AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Hei, jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid. Er ferdig med studiene til høsten, men tviler på at jeg får jobb med en gang. Så jeg lurte på om det faktisk er lov at jeg blir ansatt i samboers firma og jobber der frem til permisjonsstart, da jeg trenger å opparbeide meg foreldrepenger? Eller er det å ha svin på skogen? Anonymous poster hash: 807c9...198
Poserose Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Så vidt jeg vet finnes det ingen lover mot det Så lenge du er en registrert ansatt han betaler arbeidsgiveravgift for og fører skattetrekk for skal det gå helt greit. Hva skulle være problematisk med det?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Da må du sørge for å ha alle papirer i orden. Dette er en typisk svindlermetode NAV er veldig oppmerksom på og de krever utrolig mye dokumentasjon ned til kontoutskrifter osv. Anonymous poster hash: 0da80...4e4
Gjest Margit Spat Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Det er ikke forbudt å bli ansatt og å jobbe i et firma som samboeren din eier. Det er heller ikke forbudt å være gravid og å få barn mens du er i dette ansettelsesforholdet. Det som er forbudt, er hvis du bare er ansatt og lønnet "på papiret", altså å jukse. Du må ha en lovlig arbeidskontrakt, som alle andre. Du må være i arbeid, som alle andre. Og du må ha lønn.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Jeg skal jobbe der, men bare 70%. Det går helt fint at de tropper opp på jobb/sjekker jobben og kontoutskrifter. Jeg kommer til å få lønn etterskuddsvis, så alt skal være på det rene. Det eneste jeg er bekymret for er om jeg får kraftig bekkenløsning som i forrige svangerskap. Da måtte jeg gå på krykker og/eller sitte i rullestol. Er det best å bare levere oppsigelse da? Det ser vel veldig lugubert ut å bli sykemeldt mens man er ansatt hos samboern. Anonymous poster hash: 807c9...198
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå