AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 I følge noen artikkler på nett ol. blir en del norske menn valgt bort av kvinnene. Helst de med lavere inntekt, utdanning, selvtillit osv. Siden det har vert en del arbeid for å hjelpe jenter og kvinner i Norge, utført for å skape likestilling, hvorfor føler da mange at de er bedre enn alle disse som blir valgt bort? Det er jo ikke slik at noen er bedre enn noen andre da, når likestillingen er skapt og ønsket. Anonymous poster hash: 12b40...994 2
Gjest oleoh Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Det folk glemte for noen år siden var at kvinner har andre fordeler enn den mannlige befolkningen. Om kjønnene er likestilte når det kommer til arbeid, inntekt ol. betyr det at kvinner har en fordel. Mens en mann er født med den praktiske verdien han må skape selv, blir ei kvinne født med det, pluss sine kropslige fordeler.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Det folk glemte for noen år siden var at kvinner har andre fordeler enn den mannlige befolkningen. Om kjønnene er likestilte når det kommer til arbeid, inntekt ol. betyr det at kvinner har en fordel. Mens en mann er født med den praktiske verdien han må skape selv, blir ei kvinne født med det, pluss sine kropslige fordeler. Det er vel muligens en fordel å kunne føde på noen områder. Muligens høyere etterspørsel. Anonymous poster hash: 12b40...994
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Dette med utdanning er noe de fleste kan skaffe seg.Jeg driver en del med nettdating og da får man gjerne oppgitt med en gang hviket utdannelsesnivå vedkommende mann har,i profilen hans.Jeg velger ikke konsekvent bort menn uten høyere utdanning selv om jeg har det selv.Men hvis de står oppført med bare grunnsole lurer jeg jo litt på hvorfor.Vi bor i et land der alle har muligheter til å ta en eller annen form for utdanning.Hvis en mann er 35+ og bare har grunnskole blir jeg noe tvilende. De eneste jeg styrer konsekvent unna er langtids NAVere som ikke gidder gjøre noe selv for å komme seg i jobb.Har møtt endel slike gjennom nettdating,og felles for dem er at de virker blottet for selvinnsikt. De lurer veldig på hvorfor de aldri får seg dame,og hvorfor alle damer er så kravstore,osv.selv om de har vært uten jobb i årevis og har et liv som ellers består av dataspill og fylla hver helg.I like tilfeller er det ikke rart om man blir "valgt bort", som det kalles her. Anonymous poster hash: 673c2...07e 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Det folk glemte for noen år siden var at kvinner har andre fordeler enn den mannlige befolkningen. Om kjønnene er likestilte når det kommer til arbeid, inntekt ol. betyr det at kvinner har en fordel. Mens en mann er født med den praktiske verdien han må skape selv, blir ei kvinne født med det, pluss sine kropslige fordeler. Dette tåkepreiket må du gjerne utdype om du vil. Anonymous poster hash: 8f9d3...d70 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Det som jeg savner i slike diskusjoner er menn som velger vekk kvinner. I undersøkelsen om dette går det frem at ca 13 % av norske kvinner er uten egen familie. Hvorfor stiller ingen spørsmål om dette? Vi er flere kvinner som velges vekk fordi vi er for stygge, og det er likesom helt greit? Hilsen ei som har gitt opp menn. Anonymous poster hash: a6b1c...90e 12
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Å ikke ønske å ha et forhold med noen er ikke det samme som å synes man er bedre enn dem, da. Anonymous poster hash: 85c07...965 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har ingenting i mot lav utdannelse. Bryr meg ikke om han er snekker, barnehageassistent eller lege. Sosial intelligens, emosjonell intelligens, ikke for mange issues mentalt/psykisk.. da tror jeg vi kommer til å ha det fint uansett Anonymous poster hash: b9a88...9b7 5
Wolfmoon Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 I følge noen artikkler på nett ol. blir en del norske menn valgt bort av kvinnene. Helst de med lavere inntekt, utdanning, selvtillit osv. Siden det har vert en del arbeid for å hjelpe jenter og kvinner i Norge, utført for å skape likestilling, hvorfor føler da mange at de er bedre enn alle disse som blir valgt bort? Det er jo ikke slik at noen er bedre enn noen andre da, når likestillingen er skapt og ønsket. Anonymous poster hash: 12b40...994 Jeg "velger bort" en hel haug med menn, det er faktisk et fåtall menn jeg er interessert i å velge. Det betyr ikke at jeg tror jeg er bedre enn alle de jeg ikke noensinne ville velge, men rett og slett at jeg ikke ønsker å være i et forhold med dem. Og grunnen til at jeg ikke må velge noen, er selvfølgelig fordi jeg klarer meg selv og kun går inn i et forhold hvis jeg har de rette følelsene for vedkommende. 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Jeg tar høyere utdanning og selvsagt vil jeg ha (og har) en mann som holder på med det samme. Selvsagt vil man også ha en kjæreste med selvtillit. Det betyr ikke at noen tror de er mer verdt enn andre. Utdanning, jobb og selvtillit er noe vi alle kan gjøre noe med. Det er ikke mange som ønsker en kjæreste som ikke liker seg selv! Om en sliter med dårlig selvtillit kan man f eks gå til psykolog. Det finnes både menn og kvinner som er alene. Det betyr ikke at vi skal innføre tvangsekteskap. Folk har ansvar for egen lykke Anonymous poster hash: af1a5...a37 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Det folk glemte for noen år siden var at kvinner har andre fordeler enn den mannlige befolkningen. Om kjønnene er likestilte når det kommer til arbeid, inntekt ol. betyr det at kvinner har en fordel. Mens en mann er født med den praktiske verdien han må skape selv, blir ei kvinne født med det, pluss sine kropslige fordeler. Du ønsker altså å undertrykke kvinner fordi du ikke klarer å få deg noe ellers Gjett hva: du får deg ikke noe av å sitte her og være tidenes grinerunge. Gjør noe med livet ditt, personligheten og utseendet ditt. Selvsagt vil ingen kvinne ha en mann som ønsker å bestemme over henne og som furter og sutrer og skylder på andre for egen ulukkelighet. Du mangler selvinnsikt.Anonymous poster hash: af1a5...a37 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Nå var jeg nettopp innom datingssiden for å sjekke hvordan jeg fungerer. Ser bilde av mange mennesker, og der er det sikkert mange flotte mennesker som det er verdt å si hei til, men jeg er på en side hvor jeg skal føle den ekstra gnisten og føle meg tiltrukket. Ergo velger jeg de jeg synes er attraktive. Det som utgjør om han er attraktiv, er ikke hva han har skrevet om utdanningen, det går mest ut på hvordan han fremstiller seg selv på profilen, hvordan bildene hans er og hvordan han virker via bildene. Har han en kul utdanning er det et pluss, men det er på lik linje med om en fyr skulle hatt en kul hobby. Jeg har faktisk til gode å finne en fyr der inne som er attraktiv på disse punktene, som i tillegg bare henger over sofaen og ikke gidder å gjøre noe som helst. Jeg synes faktisk det er utrolig mange flotte karakterer inne på nettsidene; både lav og høy utdanning. De med lav kompenserer med noe annet. Om en mann ikke tror på det jeg sier her, er det jo bare å lage en kvinnekonto på sukker eller møteplassen og sjekke selv! Er mange interessante hobbyer og profiler, fine bilder... Utdanning er variert! Når jeg var der inne la jeg merke til at menn jeg "valgte bort", gjerne hadde et 1.merkelig uttrykk på bildet med pelskrage og trutmunn. 2. Ikke var stygge men ikke min smak. 3. For ung eller for gammel (finnes mange attraktive i alle aldersgrupper, men jeg vil ikke ha noen som er for ung eller for gammel). 4. Har smykke, trang skjorte og piggsveis (jeg må like stilen hans). Og denne type stil sier noe om en livsstil som ikke passer med meg. OSv. Ser jeg en fyr som er attrativ, har fine bilder og skriver en flott profil med hobbyer, interesser og virker reflektert - er jeg nysgjerrig. Eneste problemet er at jeg ikke tørr å ta initiativ selv. Anonymous poster hash: b9a88...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Hva mannen jobber med, eller hvor høy utdannelse han har, bryr jeg meg ikke om. Men jeg må ha en mann som liker seg selv, er trygg på seg selv, og gjerne har noen interesser. Selv har jeg høyere utdannelse, samfunnsengasjert, trygg på meg selv, har flere interesser. Derfor vil ikke jeg ha en mann, som bare vil sitte i sofaen og se på tv. Og som blir sur hver gang jeg skal ut på noe. Og jeg bryr meg heller ikke så mye om hvordan denne mannen ser ut, personlighet er mye viktigere. Men hvorfor skal jeg ta til takke med en mann, som ikke har det bra med seg selv, synes alt i livet er urettferdig, føler han ikke får til noe, men vil heller ikke prøve å gjøre noe for å få alt han ønsker seg i livet. Selv har jeg hatt mye motstand i livet, men jobbet hardt for å få et bra liv. Og jeg orker ikke da en mann som er helt motsatt. Anonymous poster hash: 46a0c...2ab
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Jeg blir mer lokket av interesser, hobbyer og livsstil. Om han har en veldig høy utdanning fordrer det gjerne mye av fritiden hans og går jo gjerne ut over psyken hans på et vis, i likhet med en som aldri gjør noe som helst! Jeg bryr meg om helse og livsstil, og da innebærer det jo å ta vare på søvn, mat og psyken. Høy utdanning = Lite søvn, stress, lite tid til refleksjon/interesser/hobbyer/trening= dårlig helse NAV`er = Hulter til bulter søvn, indre stress, altfor mye tid til refleksjon og psyker seg ned, ingen lyst til å drive med interesser og vil helst at noen skal komme å redde dem. Jeg vil gjerne ha en livsstil-match. Han må gjerne ha høy eller lav utdanning, men bør være "til stedet" og ha interesser, fritid og hobbyer. Om jobben hans er livet, bør den være interessant/hobby-aktig. Anonymous poster hash: b9a88...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har ikke valgt bort en del menn, jeg har valgt bort absolutt alle unntatt èn. Og jeg ville vel ikke selv blitt valgt av så mange heller, det er jo èn som har valgt meg. Jeg tror da ikke jeg er bedre enn noen av den grunn? Anonymous poster hash: d477c...8f2 2
20052014 Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Vil ikke ha en arbeidsnarkoman som aldri er hjemme eller en uten ambisjoner. Det meste i mellom er mer tiltalende. Endret 13. august 2015 av 20052014 2
absinthia Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Ærlig talt! Det er mer synd på avkommet til damer som velger ukritisk den første de kommer over som gir tegn til å ville ha dem. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 Det som er problemet idag er at det er altfor mange "basic bitches" som skal velge på øverste hylle i snobbå. Anonymous poster hash: 22c9e...11d
TheHairyToothfairy Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 Ja, gud forby at kvinner velger den mannen de vil ha. Stakkars menn. Forsmådde og snytt for kvinnen de fortjener. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 Å ikke ønske å ha et forhold med noen er ikke det samme som å synes man er bedre enn dem, da.Anonymous poster hash: 85c07...965 Dette! Ønsker jeg et forhold til en mann uten utdannelse? Nei, men jeg ser da ikke ned på dem av den grunn. Vi trenger alle slags folk i alle typer stillinger, alle kan ikke være like. Jeg ønsker heller ikke et forhold til noen som er 10 år eldre enn meg, men jeg ser ikke ned på 40 åringer av den grunn Anonymous poster hash: 73b7b...a76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå