AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Dette er en utblåsning. Hvis noen kan komme på noe fornuftig å bidra med til min situasjon så blir jeg kjempeglad, men dette vel egentlig mest et syteinnlegg. Først og fremst, jeg er så skrudd i hodet ift. kropp og vekt. Jeg er 165cm høy, og veier noe mellom 81,5 og 82,5kg. Får til stadighet høre at jeg ikke ser ut som jeg veier så mye, så jeg begynner muligens å tro på at jeg har endel muskelmasse som utgjør noe av overvekten. Bruker som regel strl. 38-40 både i bukser og overdeler. Hva er egentlig gjennomsnittlig for folk rundt min vekt og høyde å bruke i klesstørrelse? Jeg klarer overhodet ikke å se objektivt på kroppsform og størrelse, bare det enorme tallet på vekt og BMI. Har hatt et vanskelig forhold til kropp og vekt siden puberteten, nå er jeg snart 30. Har heldigvis hatt et ok kosthold mesteparten av tiden, med unntak av min hang til søtsaker. Har aldri trent noe særlig, men har alltid gått på tur for litt mosjon. Har også hatt en aktiv jobb der jeg er på beina hele dagen, samt endel løfting og bæring med jevne mellomrom siden tidlig i 20-årene. Jeg har aldri veid så mye før som jeg gjør nå, men får samtidig høre av mine nærmeste (som jeg vet er ærlige) at jeg så feitere ut tidligere, da jeg gjerne veide 5-8kg mindre enn nå. I og med at jeg veier såpass mye nå, tok jeg tak rett etter nyttår og ryddet opp i kostholdet. Hadde noe erfaring med lavkarbo og ketose fra før, så det var veien jeg valgte å gå. Jeg er flink å lage mat og har en del kunnskap om næringsinnhold, så dette har vært ganske uproblematisk. (Lærer jo også mye om min egen kropp i prosessen). Jeg har også ganske lett for å komme i ketose, og lavkarbokostholdet tar seg av hele sukkersugproblematikken, så det går overraskende bra. Har vært i ketose stort sett sammenhengende siden midten av januar. Er ganske motivert, så har også intensivert turgåingen i stor grad, og kunne gjerne gå 6-7km i raskt tempo flere ganger i uken, før jeg nå har gått i gang med å finne joggeformen. Er i startgropen av Couch to 5k, og synes det er ganske digg. Men jeg går jo ikke NED! Trives skikkelig godt med ny livsstil, derfor har jeg ikke mistet motet for lenge siden, men resultater ser jeg ingenting av. Jeg veide ca 84kg da jeg startet i januar, og begynner å bli litt fortvilet. Har også målt meg med jevne mellomrom, og enkelte plasser hadde det forsvunnet en cm eller to, som nå var på plass igjen sist gang jeg målte. Off, hva er det jeg gjør galt? Jeg føler meg kjempeflink og at jeg gjør alt riktig, men jeg som hadde gledet meg til å kunne se pen ut i klær igjen og finne en grunn til å pynte meg, begynner å miste håpet. Er bare skikkelig deppa på grunn av dette i dag.. Anonymous poster hash: d1914...2e6
Pringle Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Hvis du vil gå ned i vekt, trenger du å spise færre kalorier enn du forbruker. Regn ut her: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Ikke vær deppa! Jeg vet det er kjempekjedelig å ikke merke resultater, det kan ta knekken på en motivasjon som har vært kjempegod! Går du ikke ned i vekt, må du rett og slett spise mindre. Eller trene mye mer såklart, men jeg vil anbefale deg å kutte litt på kaloriene. Da bør du merke resultater! Det er kjedelig å slanke seg, hvert fall når man er glad i mat og har god appetitt. Dessverre er det sånn at under slanking kan man IKKE spise seg god og mett på det man vil…. Det skal være litt hardt dessverre, og hvis det føles som en lek spiser du antakeligvis for mye. Jeg mener såklart ikke at man skal sulte seg, men det eneste som har funket for meg som ikke gidder å telle kalorier lenger, er at jeg må kjenne litt på det å være mer småsulten om dagen nå som jeg skal ned 5 kg enn til vanlig. Drikk gjerne te utover dagen, jeg synes det hjelper da det fyller opp magen litt. Lykke til!! Klarer andre, klarer du:-) Anonymous poster hash: 0d05d...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå