 1
Skrevet

micro.. Har ikke så veldig høyt kjøleskap..

Skrevet
micro.. Har ikke så veldig høyt kjøleskap..

:Nikke:

Samme her

Skrevet

:Nikke:

Samme her

Det var vel kjøkkenskap det var snakk om her? :wink:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tre vegger med kjøkkenskap og ingen av skapene går til taket, så det er oppbevaringsplass. Tror vi skal følge tipset om å kjøpe oppbevaringsesker til å samle opp i ja... Lei av at det blir så stygt når det står lenge uten bruk.

Skrevet

Jeg har et vinstativ og noen flasker stående.

Ellers så vet jeg at når jeg skal bygge hus skal jeg ha skap helt til taket! Mye finere og se på, og mye mer praktisk..

Skrevet

Har bare to kjøkkenskap som ikke rekker opp til taket, på det ene har jeg en mandarinkasse med te, og på det andre har jeg ingenting!! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har kjøpt noen fine flettekurver på ikea (nesten samme farge som kjøkkenskapene) og satt oppå.

Fikk akkurat plass til 5 stk, og det ble kjempefint. Jeg får plass til masse vaser og annet utstyr/skrot jeg ikke trenger hver dag, og det ser ikke så rotete ut som før da jeg fylte plassen med det samme tingene (men uten kurvene)

http://www.ikea.no/PIAimages/21034_PE106058_S4.jpg

Skrevet

En wok og 2 gamle kaffekjeler pluss noen figurer :wink:

Skrevet

Et vinstativ, pluss alle whiskyflaskene til sambo....

Gjest Nigella ul
Skrevet

Først har jeg plastfolie over alle skap, for jeg gidder ikke vaske matfett.

Oppå der står det en stor salatbolle fra Ikea (http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...118*10317*10322), ett gløggsett, to vaser og en te- (tror jeg)kanne jeg er livredd for at noen skal dra kjensel på for den har strengt tatt ikke noe på mitt kjøkken å gjøre. Men det er en annen historie.

Skulle gjerne hatt skap helt til taket, tror jeg vil adoptere ideen med kurver fra Ikea på toppen. Kan sikkert sraymales i en passende farge.

Skrevet

Det med kurver på toppen var en lur ide, men blir det ikke lett fettete og ekle??

Jeg har omtrent ingenting oppå skapene mine av nettopp den grunn. Jo har et stooooort rundt kakefat i hjørnet som ikke passer i skapene, og aldri blir brukt av den grunn det står oppå der.

:)anna..........jeg er 160 høy så måtte nok hatt kosteskaft for å fått av lokkene på de kassene...... :ler:

Skrevet

huff-ømt tema...... HAter det rotet oppå der så det er mulig jeg tjeler boks eller kurv-ideen.

KJøpte en vinstativ nettopp og det ryddet opp litt men ellers står det div.flasker med drikker oppi og kaffesirupen min. JEg er såpass høy at jeg bruker denne plassen ganske aktivt men det ser litt rotete ut.....

Skrevet

Har to vegger med kjøkkenskap. De ene er innebygd pga viften, og oppå det andre har jeg 7 gamle krukker i forskjellige størrelser.

Før låg det mobilesker, videokameraeske og mye rot. Ryddet for noen uker siden. :-)

Skrevet

Former og kakeformer og slikt jeg bruker sjeldent. Jeg må enten klatre eller få noen til å ta det ned for meg, så da blir det litt pes.

Skrevet

Noen blomstervaser, kaffekanner, ildfaste former og noen kurver med litt dill og dall.

Planen er å bygge plassen over kjøkkenskapene inn, så slipper jeg å vaske der så ofte...og det blir ekstra skap til mer enn det som står der nå.

Skrevet

To blomstervaser, 2 tekanner, to kakebokser som har stått der siden jul (de skal jeg jammen ta ned nå som jeg ble minnet på det), en pakke morsmelkerstatning og en tåteflaske (tre uker til termin..)

Gleder meg til å flytte i nytt hus. Der skal jeg ha takhøye skap :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...