Gå til innhold

Godbiter til katt med fôrintoleranse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har fôrintoleranse, og må gå på spesialfôr. Noen som vet noe om det finnes, evt. hvor jeg kan bestille, godbiter som er tilpasset katter med fôrintoleranse?

Anonymous poster hash: bf63c...41f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det den ikke tåler? :)

AnonymBruker
Skrevet

Kattemynte, kan det være noe?

Anonymous poster hash: b4b5d...77c
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det den ikke tåler? :)

Det er det ingen som vet, bare at han har fôrintoleranse. Kattefôr er sammensatt av så mye forskjellig at det er umulig for meg å teste ut mange forskjellige fôrtyper for å finne ut dette.

Vet ikke om dyrlegen evt kan finne det ut. Men uansett så skal jo alle slike katter tåle spesialfôret. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kattemynte, kan det være noe?

Anonymous poster hash: b4b5d...77c

Kanskje, jeg vet ikke om han tåler det. Men tenkte helst på noe som likner på vanlige godbiter :)

Skrevet

Kattemynte tåler de fleste katter, men det er jo ikke godbit per se.

Finnes spesialmaten den får i forskjellige smaker? Vi kjøper ikke godbiter til våre, men små poser av andre typer fór, som de får i en slik aktivitetsball. Siden det lukter og smaker annerledes er det godbiter nok i massevis ifølge mine tre frøkner. De liker faktisk det bedre enn typiske godbiter.

AnonymBruker
Skrevet

Kattemynte tåler de fleste katter, men det er jo ikke godbit per se.

Finnes spesialmaten den får i forskjellige smaker? Vi kjøper ikke godbiter til våre, men små poser av andre typer fór, som de får i en slik aktivitetsball. Siden det lukter og smaker annerledes er det godbiter nok i massevis ifølge mine tre frøkner. De liker faktisk det bedre enn typiske godbiter.

Ok, takk for tips!

Enn så lenge vet jeg ikke om det finnes flere smaker men tror faktisk ikke det. Noe jeg må undersøke videre, men hvis det gjør det så kan jeg gjøre det du nevner:)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Kan rå kjøttbiter være et alternativ?

Eller slike tørkede små fisk som du får kjøpt i små poser (og som lukter veldig kraftig tørrfisk)?

Jeg gir mine litt Almo Nature våtmat fordi de omtrent klatrer opp ned i taket når jeg tenker 'våtmat', og Almo Nature lager snacks også, men jeg er litt usikker på om snacks'en er å få i Norge...

Lenke til snacks'en

Korrigering: Fisk, ikke fiks

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Kan rå kjøttbiter være et alternativ?

Eller slike tørkede små fisk som du får kjøpt i små poser (og som lukter veldig kraftig tørrfisk)?

Jeg gir mine litt Almo Nature våtmat fordi de omtrent klatrer opp ned i taket når jeg tenker 'våtmat', og Almo Nature lager snacks også, men jeg er litt usikker på om snacks'en er å få i Norge...

Lenke til snacks'en

Korrigering: Fisk, ikke fiks

Kanskje han kan få rå kjøttbiter, men vet ikke om han tåler det heller. Men det må jo prøves.

Er ikke tørrfisk for salt for katter?

Takk for tips :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kanskje han kan få rå kjøttbiter, men vet ikke om han tåler det heller. Men det må jo prøves.

Er ikke tørrfisk for salt for katter?

Takk for tips :)

Ekte tørrfisk er ikke saltet, - men klippfisk ville jeg nok ikke gi pus nei.

Den tørkede fisken jeg tenker på pleier de å selge i dyrebutikker, det er en eller annen asiatisk bitteliten fisk tror jeg. De er tørket hele.

Vi fikk en slik pakke til jul en gang, men ingen av mine ville ha noe av den, så den var gitt med verdens beste mening og intensjoner og mottagerne var ikke interessert.

Skrevet

Den tørkede fisken stinker, og ingen av mine liker den heller, selv om den lukter godt (synes de).

Torsk, kokt eller rå, reker, kylling, det pleier å være en vinner her i huset. Kanskje pus tåler rene råvarer?

Mine liker også rå ribbe, med svor selvsagt.

Skrevet

Natures:Menu er noen nye godbiter som kom i salg i høst, de inneholder 95 prosent kjøtt, ingen syntetiske tilsetningstoffer og de er glutenfri.

Eksempelvis inneholder den blå posen 75% svin, 6% laks, 6% ørret, litt mineraler, antioksidanter og konserveringsmidler.

Generelt veldig mye sunnere for katten, og så smaker de visst himmelsk, for begge våre kommer løpende med halen rett til værs når det knitrer i posen. XD
Dyrebutikken vår har dem i tre varianter, og det er den rosa og den blå som står høyest i kurs her i hus.

Ihvertfall verdt et forsøk?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...