Piarina Skrevet 16. august 2004 #1 Skrevet 16. august 2004 Tenkte jeg skulle gi dere et lite tips om hvor det er lurt å IKKE bestille bryllupsblomstene....for nå er jeg ganske sjokkert... Butikken er i Hegdehaugsveien i Oslo, heter Homannsbyen blomster, og er i Inter Flora kjeden. For det første: Jeg hadde bestilt knall orange roser og knallorange calla-liljer. Det jeg fikk var burgunderfargede callaer og fersken-rosa roser...ikke den lekreste kombinasjonen... For det andre: I halvparten av callaene var det MUGG... For det tredje: Det hvite nydelige satinbåndet som var tvinnet rundt stilkene på blomstene var kliss vått og dermed grått... For det fjerde: Jeg hadde gitt 1700,-kr for denne herligheten. Dessuten hadde blomstene masse brune flekker på seg. Ikke akkurat første sortering... Så hva gjør man da, når man får en sånn brudebukett i hendene 10 minutter før vielsen starter...? Jeg var ganske fortvilet, og lurte på om jeg i det hele tatt skulle bruke buketten. Til slutt fant jeg ut at jeg fikk bare bruke den, men det var selvfølgelig ikke en eneste av gjestene som kommenterte blomstene, for de var ikke spesielt fine. Så idag tok jeg med meg buketten tilbake til butikken for å vise dem. Damen som hadde laget dem var veldig imøtekommende og beklaget ivei, men butikksjefen begynte å krangle med meg da hun spurte han hvordan de skulle løse det. Da jeg påpekte fargene svarte han at han selv syns buketten så knall orange ut. Jeg holdt callaene opp mot noen knallorange callaer de hadde i butikken, og sa at det var sånn de egentlig skulle være. Han svarer meg at det var sånn de hadde vært i utgangspunktet, men at de ble mørkere uten vann en hel dag. Jeg fortalte han at blomstene kun hadde vært uten vann i 3 timer, og om han virkelig mente at de skiftet farge fra knall gul-orange til burgunder. Og det mente han visst... Angående muggen i blomstene påstod han at det også kunne skje når de var uten vann en dag....og at de uansett ikke hadde herredømme over hva som skjedde med blomstene under transport i en kjølebil....? Eh...vi hentet blomstene i butikken selv...kjølebilen kjører blomstene til butikken, FØR dekoratøren setter dem sammen....og mugg kommer jo av at det er for fuktig og tett, ikke at det er tørt... Jeg stod på mitt, og ga meg ikke, og til slutt drar han ut kasseskuffen i villt raseri, slenger to 500-lapper til meg og sier "du får 1000kr tilbake, men jeg er IKKE enig". "Og disse tar jeg!!" sier han, mens han røsker brudebuketten ut av hendene mine. :o Jeg ristet på hodet, tok tingene mine og gikk, mens de to blomsterdekoratør-damene stod sjokkerte og så på sjefen sin.
sommerfuglene Skrevet 16. august 2004 #2 Skrevet 16. august 2004 uff stakkars deg! Det hørtes ut som et mareritt! Håper du får pengene igjen, det burde ha rett til! De taper kunder av sånne ting, for jungeltelegraf er den beste reklame en kan ha. Så bare spre det til venner og famile, sånt sprer seg!!!
Vivekke Skrevet 16. august 2004 #3 Skrevet 16. august 2004 Noe så kjedelig... og makan til dårlig service! Kjenner jeg blir på dine vegne. Bra du klaget, men ikke særlig morsomt å møte noen som er så lite forståelsesfulle og samarbeidsvillige. DU FORTJENER VIRKELIG EN :blomst_opp: !
Cajsa Skrevet 16. august 2004 #4 Skrevet 16. august 2004 :o Fytte katta!!! Er det mulig? Jeg skal sørge for å spre det til alle jeg kjenner..
Gjest MrsL Skrevet 16. august 2004 #5 Skrevet 16. august 2004 :o :o :o Jeg hadde rosa calla og de sto uten vann i nesten to uker og bevarte fargene helt perfekt. Slike folk skulle ikke vært sluppet løs på kunder!
Gjest Tex Skrevet 16. august 2004 #6 Skrevet 16. august 2004 Herregud, stakkars deg! SÅ bra at du forteller det her inne, så får en hel haug andre bruder sjangs til å velge et annet sted. Det hadde vært moro om alle damene her inne hadde tatt turen innom sammen med en venninde... og tittet seg rundt... og snakket høyt om hvor fantastisk mye penger de skal legge i en bukett.... hvorpå venninden plutselig sier vent litt, det var jo denne butikken det stod om i VG`s blindtest, der de laget den buketten til den jenta som fikk mugne blomster..... Faens folk, at dem ikke skammer seg! Min bukett ramlet fra hverandre, ikke spesielt moro å snuble i deler av egen bukett på tur oppover, men de som satt igjen så ihvertfall flott ut. Ellers fikk jeg til trøst at det var bra at noe gikk galt, for i et ellers så perfekt bryllup må noe gå galt for at lykken skal vare
Cajsa Skrevet 16. august 2004 #7 Skrevet 16. august 2004 Det hadde vært moro om alle damene her inne hadde tatt turen innom sammen med en venninde... og tittet seg rundt... og snakket høyt om hvor fantastisk mye penger de skal legge i en bukett.... hvorpå venninden plutselig sier vent litt, det var jo denne butikken det stod om i VG`s blindtest, der de laget den buketten til den jenta som fikk mugne blomster.....
Gjest Madam Felle Skrevet 16. august 2004 #8 Skrevet 16. august 2004 Det hadde vært moro om alle damene her inne hadde tatt turen innom sammen med en venninde... og tittet seg rundt... og snakket høyt om hvor fantastisk mye penger de skal legge i en bukett.... hvorpå venninden plutselig sier vent litt, det var jo denne butikken det stod om i VG`s blindtest, der de laget den buketten til den jenta som fikk mugne blomster..... Det var en lur ide Må faktisk si at jeg hadde vurdert å bytte arbeidsplass, om min sjef oppførte seg slik. For det går jo tross alt ut over alle som jobber der.
Gjest Tabby Skrevet 16. august 2004 #9 Skrevet 16. august 2004 Er det mulig? Så leit at buketten din ble så langt fra det du ønsket, og å bruke mugne blomster, at ikke dekoratøren så det da hun satt den sammen? :o Og de har vel skrevet ned hva du ønsket deg i buketten av farger? Jeg rister på hodet jeg! Stakkars deg! :trøste:
Snuppelure Skrevet 16. august 2004 #10 Skrevet 16. august 2004 Jeg kjenner til denne butikken. Og det er en grunn til at jeg ikke handler der mer.... Men at det skulle være så ille som du beskriver!!! Jeg er sjokert. Og hvorfor i alle dager skulle han beholde buketten din? Det var jo tros alt den du brukte på selve dagen. Dette hadde jeg rapportert rett til Interflora sentralt og ikke gitt meg før jeg hadde fått igjen resten av pengene samt et solid gavekort som kompensasjon!!! Til dere andre kan jeg anbefale en anne butikk jeg oppdaget for en stund siden, Smestad blomster. Har allltid trodd at de bare selger tulipaner på t-bane stoppen. Men etter at jeg fikk en bukett derifra i vinter har jeg selv bestilt utelukkende fra dem. Super kvalitet og nydelige buketter!
diddi Skrevet 16. august 2004 #12 Skrevet 16. august 2004 Så godt at noen tør å klage. Men det er skammelig at de kan levere fra seg noe slikt og så attpåtil reagere på den måten. (Ingenting ber seg raskere enn ryktet om dårlig service til kommende bruder!!!)
Bokalven Skrevet 16. august 2004 #13 Skrevet 16. august 2004 :o Horribelt! Bra du sprer ordet! Dårlig service er ikke bra!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. august 2004 #14 Skrevet 16. august 2004 Fy fader, det var utrolig dårlig både service og arbeidsstolthet! *grøss*
Martha Stewart Skrevet 16. august 2004 #16 Skrevet 16. august 2004 :hår: Uff, føler med deg! Og takk for advarsel, den butikken går jeg forbi hver dag på vei til jobb så jeg kunne ha kommet til å bestille blomster derfra...! Å få en bukett jeg ikke liker er ett av mine verste mareritt ifm med bryllupet, tror jeg. Som du sier så får man den opp i hendene like før vielsen, når det er for sent å finne en ny. Blomster er kjempeviktig for meg - har nesten drømt like mye om buketten som om kjoler!
Vendelin Skrevet 16. august 2004 #17 Skrevet 16. august 2004 Jeg hadde krevd hver krone tilbake ! Hadde vært fly forb..... Forbrukerrådet er gld i sånne saker
Piarina Skrevet 16. august 2004 Forfatter #18 Skrevet 16. august 2004 Tusen takk for trøst jenter!!! Det første jeg tenkte på var å skrive det her ja... Og det er jo helt sjokkerende, alle jeg forteller det til holder på å ramle av stolen. Glemte forresten å si at da jeg var på vei ut av butikken stod de to sjokkerte blomsterdekoratør-damene på hver sin side og beklaget seg, mens de himlet med øynene over sjefen sin. Sjefen hadde stormet inn på bakrommet med buketten min, men tittet ut akkurat da....og han så tydligvis at de beklaget seg etc, for han ropte navnene deres høyt ut, at de måtte komme inn på bakrommet til han, ikke prate med meg... :o Stakkars damer, de var jo søte og snille. Jeg skal skrive et langt brev til Interflora sentralt ja, så får vi se hva som skjer. Jeg hadde jo tilogmed gitt butikken tre fargebilder av nøyaktig hvordan brudebuketten skulle se ut...så det var ikke det at jeg hadde gitt dårlige instrukser heller. Men det aller verste var jo hvordan han reagerte da jeg klaget, det går virkelig ikke an.
Cand alt Skrevet 16. august 2004 #19 Skrevet 16. august 2004 Jeg er rystet hvor frekk folk er. Bra du la ut denne advarselen.
Nimue Skrevet 16. august 2004 #20 Skrevet 16. august 2004 Dette er HELT utrolig, at det går ann!! Bra at du skriver et brev og forteller om denne hendelsen, de bør virkelig få vite dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå