Gå til innhold

Kjærlighetssorg. Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada nok en sutretråd om dette.

Men HERREGUD. Så vondt det er å ha kjærlighetssorg.

Ære være til alle som har gått gjennom dette.

Man tenker ofte "get over it, slutt å syt", men når man er midt oppi det, så skulle man trodd det var verdenssende!

Første tiden etter bruddet var jeg helt i sjokk. Hvordan kunne han være så kald? Hvordan kunne han bare slutte å elske meg? Hva er galt med meg?

Prøvde alt jeg kunne for å vinne han tilbake uten hell.

Måtte ha sovetabletter, hadde selvmordstanker (jepp, tragisk.)

Deretter null kontakt på 2 mnd, og jeg følte jeg var over han.

Klarte meg uten sovetabletter og det kunne gå dager mellom hver gang jeg gråt og følte meg verdiløs.

Følte at livet kunne faktisk gå videre.

Møtte han tilfeldig ute, dro hjem til han og hadde sex. 😔

Prøvde å holde meg hard, hørte ikke noe mer fra han etter sexen.

Gikk en uke eller to før jeg innså at det faktisk bare var sex, han ville bare tømme seg. Da knakk jeg sammen igjen. Er helt på bunnen snart, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skrev til han at jeg savner han fælt, men han svarer meg ikke engang.

Er det noen som forstår meg? Vi var sammen i 4 år, samboere og alt.

Fyfaen så vondt det gjør.

Fysisk vondt i brystet. Jeg vet han knuller rundt og flørter med andre. Lever livet !

Jeg fååår ikke til. Vil så gjerne glemme han 💔

For hva er vell vitsen i at jeg skal elske noen som ikke elsker meg..?

#ikke let etter lykken på samme plass du mistet den.

💐🔫

Anonymous poster hash: a767c...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..

Det er dessverre ikke til å komme unna at kjærlighetssorg er fordømt jævlig. Så enkelt er det, det er inni helvettes vondt. Og slik vil det være en (liten) god stund. Du kommer til å gråte mange bitre tårer, ha mang en våken-netter, dager hvor du føler deg helt nummen, ikke forstå hvor livet er på vei, og elske og hate eksen om hverandre. Dette er normalt, og det eneste som hjelper - uansett hvor klisjé det måtte høres ut - er tid. Tid til å lege sårene dine, tid til å finne ut av deg selv og tid identifisere deg selv om en egen person og ikke kjæresten til [...].

Hold deg unna eksen din, det ble slutt for en grunn og han virker ikke til å behandle deg respektfullt i ettertid. Ta den lærdommen du kan av forholdet som var, og bær den med deg videre i livet. Han var kanskje ikke den store kjærligheten i ditt liv, men dere har antageligvis lært mye av hverandre - på godt og vondt - opp igjennom åra.

Det ser kanskje mørkt ut nå, uten lys i enden av tunellen, men du kommer dit. Det kommer en dag hvor du skal smile og le på en så hjertens herlig måte som du trodde du aldri kunne eller skulle gjøre. Det kommer en tid hvor du tenker tilbake på denne perioden med blide øyne. Bare tenk den mestringsfølelsen når du står *på den andre siden*, og du klarte det helt på egenhånd?! Hallelujah!

Mange av oss har vært gjennom det, og det store flertallet får hodet over vann igjen - gjerne i en enda bedre versjon av oss selv! Lykke til, og en god klem til deg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ååh, så godt å lese. Takk for at du tok deg tid til å svare nettopp meg. Nå får jeg kanskje sove inatt. :-)

Gjest Amémonos
Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av Amémonos
AnonymBruker
Skrevet

Sleit et årstid før jeg kom over denne videoen. Hjalp meg ivertfall i storgrad til å komme over den siste kneika.

http://youtu.be/Vzk3EK6-690

Han har et par til relevante videoer.

Håper det hjelper og stor klem til deg.

Anonymous poster hash: 50c30...ac8

AnonymBruker
Skrevet

Vet veldig godt hvordan du har det :hug: Jeg har hatt kjærlighetssorg i 2 år og kommer aldri over dette her virker det som. Har vært gjennom 3 psykologer, 1 selvmordsforsøk og 1 år på antidepressiva.Men ingenting hjelper. Håper det går seg til om noen år.

Men ja, prøv å finn på ting med venner og sånn. Det hjelper ikke meg å gjøre det, men kanskje det funker på deg. Uansett er det greit å være sosial.

Lykke til videre!

Anonymous poster hash: 944d9...70f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjærlighetssorg i fjor, var usikker på om jeg noen gang skulle bli ordentlig glad igjen. Men det ble jeg. :) Det tok lengre tid enn jeg trodde (ca 5 måneder, og vi var ikke sammen…), men det som funka:

- INGEN kontakt. Slette fra sosiale medier, slette vennene hans, etc. Ingen stalking.

- Kom deg ut. Jeg var i en situasjon der jeg ikke hadde så mange av vennene mine rundt meg (bodde utenlands), og det var det tøffeste. Ble mye telefonsamtaler, men det beste er jo å komme seg ut og møte folk.

- Få ut aggresjonen. Jeg løp masse, fikk blåst ut litt, og ble fit. Win-win.

- Hold deg unna rebounds i begynnelsen, en føler seg ofte bare mer tom etterpå.

- Omgi deg med positive mennesker.

- Fokuser på hvor mye bedre livet ditt kan bli nå. Det blir jo slutt for en grunn, og det er noen andre der ute som kan gi deg masse glede. Ikke mist troen på det. :klem:

Anonymous poster hash: 1be78...dab
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Det hjelper å høre at jeg ikke er den eneste der ute (selvom jeg egentlig er fullt klar over det).

Det værste er jo tanken på at han skal få seg ny dame. Det kommer jo til å skje. Jeg blir gal av tanken :-(

Drømt om han i ei uke i strekk nå, at han har seg med andre osv. Høres jo helt sinnsykt ut men jeg drømmer mye om det jeg tenker på om dagen.

Jeg vet f.eks at han snakker med ei, og da må jeg snoke på henne. Får ikke til å slutte! Ser på bilder og prøver å sammenligne oss. Er hun penere, snillere, bedre... Off. Så vondt og elske noen.

Vil ikke dette igjen, kjærlighet gjør bare vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Det hjelper å høre at jeg ikke er den eneste der ute (selvom jeg egentlig er fullt klar over det).

Det værste er jo tanken på at han skal få seg ny dame. Det kommer jo til å skje. Jeg blir gal av tanken :-(

Drømt om han i ei uke i strekk nå, at han har seg med andre osv. Høres jo helt sinnsykt ut men jeg drømmer mye om det jeg tenker på om dagen.

Jeg vet f.eks at han snakker med ei, og da må jeg snoke på henne. Får ikke til å slutte! Ser på bilder og prøver å sammenligne oss. Er hun penere, snillere, bedre... Off. Så vondt og elske noen.

Vil ikke dette igjen, kjærlighet gjør bare vondt.

Vet så godt hvordan du har det. Konen min gjennom 15 lange år var utro og forlott meg brått over natten for den nye elskeren sin. Lå hver natt og viste at det som enda føltes som min kone og sjelevenn lå med en annen mann. Vil ikke anbefalt det jeg gjorde, men for meg hjalp det å ha en del ons og få et mer avslappet forhold til sex.

Skrevet

Jeg leser meg ut av vonde situasjoner. Når jeg leser så kan jeg forme ting i hodet til å passe meg bedre, så jeg har gitt eget ansikt til sterke karakterer om jeg føler meg svak, gitt mennesker jeg hater til onde karakterer eller tilfeldige mordoffer.

Det er min terapi.

Egentlig så er rådet mitt en liten dose eskapisme hver dag. Røm fra egne tanker, litt som å sove når du er våken. Kanskje det er film, eller badekar lg god musikk, eller god bok.. Eller en helg med hun venninna som ler for mye og for høyt...

Gi deg selv noen pauser og ikke fokuser alt på å bearbeide savnet etter denne personen. For det er en form for besettelse også.

Skrevet

jeg gikk på et fjell der ingen så meg, å ingen hørte meg, så skreik jeg å ropte ut, alle spørsmål jeg hadde som han ikke ville svare på, som gnaga i hode. det var så deilig å få det ut :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg gikk på et fjell der ingen så meg, å ingen hørte meg, så skreik jeg å ropte ut, alle spørsmål jeg hadde som han ikke ville svare på, som gnaga i hode. det var så deilig å få det ut :)

Kjipt å ikke få svar da, men det hørtes veldig fristende ut. Lyst å rope så høyt jeg kan både det ene og det andre :P

AnonymBruker
Skrevet

Vet så godt hvordan du har det. Konen min gjennom 15 lange år var utro og forlott meg brått over natten for den nye elskeren sin. Lå hver natt og viste at det som enda føltes som min kone og sjelevenn lå med en annen mann. Vil ikke anbefalt det jeg gjorde, men for meg hjalp det å ha en del ons og få et mer avslappet forhold til sex.

Jeg prøver å flørte å har jo hatt sex etter han. Men jeg blir bare kvalm. Tom. Føler at han er bedre enn alle andre og at de ikke betyr noe..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å flørte å har jo hatt sex etter han. Men jeg blir bare kvalm. Tom. Føler at han er bedre enn alle andre og at de ikke betyr noe..

Kan ikke si så mye mer en at det vil gå over med tiden. Jeg trodde selv jeg var med den rette, livet var perfekt, barn og allt på stell, det perfekte a4 liv. Allt raste over natten. Når jeg fikk høre at det kom til å gå over trodde jeg ikke på det. Følte at min situasjon var spesiell og henne var spesiell. Nå har det gått en del tid og det gjaldt faktisk meg også. Det er en liten trøst, men jeg er overbevist om at det vill gå over også for deg.

Tenk at din livsglede og lykkefølelse ikke skal behove og avhenge av en annen person og jobb deg mot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...