AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Hei. Jeg og barnefar er ikke sammen og pr dags dato legger jeg tilrette så godt det var seg gjøre med samvær. Vi bor 4 timer unna hverandre med bil og til nå har jeg vært hos barne far 2 uker i slengen 3 ganger og han 1 uke i slengen 2 ganger slik at de skal bli godt kjent. Dette er selvfølgelig ikke noen perfekt situasjon, men vi setter selvfølgelig barnets behov forran våre egne. Den siste uka har vi prøvd å finne en framtidig løsning på samvær, men synes det er vanskelig å sende lille gutten på 3 månder på helgeovernatting alene, 4 timer unna! Dere med erfaring, har dere noen forslag?Anonymous poster hash: e2f65...897
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Så små barn skal ikke på helgeovernatting. Det vanlige er at far kommer til samvær, dette fordi det er lettere for en far å reise enn en baby. Anonymous poster hash: 5513b...426 24
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Trodde ikke det var vanlig med samvær på så små barn? Om du ammer blir det jo problematisk 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Et spedbarn skal selvsagt ikke på helgeovernatting uten mor. Anonymous poster hash: 63630...f31 15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Overnattingsbesøk anbefales da ikke før barnet er minst to år gammelt. Forøvrig flott at dere samarbeider så godt, men å skille en liten baby fra hovedomsorgspersonen og i tillegg overlate barnet i et annet hjem enn sitt eget er neppe fordelaktig... Anonymous poster hash: 8a4b8...fff 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Et spedbarn skal selvsagt ikke på helgeovernatting uten mor. Anonymous poster hash: 63630...f31 TS her. Det er jeg klar over. Og det er derfor jeg spør om råd for en framtidig løsning når vi bor så langt borte fra hverandre. Som skrevet i hovedinnlegget har vi vært mye hos han, dette fordi han jobber. Selv om han jobber ønsker jeg jo at han skal bli godt kjent med barnet vårt og da har det vært lettere for meg som har permisjon å dra til han. Men vi kan ikke gjøre det på denne måten i det uendelige heller..Anonymous poster hash: e2f65...897 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Hei. Jeg og barnefar er ikke sammen og pr dags dato legger jeg tilrette så godt det var seg gjøre med samvær. Vi bor 4 timer unna hverandre med bil og til nå har jeg vært hos barne far 2 uker i slengen 3 ganger og han 1 uke i slengen 2 ganger slik at de skal bli godt kjent. Dette er selvfølgelig ikke noen perfekt situasjon, men vi setter selvfølgelig barnets behov forran våre egne. Den siste uka har vi prøvd å finne en framtidig løsning på samvær, men synes det er vanskelig å sende lille gutten på 3 månder på helgeovernatting alene, 4 timer unna! Dere med erfaring, har dere noen forslag?Anonymous poster hash: e2f65...897 TS her.Det er jeg klar over. Og det er derfor jeg spør om råd for en framtidig løsning når vi bor så langt borte fra hverandre. Som skrevet i hovedinnlegget har vi vært mye hos han, dette fordi han jobber. Selv om han jobber ønsker jeg jo at han skal bli godt kjent med barnet vårt og da har det vært lettere for meg som har permisjon å dra til han. Men vi kan ikke gjøre det på denne måten i det uendelige heller..Anonymous poster hash: e2f65...897 Har du glemt hva du skrev i hoveinnlegget eller? Men bra at du har kommet til fornuft. Anonymous poster hash: 8a4b8...fff 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Har du glemt hva du skrev i hoveinnlegget eller? Men bra at du har kommet til fornuft.Anonymous poster hash: 8a4b8...fff TS her. Jeg skriver ikke at jeg skal sende barnet på overnatting alene. Jeg formulerte meg slik for å underbygge at jeg synes det er meget vanskelig å finne en framtidig løsning som kan fungere for barnet og samtidig meg og far. Om jeg har formulert meg feil beklager jeg det.Anonymous poster hash: e2f65...897 2
Peter007 Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Hei. Jeg og barnefar er ikke sammen og pr dags dato legger jeg tilrette så godt det var seg gjøre med samvær. Vi bor 4 timer unna hverandre med bil og til nå har jeg vært hos barne far 2 uker i slengen 3 ganger og han 1 uke i slengen 2 ganger slik at de skal bli godt kjent. Dette er selvfølgelig ikke noen perfekt situasjon, men vi setter selvfølgelig barnets behov forran våre egne. Den siste uka har vi prøvd å finne en framtidig løsning på samvær, men synes det er vanskelig å sende lille gutten på 3 månder på helgeovernatting alene, 4 timer unna! Dere med erfaring, har dere noen forslag?Anonymous poster hash: e2f65...897 Hei Ts. Rådene du har fått her gamle kjerringråd om en kan si. De refererer til noe de har hørt og lært. Dette er gamle rapporter der far ikke var noe sammen med barnet utenom samvær. Her har dere lagt opp til tilvenning. Dere virker samarbeide godt. Derfor skriver jeg dette. Er barnet komfortabel hos far er det helt i orden å være der. Skal de bli godt kjent så må det begynnes tidlig. Et tenkt eksempel er om du ble borte fra barnet av en eller annen grunn. Far vil da kunne være med barnet. En leser ofte innlegg der far ikke vil være med barnet om mor er borte en helg. Dette i parforhold og nå fungerer det hos dere som ikke bor sammen. Det er nå bare herlig? Det er en grunn til at barn pg far fåret ssvakt forhold. Noen ganger er årsaken rett og slett mor. Du trenger ikke være hønemor. Barnet har to foreldre. 4
Gjest Vevila Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Hei Ts. Rådene du har fått her gamle kjerringråd om en kan si. De refererer til noe de har hørt og lært. Dette er gamle rapporter der far ikke var noe sammen med barnet utenom samvær. Her har dere lagt opp til tilvenning. Dere virker samarbeide godt. Derfor skriver jeg dette. Er barnet komfortabel hos far er det helt i orden å være der. Skal de bli godt kjent så må det begynnes tidlig. Et tenkt eksempel er om du ble borte fra barnet av en eller annen grunn. Far vil da kunne være med barnet. En leser ofte innlegg der far ikke vil være med barnet om mor er borte en helg. Dette i parforhold og nå fungerer det hos dere som ikke bor sammen. Det er nå bare herlig? Det er en grunn til at barn pg far fåret ssvakt forhold. Noen ganger er årsaken rett og slett mor. Du trenger ikke være hønemor. Barnet har to foreldre. Det er da ikke gamle kjerringråd at så små barn ikke har godt av å være borte fra sin primære omsorgsperson. Det er absolutt ikke anbefalt pga tilknytning og fordi et så lite barn ikke skjønner at primær omsorgsperson kommer tilbake.
absinthia Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Hei Ts. Rådene du har fått her gamle kjerringråd om en kan si. De refererer til noe de har hørt og lært. Dette er gamle rapporter der far ikke var noe sammen med barnet utenom samvær. Her har dere lagt opp til tilvenning. Dere virker samarbeide godt. Derfor skriver jeg dette. Er barnet komfortabel hos far er det helt i orden å være der. Skal de bli godt kjent så må det begynnes tidlig. Et tenkt eksempel er om du ble borte fra barnet av en eller annen grunn. Far vil da kunne være med barnet. En leser ofte innlegg der far ikke vil være med barnet om mor er borte en helg. Dette i parforhold og nå fungerer det hos dere som ikke bor sammen. Det er nå bare herlig? Det er en grunn til at barn pg far fåret ssvakt forhold. Noen ganger er årsaken rett og slett mor. Du trenger ikke være hønemor. Barnet har to foreldre. Svarene her er støttet av kjent utviklingspsykologi og forskning på barns tilknytning. Fedre kan få et sterkt forhold til barn de ikke bor sammen med, men da skal tilknytningen til ham skje etter barnets premisser. Om du leser litt nyere anbefalinger, samt om spedbarn og tilknytning, vil du få mer innsikt i temaet. Endret 12. mars 2015 av absinthia 14
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Hei Ts. Rådene du har fått her gamle kjerringråd om en kan si. De refererer til noe de har hørt og lært. Dette er gamle rapporter der far ikke var noe sammen med barnet utenom samvær. Her har dere lagt opp til tilvenning. Dere virker samarbeide godt. Derfor skriver jeg dette. Er barnet komfortabel hos far er det helt i orden å være der. Skal de bli godt kjent så må det begynnes tidlig. Et tenkt eksempel er om du ble borte fra barnet av en eller annen grunn. Far vil da kunne være med barnet. En leser ofte innlegg der far ikke vil være med barnet om mor er borte en helg. Dette i parforhold og nå fungerer det hos dere som ikke bor sammen. Det er nå bare herlig? Det er en grunn til at barn pg far fåret ssvakt forhold. Noen ganger er årsaken rett og slett mor. Du trenger ikke være hønemor. Barnet har to foreldre. Nei det er feil. Det er ikke mor sin skyld at barn og far ikke får et godt forhold. Et spedbarn på 3 måneder er helt avhengig av mor pga mange årsaker, den viktigste er nok amming om dette praktiseres, samtidig er det også mange spedbarn som føler seg tryggere hos mor, dette har jeg sett på flere babyer. Far må da jobbe hardere og være tilstede hele tiden. Jeg er enig med deg at barnet har to foreldre, men så tidlig er det mor som er primær omsorgsperson. Fedrene får gjerne et tettere forhold når barnet blir større, og samvær med far bør absolutt praktiseres, men ikke overnatting alene ved så ung alder. 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 Et spedbarn skal selvsagt ikke på helgeovernatting uten mor. Anonymous poster hash: 63630...f31 Sender TS spedbarnet hos far på overnatting uten at hun er tilstede hele tiden?! Hadde jeg aldri ha kunnet gjort!!! TS, skjerp deg, et SÅ lite barn har du hos DEG 100%!!!!!! Faren får flytte nærmere dere! 4 timer unna er uaktuelt for noe særlig grad av samvær, herregud!!!!!! Hadde jeg visst hvem du er TS, så vold jeg ha sendt en direkte og konkret sterk bekymringsmelding på vegne av ditt barn - til barnevernet.Anonymous poster hash: 5aa8e...3fd 1
Gjest Vevila Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 Sender TS spedbarnet hos far på overnatting uten at hun er tilstede hele tiden?! Hadde jeg aldri ha kunnet gjort!!! TS, skjerp deg, et SÅ lite barn har du hos DEG 100%!!!!!! Faren får flytte nærmere dere! 4 timer unna er uaktuelt for noe særlig grad av samvær, herregud!!!!!! Hadde jeg visst hvem du er TS, så vold jeg ha sendt en direkte og konkret sterk bekymringsmelding på vegne av ditt barn - til barnevernet.Anonymous poster hash: 5aa8e...3fd Eh.. gjerne du skal lese HI før du poster.
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 Sender TS spedbarnet hos far på overnatting uten at hun er tilstede hele tiden?! Hadde jeg aldri ha kunnet gjort!!! TS, skjerp deg, et SÅ lite barn har du hos DEG 100%!!!!!! Faren får flytte nærmere dere! 4 timer unna er uaktuelt for noe særlig grad av samvær, herregud!!!!!! Hadde jeg visst hvem du er TS, så vold jeg ha sendt en direkte og konkret sterk bekymringsmelding på vegne av ditt barn - til barnevernet.Anonymous poster hash: 5aa8e...3fd Nå har ikke ts gjort dette da, det var snakk om hvordan andre har gjort det. Og man melder ikke til barnevernet fordi far får samvær med barnet, det er jo til fordel for barnet. Synes du skal lese hovedinlegget før du kommer med en slik krass kommentar 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #16 Skrevet 12. mars 2015 Sender TS spedbarnet hos far på overnatting uten at hun er tilstede hele tiden?! Hadde jeg aldri ha kunnet gjort!!! TS, skjerp deg, et SÅ lite barn har du hos DEG 100%!!!!!! Faren får flytte nærmere dere! 4 timer unna er uaktuelt for noe særlig grad av samvær, herregud!!!!!! Hadde jeg visst hvem du er TS, så vold jeg ha sendt en direkte og konkret sterk bekymringsmelding på vegne av ditt barn - til barnevernet.Anonymous poster hash: 5aa8e...3fd TS her. Leser du hovedinnlegget mitt så ser du at jeg ikke sender barnet mitt alene til far. Det vi derimot har gjort er at jeg har hatt med meg barnet mitt på overnatting hos far 14 dager i strekk, 3 ganger og han på overnatting hos oss i en uke, 2 ganger for at de skal få en best mulig relasjon. Det mener jeg selv er å strekke seg langt. Men jeg vil det beste for barnet mitt og derfor gjør jeg det. I det lange løp går det ikke. Det er ikke bare bare og flytte for far og inntil han evt kan bo nærmere må vi ha en løsning. Har du barn selv? Kan barnet ditt være alene med far en kveld? Jeg tenker at jo tryggere barnet blir på far jo bedre er det og før eller siden må jo barnet kunne være alene med far. Dette sier jeg ikke fordi jeg vil være uten barnet mitt, tro meg. Jeg blir kvalm barn av tanken på å være uten det. Men det er ikke meg det handler om. Det handler om barnet mitt. Som har TO foreldre. Og det skal ikke straffes fordi mamma og pappa ikke er sammen. Vi må vel bare fortsette som vi gjør nå og om en stund kan jeg kanskje ta inn på hotell i byen til far. Rett og slett for å la han prøve seg fram. Anonymous poster hash: e2f65...897 4
Nicoline86 Skrevet 12. mars 2015 #17 Skrevet 12. mars 2015 Min bestekompisen har hatt jenten sin 50/50 siden hun var 4 mnd gammel. Hun er en super fornøyd, tøff og blid jente på fem år i dag :-)
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 Hei Ts. Rådene du har fått her gamle kjerringråd om en kan si. De refererer til noe de har hørt og lært. Dette er gamle rapporter der far ikke var noe sammen med barnet utenom samvær. Her har dere lagt opp til tilvenning. Dere virker samarbeide godt. Derfor skriver jeg dette. Er barnet komfortabel hos far er det helt i orden å være der. Skal de bli godt kjent så må det begynnes tidlig. Et tenkt eksempel er om du ble borte fra barnet av en eller annen grunn. Far vil da kunne være med barnet. En leser ofte innlegg der far ikke vil være med barnet om mor er borte en helg. Dette i parforhold og nå fungerer det hos dere som ikke bor sammen. Det er nå bare herlig? Det er en grunn til at barn pg far fåret ssvakt forhold. Noen ganger er årsaken rett og slett mor. Du trenger ikke være hønemor. Barnet har to foreldre. Rådet du får her er gammelt gubberåd om en kan si. Gubben referer til noe han ikke har kompetanse til, bare synsing uten å vite og forstå noe som helst. Sikkert ungkar uten barn som er kvinnehater. Lytt til fagfolk, dvs. ta kontakt med familievernkontoret for å få satt opp en samværsavtale som er til barnets beste. Veiledning derfra er gratis. Anonymous poster hash: 3cc46...807 6
Lou Salome Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 Men er ikke det innlysende her at far må komme og overnatte hos dere også? Selvom han jobber, kan dere jo bytte på slik at han har en langhelg hos deg, du har en langhelg hos ham annen hver uke eller noe. Det blir to treff i måneden, og barnet blir kjent i begge hjem. Så får du forsøke å gi dem alenetid disse dagene, være en del ute av huset. Etterhvert vil jo du også begynne å jobbe, og barnet i barnehage, og dere kan ikke fortsette som nå (som du selv sier). Blir det for vanskelig for far, bør han flytte nærmere. Eller du vurdere å flytte nærmere ham før barnehagestart. 1
Britt Banditt Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 Min bestekompisen har hatt jenten sin 50/50 siden hun var 4 mnd gammel. Hun er en super fornøyd, tøff og blid jente på fem år i dag :-) Høres ikke bra ut. Grenser til omsorgssvikt, faktisk. Det er en grunn til at 50/50 frarådes for barn under 3 år, aller helst under skolealder. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå