Gå til innhold

Hvilken hvitfarge bør jeg velge?


Eowyn

Anbefalte innlegg

Nå skal vi male stua, og vi er sånn i tvil hvilken hvitfarge vi bør velge...

Gulaktiv hvit? Gråaktig? Beigeaktig? Helt hvit? :-? Hvilken vil gjøre seg best i et stort rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Enten gul eller beigaktig, for helt hvitt tror jeg blir for kaldt.

Jeg er veldig svak for litt bruntone i, for det gir litt varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit narsiss er fargen din. Den er brukt i "90%" av alle stuer :-) Hvit med et varmt skjør i. Spesielt om du har TV i samme rom er det viktig å ikke gå for kalde eller harde farger. Det blå tv-lyset gjør stuen veldig kald om ingen farge konkurer. Dører og karmer kan male i helt hvitt. Det blir veldig pent. Husk matt maling på veggen 15-20 i glans og blank på karmer og dører 70-90 glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dører og karmer kan male i helt hvitt. Det blir veldig pent. Husk matt maling på veggen 15-20 i glans og blank på karmer og dører 70-90 glans.
Ferdigmalte dører og vindu i hvitt, er ikke i helhvit som mange kanskje tror. Fargen heter eggehvit, og blir ikke fullt så "blendende". Bare et lite tips...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut caffe latte. Den ble ihvertfall helt nydelig hos oss. Varmt og koselig, men fremdeles luftig og lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut caffe latte. Den ble ihvertfall helt nydelig hos oss. Varmt og koselig' date=' men fremdeles luftig og lyst![/quote']

Den har jeg sett i flere stuer og den liker jeg kjempegodt! Vurderer den selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Malte kjøkkenet mitt i dag, i en hvitfarge som heter Lys Provence....Å fy! Ikke fin i det hele tatt! Fikk ikke tak i caffelatte som jeg hadde en prøve på, og trodde lys provence skulle være nesten lik. Den ble litt for, ja, vet ikke hva jeg skal si annet enn at den IKKE anbefales.

Mari 74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stor stue, med "mye vegger". Den er malt i Egghvit, og det er lyst og fint, ikke "kaldt". Som kontrastfarge på veggen i trappeoppgangen har jeg Kaffe Latte, knallfint! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har eggehvit i hele leiligheten og synes det er lyst og fint. Ikke kaldt. Det er såvidt litt gulskjær i den om man sammelikner med 100% hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caffe Latte har jo ganske mye farge i seg, så den framstår jo ikke hvit, nærmere beige. En veldig fin farge, men som Dina 69 skrev, kan den brukes som kontrastfarge til f.eks. eggehvit eller hvit naciss. Eggehvit er med bittelitt gul i, og hv.narciss med en anelse rødt i tillegg. (blir litt varmere da) Men de er hvitaktige begge to. Vi har hvit narciss på vår stue, og det ble utrolig bra! Den tok opp dagslyset vi får inn på en god måte, slik at det blir et godt spill på veggene. Hos oss framsto den ikke oransje, heller litt lys cremefarget. Vi valgte å kontrastere med helhvitt, noe som faktisk fungerer veldig bra! Syns vi selv,da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...