Alja Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har lagt ut en del "skrive bok" tråder nå, så jeg må bare beklage alt gnålet. Som noen av dere sikkert har fått med dere har jeg begynt å skrive en biografisk roman. Om det blir en roman eller bare en selvbiografi vet jeg ikke enda. Problemet mitt er bare det at i denne skriveprosessen har vonde, ganske heavye episoder fra barn og ungdomsår poppet frem i hodet. Jeg hadde egentlig glemt mye av disse verste hendelsene. Det blir ingen bra "bok" (om det blir bok) dersom jeg utelater noe. Det er detaljer og hendelser som er svært viktige i forhold til den jeg er i dag, og også med tanke på sykdomsforløpet mitt. Jeg vurderer nå å anonymisere teksten. Dersom den blir utgitt da (noe som er usannsynlig, men det er jo det som er målet), i hvor stor grad må jeg bare regne med å bli gjenkjent? Jeg skriver ingen stedsnavn, kun nord og sør-Norge, og jeg skriver ingen navn. Jeg kommer ikke til å la vær å prøve å få den utgitt. Jeg vil dele hva som har hendt, for det er så tabu. Jeg har opplevd ting få har skrevet om, fordi det rett og slett blir for "grovt" og vondt. Jeg vil at noen kanskje skal kunne kjenne seg igjen og føle på at det er håp for dem også. Det er alt jeg ønsker. Jeg vil hjelpe andre, og hjelpe meg selv med å sortere.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Det spørs hva du mener med å bli gjenkjent? Tenker du familie, venner eller naboer? Anonymous poster hash: 9e8a6...fcc 1
Alja Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2015 Det spørs hva du mener med å bli gjenkjent? Tenker du familie, venner eller naboer? Anonymous poster hash: 9e8a6...fcc Familie og nærmeste venner vil jo kjenne meg igjen. Tenker mer på nabo, kolleger, studievenner og samfunnet generelt:-p
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 Er det sex i boken? Anonymous poster hash: ad98c...478
Alja Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2015 Er det sex i boken?Anonymous poster hash: ad98c...478 Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå