Gå til innhold

Gjestepresentasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg
Skrevet

Gode råd mottas med takk. Har nå bestemt meg for å lage egen gjestepresentasjon og ikke presse dette inn i det lille bordkartet.

Hva skriver dere da på venner f.eks ? Sier hvem de er eller bare setter de i en bolk ? eller mister man da litt av hensikten ? Blir litt gal av dette jeg, tante og onkler presenteres med slektsnavn, samboere til de ulike da kun med fornavn eller ? men hva med venner? kun fornavn og stikkord hvor de kommer fra/kjennt fra ?

takker for deres nok en gang GODE råd !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha en slik presentasjon liggende i "sangheftet".

Der setter vi opp navn og hvem de er familie av. På venner setter vi bare venner av brudeparet. Synes ikke det er riktig å si at noen venner er mine og noen er dine, hvis de er invitert er de sikkert venner av dere begge :blunke:

Har ikke tenkt på om vi skal ha med etternavn, men jeg tror ikke vi tar det med

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde ikke gjestepresentasjon da vi var så få og folk kjente hverandre fra før av. Men når min svigerinne giftet seg for noen år siden gjorde de det på følgende måte.

Toastmaster hadde liste over navn og hvem de "tilhørte" og så ropte han oss opp en etter en og vi stod i en sirkel. Den som ble ropt opp måtte håndhilse på alle gjestene og slik ble det. Kjempeartig og folk visste lissom hvem som var hvem.

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg
Skrevet

Hvor lager du da bordplanen som får plass til alt rundt navnet til gjesten ? jeg ville egentlig ha det sånn for det er veldig oversiktlig synes jeg da, det blir endel å skrive da eller ?

tenkte å dele de, for det er jo mine venner opprinnelig selv om det nå er våre venner liksom ? eller blir det teit.

Har selv laget bordkartet i powerpoint og det blir mye å skrive inn, samboer med han, eller venninne av XXX ? HJELP har så mye i hue at det går helt rundt her :tunge1:

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg har sett flere varianter, men den ryddigste syns jeg er

1. Bordkart med NAVN

2. En presentasjon

1. Familie Kari - mor til brud/"Tullebrud"

Ola - far til brud

etc

2. Venner

Nils og Line - venner fra skolen/Oslo/.... (fyll i det som passer)

Lykke til

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Her skal dere få en annen variant som vi nok kommer til å bruke.

Før middagen kommer vi til å ta en muntlig presentasjon av alle gjestene, slik at alle får høre hvem hverandre er. Dette ble gjort i en bursdag i helgen og det var kjempeålreit. Ikke tar det så lang tid heller, iallfall ikke om man ikke er så mange gjester!

Skrevet

Hei!

Vi var i en 50årsdag nettopp og har tenkt å stjele ideen derfra! Der hadde jubilanten på forhånd sendt ut en mail/brev til alle som hadde sagt ja til å komme, hvor hun spurte et par spørsmål som hun skulle ha med i presentasjonen.

Hva jobber du som?

Hvilke hobbyer har du?

osv osv...

Først sier du navn, med etternavn. Er det et følge så sier du hun/han etter kjæresten/samboer.. Og at de er samboere/kjærester så folk kobler dem.

Hele greien lager du i powerpoint, lager det som et lysbildeshow. Så har du fått tak i et par bilder av alle som skal presenteres og viser bildet mens den muntlige presentasjonen er i gang.

Når velkomstdrikken blir servert får man også et lite kort hvor det står hvem du skal sitte ved siden av... Arne skal sitte ved siden av Lise og Anne f.eks. Da følger Arne litt xtra godt med på presentasjonen av Lise og Anne hvis han ikke kjenner dem fra før... Da blir samtalen litt lettere å dra igang :wink: !!

Dette skal vi gjøre FØR vi kommer tilbake fra fotografen, så vi er ikke med på det. gir ansvaret til f.eks toastmasteren.

I sangheftet har vi bordplanen, som og står i en stor ramme ved inngangsdøren, og en navneliste over hvem som er hvem og til hvem.. Venner blir bare venner av brudeparet.

Lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Men blir ikke det litt snålt med PP-presentasjon i bryllup da? Synes liksom det er litt møte-aktig jeg...

Skrevet

I mitt søster bryllup lå det en gjesteliste og oversikt over bordplassering i sangheftet. Greit når man uti middagen lurte litt på hvem den og den var.

Presentasjonen var oppført alfabetisk etter etternavn. Da så vi litt enklere hvem som var i familie, og det så ryddig ut. Så sto det slik som dette:

Hansen, Per: bror av brugommen far, gift med Petra. 4 barn og bosatt på Hamar. Fiskeetusiast!

I tillegg ble langveisfarende gjester presentert i velkomsttalen, samt hvem som skulle trå til ved pianoet, og til slutt han som hjalp til slik at mamma kunne slappe av resten av festen; toastmastere. Og dermed var alt overlatt til ham. En fin introduksjon synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...