Gjest Sanne__ Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Er veldig glad i å lage mat og da gjerne fortrinnsvis sunnest mulig men velsmakende mat,og så ser jeg at det brukes kokosmelk i en del eksotiske retter. Er det sunt og blir maten like god om man bruker lettvarianten av kokosmelk som jem jeg for øvrig enda ikke har sett i forretningen, eller finnes det kokosmelk lett,på Kiwi...?
Gjest earlgrey Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Mye sunnere enn fett, men er jo en del kalorier da
veraa94 Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Jaa, bruker det i stede for fløte. Sunnere og mye bedre etter min mening! Hvis du tenker på kaloriene så bør du gå for light-versjonen. Den inneholder bare 6% fett og 68kcal per 100g. Endret 12. mars 2015 av veraa94
Supraspinatus Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Jeg vil si kokosmelk er sunt. Forutsatt at det ikke er tilsatt noe annet i kokosmelken. Om man skal være skeptisk til noe er det i så fall BPA i hermetikkboksene. Både fløte og kokosmelk er sunt og lettere kokosmelk er ikke sunnere enn vanlig. Det har bare mindre fett i seg. Lettere er ofte tilsatt et fortykningsmiddel. Sannsynligvis innenfor trygge grenseverdier, men det er for så vidt BPA-innholdet i mye. Det betyr likevel ikke at det er bedre enn å la være å spise det. Fett er ikke usunt per definisjon. Slik mange tror. 3
Pawn Hearts Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Tja, skal vi tro denne artikkelen, er slett ikke kokosmelk så verst, selv om du kanskje bør velge den lette varianten hvis du slanker deg: http://www.kk.no/livsstil/derfor-b%C3%B8r-du-velge-lett-kokosmelk-26028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå