Gå til innhold

Angst for treningssenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har i flere år hatt lyst til å begynne å trene, da jeg ikke eier en muskel i kroppen... Orker ingen ting, og trenger og gå ned i vekt.

Jeg starter stadig vekk med ett eller annet opplegg hjemme, men det går jo bare 2-3 dager, før jeg ender på sofan i stedet.

Derfor har jeg litt lyst til å begynne på treningssenter, men jeg tørr ikke! Får angst bare av å gå fordi dem. Føler meg så feit, stygg og dum.

Siden jeg aldri har trent før, aner jeg ikke hvordan noen apparater virker, og hvordan de skal brukes, eller hva de trener for noe...

Dessuten har jeg en knesykdom, samt problemer med skulder og nakke, og er redd for å gjøre noe som kan forverre dette.

Har ikke råd til personlig trener, og vet ikke om jeg hadde turt heller, og vise hvor ekstremt dårlig trent jeg er....

Noen tips til hva jeg burde gjøre?? Hvordan legge av meg denne angsten og tørre å gå inn?

Er det mulig med "prøvemedlemskap" i starter, for å se om det er noe man kan holde ut med, eller må man betale for ett år uansett??

Alle gode tips til hvordan man kan begynne å trene motas med stor takk:)

Anonymous poster hash: a23da...c50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste sentre opererer med en eller to prøvetimer, gjerne sammen med en PT, slik at du kan finne ut om du liker senteret o.l. før du binder deg til et medlemsskap.

Ellers er det vel bare å hoppe i det og gå inn. Alle må jo begynne et sted! :)

AnonymBruker
Skrevet

Slet med dette selv men troppa opp på senteret med PT-time som første møte med senteret.

Ti kilo senere har jeg nå fått markerte muskler, blitt kvitt min sosiale angst og gått fra arbeidsufør til å jobbe 100%. Og jeg har fått fiksa opp i både nakkeskade og skulderskade.

Men jeg har brukt penger på PT til tross for dårlig råd. Det var verdt hver minste krone.

Anonymous poster hash: 3759f...c3a

AnonymBruker
Skrevet

Hmm ja, må vel bare hoppe i det....

Hva koster en personlig trener sånn ca??

Tror det kunne vært lurt, så jeg kunne fått personlig veileding, ut i fra mitt ytterst dårlige utgangspunkt....

Kjenner jeg får helt vondt i magen bare av å tenke på det, men jeg klarer det ikke på egenhånd, det har jeg innsett.

Anonymous poster hash: a23da...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...