AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 I dag har jeg en dårlig dag. Det er ikke noe galt som jeg spesifikt kan sette fingeren på, men jeg føler meg bare litt slapp og sliten, sikkert fordi jeg har sovet dårlig i natt. Så, jeg tenkte at en rolig gåtur sikkert ville gjøre godt, skiftet, tok på meg joggeskoene, pulsklokken i tilfelle jeg fikk lyst til å jogge, og bega meg ut på en rolig tur. Det ble ingen joggetur. Alt var tungt, jeg var ikke særlig anpusten, men beina var tunge, jeg svettet, det føltes som om jeg gikk i oppoverbakke i full motvind hele turen. Vel hjemme tenkte jeg at jeg kunne registrere gåturen siden det føltes ut som en treningsøkt uansett, og jeg fikk hakeslepp! Gjennomsnittspulsen var 55 % av makspuls, og jeg hadde ikke vært over 60 % i det hele tatt i løpet av turen. Men likevel føltes det som om jeg hadde gått en maraton. Hva var det som skjedde her? Anonymous poster hash: 77ea9...2da
Gjest Vaniljekjeks Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Å ikke sove nok og ikke spise gjør at jeg blir veldig slapp på joggetrening i hvertfall, spesielt det å ikke sove.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Å ikke sove nok og ikke spise gjør at jeg blir veldig slapp på joggetrening i hvertfall, spesielt det å ikke sove. Det blir jeg også, men da opplever jeg vanligvis å fyke opp i puls av den minste ting, ikke at pulsen holder seg lav under det som oppleves som svært anstrengende. Det er første gang jeg opplever noe slikt som dette. Anonymous poster hash: 77ea9...2da
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Pulsen har med andre ord vært din "motstand". Anonymous poster hash: 43c22...eeb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Pulsen har med andre ord vært din "motstand". Anonymous poster hash: 43c22...eeb Du kan vel si det på den måten. Anonymous poster hash: 77ea9...2da
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Har du skjekket jernlagre? Hvordan føler du deg ellers i hverdagen? Hvis dette er et stort problem, ville jeg dratt til legen for å ta noen blodprøver, bare for å utelukke dette Du får se det an! Kan jo bare ha vært en dårlig dag. Anonymous poster hash: e2461...b72
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Jeg kan ha det slik etter en periode med mye hard trening. Når beina er tunge og du ikke klarer å få opp pulsen betyr det at kroppen trenger hvile. Har du spist og/eller sovet dårlig kan det også gjøre at kroppen trenger litt ekstra hvile. Har du sykdom under utvikling i kroppen kan aktivitet føles tung.Anonymous poster hash: 24239...86e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Takk for svar. I går var jeg ganske bra igjen, men dagen i dag har vært fæl. Lav puls, slapp og dårlig form. Det er tydelig at dette ikke er relatert til trening, og at det er noe annet som er galt. Nå må jeg finne ut om jeg må kontakte lege i helgen, eller om det kan vente til mandag. Anonymous poster hash: 77ea9...2da
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Dra til legen og ta blodprøver. Jeg var slapp, orket ingen ting, vondt over alt og trening var noe jeg bare kunne drømme om. Bikkja var heldig om han fikk mer enn 30 min tur. Dro til legen, og fikk konstantert vitaminmangel. Anonymous poster hash: d57da...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå