Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skrev et innlegg der jeg lurte på hvor dum jeg er i forrige uke. Samboeren min skulle dra på besøk til henne og sønnen. Jeg likte ikke dette, spes da hun virker interresert i han. Jeg syntes han kunne stikke innom, slå av en prat, hente ungen osv. men jeg likte ikke det med besøk. Hun har vært utroli useriøs og stygg mot min samboer tidligere. Fikk mange gode råd her, vi ble enige om at de ikke trengte å omgåes så mye. Og at han skulle uansett være ærlig mot meg, slik at om det av en eller annen grunn ble slik at de møttes på besøk ol. så skulle han i alle fall si det til meg slik at det ikke blir rom for så mye spekulering fra min side.

Tidligere i dag fikk jeg en melding som min samboer egentlig skulle sende til henne, noe om at han glemte å si hade til ungen før han dro. Forstod at de har møttes, skrev det til han, ble kjempe usikker, fordi vi hadde skrevet meldinger underveis i dag og han har ikke sagt noe til meg om at de var der hvor han var. Fikk som svar at hun å ungen bare hadde kommet på besøk der hvor han bor nå. Å at han hadde bare glemt å nevne det til meg i meldingene. Jeg ble litt usaklig og lurte på hvor han egentlig har sovet i natt osv (fordi denne meldingen kom tidlig på dagen å de bor et stykke unna). Han ble kjempe sint på meg å sa at jeg er paranoid og ødelegger alt. Sa at jeg bare ble usikker fordi jeg fikk jo bare vite dette ved en feil, men at jeg tror han når han sier at det bare var de som kom på besøk på morgenen. ... Jeg angrer litt på at jeg ikke bare lot være å si noe som helst, han sier at jeg ikke eier stolthet og at jeg ødelegger humøre hans osv.... Hjelp hva syns dere???? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes at han allerede har brutt det løftet han gav deg. Du har jo prøvd å snakke med ham om problemet. Han sa seg enig i at de ikke trengte å ha så mye kontakt gjennom besøk. Synes ikke det er rart at du reagerer som du gjør. Hans oppførsel gjør deg usikker og det burde han han forstå.

Gjest Trådstarter
Skrevet

For meg er det opplagt at hun gjerne vil ha mye kontakt med han, spesielt siden hun drar på besøk der han er. Han har sett ungen mye i det siste, fordi han har vært hos oss, han og eksen har pratet endel på tlf osv.

Det var hun som gikk fra han, fann en annen, saboterte samvær osv. Men nå skal alt være så greit, å de skal sitte sammens på besøk osv. Den nye hun fann seg har gjort det slutt nå. Samboeren min har alltid tidligere vært prisgitt henne å villet ha henne uansett hva hun har gjort, pga av ungen. Føler meg litt maktesløs, for han mente jo å holde dette skjult for meg, fikk bare vite det pga en feilsendt melding..... :roll:

Skrevet

Tyder jo ikke akkurat på at forholdet mellom dere er helt topp for tiden. Dersom det er hans unge så er det da helt naturlig at han har kontakt med dem. Jeg synes det er flott at hun kan ta barnet med på overraskelsesbesøk til pappa. Jeg synes at det viktigste for barnet er at det får et godt forhold til både mor og far, og at de kan ha et godt forhold seg imellom.

Nå er det jo deg han har valgt å være sammen med. Men du virker svært usikker på ham. Du stoler jo ikke på ham! Hvorfor har han valgt å ikke si noe? Blir det bare bråk. Føler du at x-en får mer oppmerksomhet enn deg? Eller blander du sammen x-en og barnet? (Slik at all opmersomhet til barnet også kommer x-en til gode på henne "kvote".)

Hva med å involvere hans fortid i deres fremtid. Den må jo være med når det er et barn i bildet. Du kan jo være med på besøkene. Invitere han med barnet på ditt og datt. Kanskje også ta initiaiv til å bli bedre kjent med x-en (uten at dere skal bli bestiser.)

Selv om jeg forstår at du ble forbanna, så synes jeg du trådde langt over streken med hva du sa. Det gjør bare vondt verre for deg selv, og han sliten og frustrert. Skal forholdet deres bestå av beskyldninger og mistenkeliggjøring? Er du trygg på deg selv så har du ikke behov for å ha disse følelsene du sliter med. La han kjempe litt for deg, og lyse opp hverdagen din. Gjør han ikke det er det ikke verdt energien du legger i det.

Skrevet

Synes det er et godt forslag å be om å få møte henne og ta del i den delen av livet hans.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Men det kan jeg jo ikke når jeg ikke er der? Hun er så sleip å hinter fram til sex osv masse. En gang når han ringte sier hun, jeg ligger her i sengen naken, helt alene, bla bla. Da hun fikk vite at vi var forlovet sa hun at hun hadde nu ennå deres ringer, vi kunne jo bare få de????? Å så har hun vært så jævlig mot samboeren min. Hvorfor ska de plutseli være så gode venner at de sitter på besøk i lag osv?????

Gjest Trådstarter
Skrevet

Dessutten så er ungen ikke egentlig hans, hun ble gravid med en annen men han var der helt til ungen var noen år......

Skrevet

Nei, men om han føler frasfølelser for ungen må han jo få lov til å ha kontakt med barnet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det har han jo. Ungen er stor å har vært her hos oss masse. Eksen har vært å drukke kaffe med meg osv. Er ikke helt gal, selv om jeg ikke liker at de er på besøk sammens osv!

Skrevet

Han kommer jo alltid til å ha noe kontakt med barnet. Mulig at dette vil bli skjeldnere og skjeldnere siden det ikke er hans, men det kan også være at han ønsker en del kontakt.

Slev om hun har vært j.. mot ham tidligere, så virker det ikke som at hun er noe bedre mot ham nå. Han lar henne holde på (kanskje fryder han seg over nå å ha "overtaket". Å høre alt hun klarer å gulpe opp for å "friste" ham.). Jeg tror at det beste er å ignorere henne, og la ham ha den kontakten han ønsker og ikke mase mer om det. Kanskje ikke snakke om henne på et par måneder, så kan du jo sånn tilfeldig spørre om hvordan det går med henne og barnet. Slik viser du interesse samtidig som du markerer at hun faktisk ikke er så interessant for deg.

Siden det er deg han vil gifte seg med så må han jo se noe spesielt i deg. Ikke la dene sjalusien ødelegge dette. For det blir jo du som sliter deg ut på noe du aldri kan sette en stopper for. Det er det bare han som kan gjøre. Og han må selv finne ut at livet med deg er nok. At du er den som gjør ham glad og lykkelig.

Etter en stund så kaster hun seg vel over et nytt offer.

Skrevet

Jeg kjøper bare ikke den "alle må få gjøre som de vil"-holdningen som tydeligvis er så utbredt her.

Det er RESPEKTLØST av en mann å involvere seg til de grader med en x når hun ikke respekterer forholdet han er i nå.

Det hadde ikke kostet ham en kalori å være klar og bestemt med grenser ovenfor denne damen, og parkert henne tydelig når hun trakket over disse.

Hvis han gir blanke i følelsene til sin nåværende kjæreste bare fordi det er lettvindt for ham, da er han ikke mye å samle på streng tatt.

Jeg synes du har god grunn til å mislike oppførselen hans, og jeg hadde ikke holdt ut med en mann som tenker så lite over hva hans bedre halvdel føler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...