AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Jeg skal over på AAP i mai, og jeg har fått en foreløbig utregning fra saksbehandler på NAV av hva jeg vil havne på før skatt. Men da jeg har hatt et samlivsbrudd, og må ut på leiemarkedet igjen, er det litt viktig å vite eksakt hva jeg har å rutte med i måneden. Så, noen som vet hvor mye skatt som er vanlig å bli trekt når man har AAP? Jeg havna på ca 16 800 før skatt om det har noe å si. Evt om det er noen jeg kan kontakte om dette, før jeg i det hele tatt har søkt om AAP. Anonymous poster hash: 12c00...152
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Rundt 18-20% tror jeg er vanlig å skatte. Jeg fikk AAP, rundt 15 før skatt, fikk ut rundt 12, tror jeg. Får foreldrepenger og OS nå, skattet tabell på foreldrepenger og prosent på OS. AV en eller annen merkelig grunn. Satte opp trekken for å få igjen anywho... Det er vanlig prosentregning tror jeg, ikke noe rariteter da det anses som liknet med inntekt, correct if I'm wrong. Ellers er det fritak og fradrag, dette med lån, renter, barn osv. Anonymous poster hash: 2b8fc...f92
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Utbetaling og skatt Arbeidsavklaringspengene utbetales på bakgrunn av det du oppgir på meldekortet. Er meldekortet riktig utfylt og sendt til rett tid, vil utbetalingen skje 2-3 dager etter at meldekortet er registrert. Arbeidsavklaringspenger skattes som arbeidsinntekt og er pensjonsgivende inntekt. Pengene utbetales uten skattetrekk for to 14-dagers perioder i juni måned og for første 14-dagers utbetaling i desember måned. Hilsen NAV.no Anonymous poster hash: 2b8fc...f92
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Utbetaling og skatt Arbeidsavklaringspengene utbetales på bakgrunn av det du oppgir på meldekortet. Er meldekortet riktig utfylt og sendt til rett tid, vil utbetalingen skje 2-3 dager etter at meldekortet er registrert. Arbeidsavklaringspenger skattes som arbeidsinntekt og er pensjonsgivende inntekt. Pengene utbetales uten skattetrekk for to 14-dagers perioder i juni måned og for første 14-dagers utbetaling i desember måned. Hilsen NAV.no Anonymous poster hash: 2b8fc...f92 Og hvordan skulle dette hjelpe ts? Ts spurte hvor mye skatt som trekkes, og så vidt jeg kan se står det ingenting om det i innlegget ditt... Anonymous poster hash: 91042...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 De jeg kjenner på AAP, skatter alle sammen 35%. Anonymous poster hash: b5c06...a90
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Og hvordan skulle dette hjelpe ts? Ts spurte hvor mye skatt som trekkes, og så vidt jeg kan se står det ingenting om det i innlegget ditt... Anonymous poster hash: 91042...fe8 HERREGUD. Fordi det skattes som vanlig inntekt er det bare å regne prosent... Anonymous poster hash: 2b8fc...f92
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Jeg skatter 20% og litt over på ekstra inntekt. For å få det til å gå rundt ville jeg anbefalt å søke bostøtte, og prøve så godt det går an å klare seg på det. Lykke til! Håper alt går seg til. Anonymous poster hash: 39a17...9ae
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Jeg skatter 20% og litt over på ekstra inntekt. For å få det til å gå rundt ville jeg anbefalt å søke bostøtte, og prøve så godt det går an å klare seg på det. Lykke til! Håper alt går seg til. Anonymous poster hash: 39a17...9ae Jeg fikk beskjed av saksbehandleren på NAV at jeg var akkurat over grensa for å få bostøtte Men takk for svar! Her var det forskjellige svar gitt,tydeligvis ikke noe fasitsvar på det. Noen som vet hvem jeg kan kontakte for å få svar på hva jeg vil lande på ? Takk for svar alle sammen. TS Anonymous poster hash: 12c00...152
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Jeg fikk beskjed av saksbehandleren på NAV at jeg var akkurat over grensa for å få bostøtte Men takk for svar! Her var det forskjellige svar gitt,tydeligvis ikke noe fasitsvar på det. Noen som vet hvem jeg kan kontakte for å få svar på hva jeg vil lande på ? Takk for svar alle sammen. TSAnonymous poster hash: 12c00...152 Regn ut årsinntekten din (husk å ta med juni og desember, spesielle mnd, står på NAV), og sjekk skattetrekk på Skatteetaten. Dette fordi: det likestilles med inntekt.Anonymous poster hash: 2b8fc...f92
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Jeg fikk beskjed av saksbehandleren på NAV at jeg var akkurat over grensa for å få bostøtte :(Men takk for svar! Her var det forskjellige svar gitt,tydeligvis ikke noe fasitsvar på det. Noen som vet hvem jeg kan kontakte for å få svar på hva jeg vil lande på ? Takk for svar alle sammen. TS Anonymous poster hash: 12c00...152 Det finnes ikke fasitsvar fordi skatt er individuelt og avhengig av mer enn inntekt. . Gjeld, ekstra fradrag som enslig forsørger, kapitalinntekt etc... Kontakt skatteetaten - det er de som best kan svare på dette..Anonymous poster hash: b0da2...75f 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Du kan snakke med Skatteetaten. Anonymous poster hash: c96d8...a46
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Tror det var 11% jeg skattet på AAP i fjor på denne tiden. Anonymous poster hash: ea86c...f05
listefyll Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Det kommer an på hvor mye man får utbetalt. Det skatteberegnes som all annen inntekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå