Gå til innhold

Noen single som har blitt kunstig befruktet her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden ingen menn vil ha meg har jeg bestemt meg for å reise til Barcelona og bli inseminert. Så nettopp 2 søstre på TV2-nyhetene som hadde gjort det.

Min største drøm er å få en latinounge. Er det noen som har gjort dette og som kan dele litt erfaringer? Hva koster det?

Anonymous poster hash: 2103a...e70
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd i Danmark, men ikke blitt gravid enda (bare prøvd en gang da).

Anonymous poster hash: f4d73...6a0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd i Danmark, men ikke blitt gravid enda (bare prøvd en gang da).

Så spennende :) Hvordan har prosessen vært så langt? Er det vondt? Og hva koster det? Jeg leste på hjemmesiden til Stork-klinikken at det koster DKK 50.000 ca pr inseminasjon. Det blir en dyr unge da..

AnonymBruker
Skrevet

50.000 for inseminering hørtes dyrt ut.

Er det ikke prøverør du tenker på..?

Anonymous poster hash: 34427...1cc

AnonymBruker
Skrevet

50.000 for inseminering hørtes dyrt ut.

Er det ikke prøverør du tenker på..?

Øh, er ikke sikker på hva prøverør er jeg..

Men jeg mener sånn inseminering via klinikk. Altså jeg skal bli gravid ved hjelp av donor, siden ingen menn vil ha meg frivillig. Kanskje jeg så på feil prisliste. Men er det noen som har gjort dette her og hva betalte dere?

Eneste jeg tenker som er litt dumt er at jeg får et forklaringsproblem for ungen.. hvor er pappa liksom..

AnonymBruker
Skrevet

Siden ingen menn vil ha meg har jeg bestemt meg for å reise til Barcelona og bli inseminert. Så nettopp 2 søstre på TV2-nyhetene som hadde gjort det.

Min største drøm er å få en latinounge. Er det noen som har gjort dette og som kan dele litt erfaringer? Hva koster det?

Hvor gammel er du?

Dette høres veldig umødent og lite gjennomtenkt ut.Det er snakk om et menneske her,ikke et tilbehør.

Anonymous poster hash: a952c...adf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke helt gjennomtenkt ut.

Jeg har selv såkalt donorbarn, og det er en omstendig prosess som tar tid.

Anonymous poster hash: 5aa32...4f6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Dette høres veldig umødent og lite gjennomtenkt ut.Det er snakk om et menneske her,ikke et tilbehør.

Anonymous poster hash: a952c...adf

Jeg er 33 år. Har tenkt igjennom dette lenge. Jeg vet det er snakk om et menneske da.. men har alltid hatt lyst på en latinounge. Vet ikke hvorfor, men de er så søte..

Det viktigste er at ungen er frisk. Vet det er en prosess som tar tid. Har SÅ lyst, dette er eneste måten for meg å få barn på, jeg får jo ikke lov å adoptere som singel. Og som sagt så hater alle menn meg.

Men så er det alt dette med å være alene om ansvaret da.. også tenker jeg på i forhold til at barnet ikke vil ha en far. Er derfor jeg ønsker å høre fra andre som har vært gjennom det samme :)

AnonymBruker
Skrevet

Du bør sette deg inn i prosessen først.

Inseminasjon er at de sprøyter sæd inn i livmoren når du har eggløsning. Eggløsningen kan være naturlig i din egen syklus eller satt igang via hormonbehandling. Det spørs på din syklus.

Prøverør (IVF) da blir du satt på en skikkelig hormonkur for å modne egg. Så tar de ut eggene via å stikke en lang når gjennom skjeden til eggstokkene og suger ut eggene, dette kalles egguttak. Så befrukter de eggene i laboratoriet og setter inn 1 eller 2 egg i livmoren din etter et par dager. Om man får flere befruktede egg så kan man fryse dem ned.

Det er ingen garantier med å bli gravid på noen av måtene. Og det koster, sørlig IVF. Og det er tøft både psykisk og fysisk å gå igjennom.

Anonymous poster hash: 75123...dce
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør sette deg inn i prosessen først.

Inseminasjon er at de sprøyter sæd inn i livmoren når du har eggløsning. Eggløsningen kan være naturlig i din egen syklus eller satt igang via hormonbehandling. Det spørs på din syklus.

Prøverør (IVF) da blir du satt på en skikkelig hormonkur for å modne egg. Så tar de ut eggene via å stikke en lang når gjennom skjeden til eggstokkene og suger ut eggene, dette kalles egguttak. Så befrukter de eggene i laboratoriet og setter inn 1 eller 2 egg i livmoren din etter et par dager. Om man får flere befruktede egg så kan man fryse dem ned.

Det er ingen garantier med å bli gravid på noen av måtene. Og det koster, sørlig IVF. Og det er tøft både psykisk og fysisk å gå igjennom.

Takk! Jeg fikk mail fra klinikken i Barcelona nå, så fikk svar på en del spørsmål. Men dette med syklus er vanskelig, jeg vet jo aldri når jeg får mensen.

Er fortsatt i tenkeboksen, i går var jeg heeelt sikker på å gjennomføre dette, i dag er jeg litt mer sånn skal, skal ikke. Min største drøm er å bli mamma! Men etter å ha vokst opp med en far som ikke var særlig tilstede tenker jeg litt på hva et evt barn vil føle også.. Har i dag god kontakt med familien min så et evt barn vil få flere mannlige rollemodeller. Jeg har et stabilt liv og stabil økonomi.

Er det noen som har fått barn på denne måten? Og hva har dere sagt til barnet?

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Jeg fikk mail fra klinikken i Barcelona nå, så fikk svar på en del spørsmål. Men dette med syklus er vanskelig, jeg vet jo aldri når jeg får mensen.

Er fortsatt i tenkeboksen, i går var jeg heeelt sikker på å gjennomføre dette, i dag er jeg litt mer sånn skal, skal ikke. Min største drøm er å bli mamma! Men etter å ha vokst opp med en far som ikke var særlig tilstede tenker jeg litt på hva et evt barn vil føle også.. Har i dag god kontakt med familien min så et evt barn vil få flere mannlige rollemodeller. Jeg har et stabilt liv og stabil økonomi.

Er det noen som har fått barn på denne måten? Og hva har dere sagt til barnet?

Om du har ustabil syklus så blir du satt på hormoner. Det er det minste problemet.

Jeg har ikke selv fått barn med donor. Men kjenner en som dro til Stork og fikk barn, alene. Hun har vært helt ærlig med barnet. Det er jo ikke noe å skjule. Det viser jo bare at du virkelig ønsket er barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så spennende :) Hvordan har prosessen vært så langt? Er det vondt? Og hva koster det? Jeg leste på hjemmesiden til Stork-klinikken at det koster DKK 50.000 ca pr inseminasjon. Det blir en dyr unge da..

Tror det ble 14.000-15.000 med åpen donor, flybillett, samtale med jordmor fra Stork, frysing av sæd og inseminasjon. Det er ikke vondt nei, det er som å være hos gynekologen, Men du virker veldig umoden i måten du skriver på. Jeg synes ikke du skal gjøre det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det ble 14.000-15.000 med åpen donor, flybillett, samtale med jordmor fra Stork, frysing av sæd og inseminasjon. Det er ikke vondt nei, det er som å være hos gynekologen, Men du virker veldig umoden i måten du skriver på. Jeg synes ikke du skal gjøre det.

Vil ha meg frabedt din mobbende tone her. Du vet ingenting om meg, så ikke uttal deg. Du kan ikke være særlig moden som sier sånt. Kommer det flere stygge kommentarer så rapporterer jeg, alle som en.

Vil kun ha tilbakemeldinger fra de som har gjort dette, ikke de som er ute etter å slenge dritt og være drittsekker!!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver "min største drøm er å få en latinounge" og er over 20 år, så lyser det umodenhet lang vei!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hater alle menn deg egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver "min største drøm er å få en latinounge" og er over 20 år, så lyser det umodenhet lang vei!

Innlegg rapportert for mobbing. Pell deg ut av tråden om du ikke har noe konstruktivt å si.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hater alle menn deg egentlig?

Vet ikke. Men når menn slår meg, mishandler meg, mobber meg og overfaller meg stadig vekk så er vel det et tegn? Kunne evt reist til Thailand og hentet en mannlig thaibrud, men jeg føler at det er bedre å få barn alene nesten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde kontakte Stork-klinikken i København. Be om en samtale. De har lang erfaring, og det er veldig flinke og behagelige å snakke med. De har også donorer med ulik etnisk bakgrunn.

Det er kanskje greit å forhøre seg flere steder når man skla gjennomføre noe så viktig og alvorlig som dette?

Jeg har god erfaring med Stork, og det er vant med å få henvendelser fra blant annet Norge.

Anonymous poster hash: 5aa32...4f6
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Men når menn slår meg, mishandler meg, mobber meg og overfaller meg stadig vekk så er vel det et tegn? Kunne evt reist til Thailand og hentet en mannlig thaibrud, men jeg føler at det er bedre å få barn alene nesten.

Høres ut som noe er veldig galt her spør du meg.. Det er vel ikke alle du har møtt som gjør det..?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette virker lite gjennomtenkt, og ja, du virker noe umoden! "Alle menn hater meg", "jeg kan dra og hente meg en mannlig thaibrud", "min drøm er en latinounge"..

Jeg forstår at du sikkert har hatt mange vanskelige opplevelser med menn, men et barn er ikke "tilbehør" hvor man kan få det i den "riktige" form og farge. Man får et barn, DITT barn. Det er en livslang avgjørelse - du vil for alltid være dette barnets mamma.

Når du i tillegg ombestemmer deg annenhver dag im du vil gjøre det eller ikke, så vent - tenk deg litt om:)

Anonymous poster hash: 18e69...39c

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...